PDA

View Full Version : PRS via eBay USA > vol verwachting... BINGO !!



The Mule
25 juni 2003, 20:19
http://www.egreatgifts.com/ebay/cst22art-1.jpg

Mijn Amerikaanse schone is nu echt onderweg en de reis is constant te volgen via de UPS-site.

Echt SUPERspannend :-? en goed voor serieuze bibbers in huize The Mule. Het zou zelfs zomaar kunnen dat ik haar morgenmiddag al heb!

Zodra er meer te melden is...

edit: zodra het achter de rug is, doe ik wel even verslag van de hele transactie, misschien wel zo interessant voor mensen met 'lage dollartekens' in de ogen...

edit: hij (zij) is er!! het hele verhaal (met een paar extra foto's) volgt later (en als nieuwe post, want anders zo verwarrend)!

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 20:24
wat ziet dat ding er ontzettend gaaf uit!!

BLOK182
26 juni 2003, 10:16
Tis een echte beauty man, zoiets wil ik ook!! Zoals ik al zei, ik heb 2 andere prachtige customs met artist package gezien op ebay, zo'n 2000 dollar het stuk, ben ik erg in geinteresseerd, dus ik wil wel weten hoe het bij jou lukt.

Soulflyhigh
26 juni 2003, 10:52
Prachtding! Ik zou wel zo'n singelcut in een mooie finish willen hebben :-D

roppie
26 juni 2003, 11:02
nog nieuws Mule?

The Mule
26 juni 2003, 19:25
nog nieuws Mule?

Jawel, het wordt morgenochtend, voor twaalven moet 'ie bezorgd zijn. Het scenario van vanmiddag gold alleen voor pakketjes die niet vrijgegeven hoeven te worden door de douane...

oldgtarz.com
26 juni 2003, 20:57
Very nice! Ik ben benieuwd of je net zo verslaafd raakt als ik! O ja hou de hardware schoon, het goud zit wel heel dik op maar het kan er toch vanaf, alleen poetsen met een vochtige doek niet met koperpoets ofzo...

The Mule
26 juni 2003, 21:21
Very nice! Ik ben benieuwd of je net zo verslaafd raakt als ik! O ja hou de hardware schoon, het goud zit wel heel dik op maar het kan er toch vanaf, alleen poetsen met een vochtige doek niet met koperpoets ofzo...

Sterker nog, ik ben het al. En de gitaar moet nog komen!

Een beetje bijgewerkte foto staat al tijden als wallpaper op m'n computer ingesteld (thuis en op m'n werk) en ik ben helemaal in de bonen, net als toen ik m'n vriendin net had leren kennen. Ze begint al wel een beetje jaloers te worden, geloof ik... :oops:

oldgtarz.com
27 juni 2003, 01:25
He, beter een nieuwe gitaar dan een extra vriendinnetje toch?
Ik verwacht wel dat je um komt laten zien op de leukste jamsessie van den haag en omstreken, en dat is de dinsdagavond in www.defransebulldog.com ! Het lijkt soms wel een verzamelplaats van de mooiste PRSi van nederland en er staat een waanzinnige backline!!
:gitarist: http://home.wanadoo.nl/rvkuijen/oldgtarz.com/pictures/smileys/rockband.gif

The_Cure
27 juni 2003, 11:06
Nog 54 minuten en dan.... fotoooooooo's :D :D :D :D

jorrit
27 juni 2003, 12:37
hmz ben benieuwd naar de foto's!

BLOK182
27 juni 2003, 18:03
laat me raden, the mule zegt niks meer omdat ie al de heeeeeeeele middag op zun nieuwe prs zit te janken? :-D

Ic3gl0vE
27 juni 2003, 19:17
optie 2 is dat 'ie zit te janken omdat z'n gitaar niet gekomen is...


ik hoop meer op optie 1 voor The Mule :)

The Mule
27 juni 2003, 20:09
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

HIJ IS ER !! EN NOG MOOIER DAN GEDACHT !!

Nou, ik had beloofd om voor belangstellenden een soort verslag te posten van hoe het allemaal gegaan is rond deze beauty. Daar gaat ie:

Ik had een klein beetje in gedachten wat ik het liefst zou willen: dragon II pickups, vogeltjes, blauwe finish (liefst whale of matteo), mooie flametop en een gevoelsmatig maximum van 2500 euro.

