PDA

View Full Version : Queste voor de Short Scale Hals



MyGreenLady
22 juni 2013, 21:03
Ik ben voor een projectje op zoek naar een Short Scale hals. Zelfbouw van een hals zie ik op het moment echt niet zitten, ik ben al lang genoeg bezig met het bouwen van een body. De pocket moet nog gefreesd worden dus het maakt echt geen donder uit waar de hals vandaan komt, als ie maar (redelijk) netjes is en werkt. :)

Probleem is dat ik na 3 dagen googelen alleen maar wat halsjes op Ebay tegenkwam van Eden, of behoorlijk prijzige halzen van bijvoorbeeld Warmoth. Het hoeft allemaal geen toeters en bellen te hebben, een 2dehands halsje zou ook fijn zijn. Het is allemaal helaas niet zo goed te vinden. Heeft iemand suggesties? Ik kom er zelf even niet meer uit namelijk. Huilerdehuil. :(

Rock Bottom
23 juni 2013, 18:45
Ik ben voor een projectje op zoek naar een Short Scale hals. Zelfbouw van een hals zie ik op het moment echt niet zitten, ik ben al lang genoeg bezig met het bouwen van een body. De pocket moet nog gefreesd worden dus het maakt echt geen donder uit waar de hals vandaan komt, als ie maar (redelijk) netjes is en werkt. :)

Probleem is dat ik na 3 dagen googelen alleen maar wat halsjes op Ebay tegenkwam van Eden, of behoorlijk prijzige halzen van bijvoorbeeld Warmoth. Het hoeft allemaal geen toeters en bellen te hebben, een 2dehands halsje zou ook fijn zijn. Het is allemaal helaas niet zo goed te vinden. Heeft iemand suggesties? Ik kom er zelf even niet meer uit namelijk. Huilerdehuil. :(

Oude Japanse multiplex stratjes ala Granada, Maya, harmony etc. Hebben vaak short sociale halsjes. Kom je vaak voor bijna niets tegen maar je moet wel van een Gibson achtige nut en trussrod cover houden.

MyGreenLady
24 juni 2013, 11:06
Hmmm, goeie tip! Zolang de halzen recht zijn en goed af te stellen zijn vind ik het geen probleem.

RS-Rik
24 juni 2013, 19:40
Niet om 't een of 't ander, maar als je niks kunt vinden, zelf een hals maken (inc fretboard met slots) kost natuurlijk tijd en arbeid. Maar als je ervaring hebt met bodies en er met vertrouwen een naar je wensen kunt bouwen en afwerken dan is de stap naar een hals echt niet buiten je bereik hoor. :)

MyGreenLady
24 juni 2013, 23:45
Niet om 't een of 't ander, maar als je niks kunt vinden, zelf een hals maken (inc fretboard met slots) kost natuurlijk tijd en arbeid. Maar als je ervaring hebt met bodies en er met vertrouwen een naar je wensen kunt bouwen en afwerken dan is de stap naar een hals echt niet buiten je bereik hoor. :)

Snap ik, maar het heeft echt met die tijd te maken. ;) Ik kom er gewoon niet aan toe om ook nog met halzen te gaan experimenteren. Dat komt over een maand of 3 wel, maar tot die tijd moet ik het toch echt doen met 2dehandsjes of iets dergelijks. Op zich niet erg, ik heb 2 Telecaster halzen liggen, maar die zijn dus full scale. :) Om een of andere reden kom ik die short scale halzen zelden tot niet tegen, of ze zijn 300 euro omdat ze van een oude Mustang ofzo af komen. :p

Ik zou het natuurlijk niet vragen als de nood niet een beetje aan de man kwam. ;)

marter544
25 juni 2013, 19:16
Deze dan? (http://www.guitarkitsusa.com/m7/4NAPM--24-scale-fender-licensed-duosonic-mustang-guitar-neck-fits-wls-bodies.html) tientekens

MyGreenLady
25 juni 2013, 23:28
Deze dan? (http://www.guitarkitsusa.com/m7/4NAPM--24-scale-fender-licensed-duosonic-mustang-guitar-neck-fits-wls-bodies.html) tientekens

Mja, zoiets dus. Maar dan zou het slimmer zijn meteen zo'n fiberglass body mee te bestellen voor een ander projectje. En dan duurt het weer te lang. :'( Maar toch bedankt voor de tips! Ik hou marktplaats enzo in de gaten en hoop dat er snel wat langs komt, anders maar een doorsnee Telehals gebruiken.