PDA

View Full Version : Almost Home, DADGAD instrumental



akkebaas
22 juni 2013, 01:15
nog eentje:


http://www.youtube.com/watch?v=Y0wRV6oVMjU

Ace 1.15.19
22 juni 2013, 01:23
Prachtig mooi stuk. Ik zou wel willen dat ik zo kon spelen. Geweldige techniek heb je en je schrijft mooie melodieën.

De Nederlandse Tommy Emmanuel!

Harald
22 juni 2013, 08:07
Mooi! Misschien iets meer beschrijving in de titel van de youtube clip zetten. De videosuggesties die erachteraan komen lijken weinig verband te hebben... :)

arnoldtims
22 juni 2013, 08:20
Weer mooi gedaan hoor.
Of het technische ook in orde is, kan ik niet beoordelen. Dit gaat mij boven de pet maar de sound en melodie is mooi.
Die gitaar van je klinkt echt prachtig, een mooie volle strakke sound met ronde tonen. Ligt misschien ook aan je goede mic maar je gitaar sound is een van de mooiste die ik hier ooit gehoord heb.

paulusdeBKB
22 juni 2013, 11:10
Supercool gedaan! En inderdaad: prachtige sound! Kun je iets meer vertellen over je gitaar, je snaren, opnameapparatuur en eventuele nabewerking?

Detail, maar ik noem het toch even: de muur op de achtergrond met dat ene lijstje: smaakvolle beeldcompositie.

akkebaas
22 juni 2013, 12:22
Mooi! Misschien iets meer beschrijving in de titel van de youtube clip zetten. De videosuggesties die erachteraan komen lijken weinig verband te hebben... :)

Goeie tip, ga ik doen!

@ Ace: nounou, een fijn compliment, maar om te beginnen ben ik geen Nederlander maar een Belg :cooler:, en Tommy Emmanuel is wel helemaal buiten categorie hoor...

@paulusdeBKB: Gitaar is een Gibson Gospel, reissue uit jaren 90. Snaren: een D'addario 011 setje (sinds kort afgestapt van 012, dat maakt de overgang tussen elektrisch en akoestisch wat makkelijker). Opgenomen met een AKG414 en een Neumann tlm103. Beetje reverb toegevoegd in Cubase.

2010begonnen
22 juni 2013, 12:29
Erg fijn..

paulusdeBKB
22 juni 2013, 12:52
Hoe heb je de AKG en de Neumann opgesteld? Is een van de twee microfoons leidend in de sound, of mix je ze min of meer 50/50? Doe je nog iets met EQ? Het laag klinkt zo mooi groot, zit dat in de gitaar zelf?

akkebaas
22 juni 2013, 14:09
Hoe heb je de AKG en de Neumann opgesteld? Is een van de twee microfoons leidend in de sound, of mix je ze min of meer 50/50? Doe je nog iets met EQ? Het laag klinkt zo mooi groot, zit dat in de gitaar zelf?

De Neumann staat min of meer naar de 14e fret gericht, de akg min of meer naar de brug, alletwee op ongeveer een halve meter afstand. De Neumann iets meer in de mix, de akg brengt vooral veel midrange bij. Ik weet niet of het een courante manier van werken is, maar het werkt wel...

Fusion
25 juni 2013, 09:03
Fantastisch mooi weer! Ik persoonlijk denk dat je nog wel meer kunt/mag vertellen in t liedje; het is nu best kort. Verder niets dan lof!!

driftkop
25 juni 2013, 13:25
Mooi hoor, doet me wat aan Ben Harper denken.

Volgende keer nog iets meer verveeld kijken :ok:

benwave
26 juni 2013, 15:30
Mooi hoor.

Duhsjaak
27 juni 2013, 04:42
Hi A
De stemming wordt vaak ten onrechte gezien als een open stemming waarop je effe vlot iets in elkaar floddert dat makkelijk weghapt.
Jij vermijdt die valkuil en zet het geheel heel goed naar je eigen hand. Alleen daarom al veel respect!

Mooi lied, (fijn opgenomen),fijn gespeeld. Wat zou ik nog meer mogen wensen?
Vriendelijke groet, Gus

-Martijn-
27 juni 2013, 11:08
Heel mooi! Heb hem al twee keer beluisterd. ;)

Ernest01
27 juni 2013, 12:02
Heel mooi nummer. Had van mij wel langer mogen duren.
(nog maar een keer luisteren dan)
Je speelt het ook heel 'soepel'.