De advertentie van deze Custom 22 met Artist upgrade op eBay USA had een hoop dingen die op mij gelijk al aantrekkelijk (zowiezo de gitaar!) EN betrouwbaar overkwamen, en daarnaast vielen in de 'voorbereiding' (nagelbijtend twijfelen of ik het er wel op zou wagen en antwoord op mailtjes afwachten) de laatste stukjes op zijn plaats.

Ik ben trouwens allergisch van het huidige biedklimaat (kunstmatige prijsopdrijvingen, sniperen etc) op eBay, dus ik ging al een tijdje alleen voor Buy-It-Now auctions. Enige eBay-ervaring heb ik trouwens wel, met een 100% positief feedbackprofiel van 14.

Het is verder als volgt gegaan:
- gekocht via Buy-It-Now ($2300)
- betaald via Western Union (bijkomende kosten 76 euro, gedeeld met seller omdat eerdere poging om met creditcard te betalen mislukte door computerhik aan zijn kant)
- waarde op de bon / het pakket 1200 dollar alles inclusief
- verzonden via UPS (expresse drie dagen + verzekerd, trackingnummer zodat je je gitaar kan volgen op z'n reis, douanekosten bij aflevering contant aan de UPS-koerier)
- erg verrassend: geen bijkomende douanekosten (ik sluit nog maar niet helemaal uit dat er binnenkort alsnog een aanslag op de mat ploft)
- deze gitaar hierheen halen heeft me all-in nog geen 2200 euro gekost

Ik zou nu achteraf (en da's altijd makkelijker praten) deze checklist kunnen aanraden:

(vooraf)
- check of de seller ook internationaal verzendt (het is opvallend dat in het post-11 september tijdperk veel minder Amerikaanse sellers bereid lijken te zijn om internationaal te verzenden)
- check of de betalingsmethodes je aanstaan / mogelijk zijn,
- check of de seller geen aversie tegen nieuwkomers, negatieve feedbackers (foei!) of andere bevolkingsgroepen heeft,
- vraag de seller altijd per e-mail naar de totale bijkomende kosten voor VERZEKERDE verzending naar Nederland, dan heb je het zwart op wit voor na afloop,
- ga in principe alleen voor gitaren die duidelijk omschreven worden en waar zoveel mogelijk duidelijke foto's van zijn,
- vraag zo nodig expliciet naar de staat van de gitaar, koffer, serienummer etc.
- check de feedback van de seller niet alleen op positief/negatief, maar zeker ook op soortgelijke gitaar-transacties (hou er rekening mee dat eBay wemelt van de sjacheraars die van lingerie tot dure gitaren tot opgezette krokodillen aanbieden)
- check de dollarkoers op het moment van beslisen, en hou er rekening mee dat creditcardmaatschappijen, koeriersdiensten (UPS bv.) maar ook Western Union bijna allemaal eigen koersen hanteren
- de importheffing (naast de 19% BTW) is 3,2% voor gitaren (douanetelefoon)

(achteraf)
- stuur de seller gelijk een e-mail nadat je de auction gewonnen hebt (altijd al een vreemde uitdrukking gevonden), dat komt goed over
- blijf altijd beleefd en serieus en zeker niet slimmer/bijdehanter dan je kan waarmaken, vooral Amerikanen zijn erg snel geirriteerd
- stuur bij voorkeur je creditcardgegevens via een beveiligde invoice, en anders in minimaal 2 verschillende e-mails van verschillende adressen en/of op verschillende tijdstippen (om onderschepping te voorkomen, gebeurt ECHT, is geen sprookje, zelf al eens bijna 900 euro mee kwijtgeraakt)
- bij geen creditcard: houd er rekening mee dat een Western Union money transfer extra kosten met zich meebrengt (informeer voorzichtig of de seller bereid is deze kosten te delen)
- denk eraan dat een lagere waarde op de bon / het pakket voordelig is voor de douanekosten, maar shit als de gitaar zoekraakt of wordt gestolen tijdens de reis en de verzekering ingeschakeld moet worden

http://www.egreatgifts.com/ebay/cst22art-6.jpg

http://www.egreatgifts.com/ebay/cst22art-3.jpg

BLOK182
27 juni 2003, 20:19
Dammit, prachtig dingetje! Bedankt voor je tiplijstje, ik ben zelf ook behoorlijk geinteresseerd om o'n dikke PRS naar Nederland te laten komen, vooral als je de Nederlandse prijzen checkt, 3000 euro voor een kale custom, pfff.

green_day
27 juni 2003, 20:20
wooooww.. das echt een veeeeettte gitaar man!! nou eeh.. zie je volgend jaar wel weer als je uitgespeeld bent :D

Robbert
27 juni 2003, 21:01
Vette gitaar, erg cool.

Nog een tip: als je een gitaar laat versturen, vraag dan of de snaren iets losser gedraaid kunnen worden. Door de temperatuur verschillen in een vliegtuig zou er iets verkeerd kunnen gaan...

Ohzoso
27 juni 2003, 21:27
Welcome to the club. Gave plank.WFneck en D2pu`s bevalt mij ook zeer goed en..............22 frets, vetste combi die er is.

The Mule
27 juni 2003, 23:15
Vette gitaar, erg cool.

Nog een tip: als je een gitaar laat versturen, vraag dan of de snaren iets losser gedraaid kunnen worden. Door de temperatuur verschillen in een vliegtuig zou er iets verkeerd kunnen gaan...

Inderdaad goeie tip als aanvulling, had ik oorspronkelijk helemaal niet aan gedacht, maar gelukkig kwam mijn gitaar zowiezo met de snaren 'ontspannen' aan. Hij was nl. nog helemaal in de fabrieksverpakking (gloednieuw & onbespeeld, maagdelijk eigenlijk :D ) en zo verstuurt PRS ze zelf ook...

Ik heb er trouwens ook een exemplaar van de promotie DVD 2003 van PRS bijgekregen. Onder andere een prachtige fabriekstoer waarin het productieproces van ruw houtblok tot afgewerkt instrument. Mensen die beweren dat PRS tegenwoordig amper meer handwerk kent, worden gelijk de mond gesnoerd als ze dat zien. Superinteressant!

jars
28 juni 2003, 01:38
Tip betaal nooit maar dan ook nooit met western union!!!
Jij hebt mazzel gehad dat je geen corrupte verkoper had of een gehackt account.
Western union is nummer 1 bij de smeerlappen, omdat eenmaal overgemaakt je het geld nooit meer kan terugkrijgen.
Gebruik paypal in samenwerking met visa of mastercard geld terug claimen tot 30 dagen na veiling, en na de 30 dagen kan je geld nog claimen via je cc bedrijf zelf.

ps. wat een gruwelijk mooie gitaar :)

The Mule
28 juni 2003, 10:58
Tip betaal nooit maar dan ook nooit met western union!!!
Jij hebt mazzel gehad dat je geen corrupte verkoper had of een gehackt account.

Tja, elke manier van handelen en betalen op afstand heeft zo z'n risico's. De verkoper kan natuurlijk altijd gewoon niets opsturen of een heel andere gitaar dan beschreven, maar dat is iets waar de creditcardmaatschappij in principe niets mee te maken heeft. Bekijk de algemene voorwaarden maar. Zulke ellende blijft ellende!

Mijn voorkeur ging desalniettemin duidelijk uit naar de creditcard, maar dat lukte gewoon niet. Anders had ik die gitaar vorige week al gehad. De tweede optie was Western Union. Let wel: ik had op dat moment echt alle denkbare informatie over de 'seller' behalve de kleur van z'n ondergoed (telefoonnummers werk en prive, adres prive, e-mailadres, naam en adres bedrijf) en daarnaast nog een hele rits e-mail corespondentie waarin alle afspraken en toezeggingen zwart op wit stonden. Daarbij kwam dat de seller de bijkomende kosten wilde wel delen, omdat de cc-betaling door een probleem aan zijn kant niet door kon gaan.

Over Western Union: Ik ben gewoon naar het postkantoor gegaan met het totaalbedrag contant, de postbeambte voert alles in en wacht op groen licht, en vervolgens worden de gegevens verstuurd en krijg jij een uitdraai van het transactieoverzicht. Leek mij niet onveiliger dan je creditcardgegevens versturen via een beveiligd (?) digitaal formulier of geregistreerd hebben staan bij clubs als Paypal, Bidpay o.i.d...

Maar goed, ben blij dat het allemaal perfect verlopen is, de gitaar is wonderschoon en ik heb een prachtige deal voor een instrument wat hier algauw het dubbele, en waarschijnlijk meer, had moeten kosten!

musicmaniac
28 juni 2003, 11:16
Heee nog een alphenees! En in het bezit van een prachtige gitaar....

The Mule
28 juni 2003, 11:24
Heee nog een alphenees! En in het bezit van een prachtige gitaar....

Het is een plaag die zich langzamerhand over de wereld verspreidt...
:D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D

musicmaniac
28 juni 2003, 11:37
Nou dan zie'k je vast nog wel eens met die PRS op een jamsessie bij Under The Bridge...

Barret Wallace
28 juni 2003, 11:45
Hey man vette axe ! :o

Gefeliciteerd 8-)

The Mule
28 juni 2003, 11:54
Nou dan zie'k je vast nog wel eens met die PRS op een jamsessie bij Under The Bridge...

Vind ik mezelf op dit moment nog niet goed genoeg voor, en erger nog, anderen ook niet! :oops: :-? :lol: :D :-D

Swan
28 juni 2003, 12:22
en dan wel een PRS? :D fotos!

The Mule
28 juni 2003, 15:42
en dan wel een PRS? :D fotos!

Ik wilde voorkomen dat het hele Gitaarnet overbelast raakt, en niet bij elke post van mij alle foto's neerzetten. Maar goed, een beetje patsen is mij niet vreemd, dus nog 1 keertje dan...

http://www.egreatgifts.com/ebay/cst22art-1.jpg

http://www.egreatgifts.com/ebay/cst22art-3.jpg

http://www.egreatgifts.com/ebay/cst22art-6.jpg

Die naturel mahonie afwerking van de achterkant en de hals hoort ook bij de Artist upgrade, en is een aanrader voor iedereen die van mooi hout houdt!

http://www.egreatgifts.com/ebay/cst22art-5.jpg

Swan
28 juni 2003, 15:59
dat is wel errrrrg cool zo'n verschil tussen voor en achterkant

renier
28 juni 2003, 20:32
sjesus, wat een schoonheid!

ik denkd at ik wel oprecht kan zeggen dat dat een van de mooiste gitaren is die ik ooit gezien heb!

leuk dat je effe liet weten hoe dat e-bay gegaan is. koop zelf wel regelmatig PU's en dergelijke via ebay, maar nog nooit hele gitaren, dus ik ben benieuwd. hoeveel was de schipping alleen nu precies?

SiNiSTRaL
28 juni 2003, 20:42
oeioeioei wat een geile axe :)

Ibanez RuleZ
28 juni 2003, 20:55
kom ik weer met een negatieve opmerking :P: mooie gitaar, maar wat voor sukkel maakt er nu zo'n enorme, compleet onnodige heel op zo'n gitaar? dan ben je echt niet helemaal goed bij je hoofd!

harrald

The Mule
29 juni 2003, 12:07
Renier: shipping (UPS, 3 dagen, verzekerd) was $125 voor dit pakketje van ruim 13 kilo.

Ibanez RuleZ: veel mensen schijnen een probleem met die halsaanhechting te hebben, en ik vraag me oprecht af waarom. Ik heb echt kleine handjes, de lekkere brok hout van een Les Paul is al geen probleem, en ik vind de PRS echt comfortabel spelen. Esthetisch staat de discussie altijd open, maar ik vind het mooi, is perfect voor de sustain en een fijn idee dat de hals niet zo snel zal gaan 'werken'...

srv-man
29 juni 2003, 22:28
Nou dan zie'k je vast nog wel eens met die PRS op een jamsessie bij Under The Bridge...

Vind ik mezelf op dit moment nog niet goed genoeg voor, en erger nog, anderen ook niet! :oops: :-? :lol: :D :-D

Kom op zeg, bij Under The Bridge zijn ze heus wel wat gewend hoor.....Laat het maar weten dan komen we je gitaar daar even bewonderen.

Ic3gl0vE
29 juni 2003, 22:42
Ibanez Rulez: bij een strat heb je toch ook zo'n ontzettend blok, waar de hals vastgeschroefd zit? en over een LP zal ik maar niet eens beginnen.
Ik zie het probleem van die hiel niet.

Anders Destium
30 juni 2003, 20:28
Hartstikke gefeliciteerd :)

Ik zal maar niet teveel meer naar die prachtige plaatjes gluren want ik weet waar je huis woont :wink: :D

Met zo'n gitaar is het natuurlijk wel een must dat je nu flink gaat spelen en er niet alleen naar kijkt, ik heb datzelfde met je JPM die gruwelijk goed klinkt en dito speelt :)

The Mule
30 juni 2003, 20:46
Hey Anders, tijdje weggeweest? Altijd goed om te horen dat de JPM je bevalt. Om eerlijk te zijn heb ik er de laatste tijd niet veel meer aan gedacht, een beetje "uit het oog, uit het hart", want de PRS is voor mij wel een perfecte remedie tegen evt. afscheidsverdriet geweest...

Ik begin langzaam aan het idee om zo'n supergitaar te bezitten te wennen, en inderdaad, de eerste tijd heb ik vooral zitten kijken, kwijlen (niet boven de case natuurlijk!) stofjes wegvegen en mijn vriendin eindeloos vervelen met lofzangen over haar mooie lijnenspel (de gitaar in dit geval :wink: , hoewel m'n vriendin er zeker ook mag wezen!)

Ze speelt als een droom, en 's nachts speelt ze in mijn dromen... :-D

MegaDrive
30 juni 2003, 20:53
:drool:

Hmm, die bestaat niet :D
Vet vet vet. Tof voor je dat alles zo goed is verlopen en bedankt voor je goede verslag. Veel plezier ermee!!!

En vergeet je vriendin niet :-D

Wat voor een amp heeft eigenlijk de eer?

The Mule
30 juni 2003, 21:09
:drool:

Hmm, die bestaat niet :D
Vet vet vet. Tof voor je dat alles zo goed is verlopen en bedankt voor je goede verslag. Veel plezier ermee!!!

En vergeet je vriendin niet :-D

Wat voor een amp heeft eigenlijk de eer?

Thanx! M'n vriendin is al wel gewend aan het feit dat ze op een GEDEELDE eerste plaats komt... :D

Voorlopig heeft mijn Fender Deluxe90 de eer om de hemelse klanken van de PRS de wereld in te brengen, maar ik moet zeggen dat ik een klein beetje begin te denken aan een 'match made in heaven' met een Mesa Boogie. Afgelopen maart op de Vintage Veenendaal heb ik toch een paar mooie Mk IV's gezien...

Ibanez RuleZ
1 juli 2003, 00:02
Ibanez Rulez: bij een strat heb je toch ook zo'n ontzettend blok, waar de hals vastgeschroefd zit? en over een LP zal ik maar niet eens beginnen.
Ik zie het probleem van die hiel niet.

daarom heb ik ook geen strat of les paul (meer) ;), ik haat heels het is zelfs een van de main resons waarom ik mijn LP niet meer heb. mn ibanez heeft dat al veel minder (opgeschroeft) en mn charvel (neck through) dito

Harrald

The Mule
2 juli 2003, 19:40
Tja, ik was er al niet helemaal gerust op, maar gisteren werd ik gebeld door UPS. Ze hadden een verzoek gekregen van de douane of er een betalingsbewijs overlegd zou kunnen worden :oops:

Met andere woorden, 'Vadertje Staat' gaat eens effetjes goed nadenken over hoeveel ik nog moet gaan bijbetalen.

Natuurlijk jammer, maar ook wel terecht, en ik had het eigenlijk ook wel verwacht. Ik zal t.z.t. (ik krijg een factuur thuis) wel laten horen hoeveel de schade is als echte afsluiting van dit avontuur. Het is waarschijnlijk iets tussen de 400 en 500 euro...

SHITTUS MAXIMUS :evil:
Maar het zij zo... :cry:

the joshua tree
2 juli 2003, 21:27
PRS Custom 22 Artist (2003); Gibson Les Paul Deluxe (2001);Guild Starfire III (1965)
Guild B-301 (1977); DeArmond Pilot Deluxe(2000)
Ibanez Lonestar ltd. acoustic (90's); Hofner 4550 archtop acoustic (1963)

als deze spullen zoals ik verw8 allemaal van jou zijn jongen...
dan ben ik heel erg jaloers op jou... kom ik dan aan met me Epiphone les Paul :oops: :-( maar ben daar zelfs nog wel tevreden over... met mn marshall VS 15 en me epi ben ik al dolgelukkig

moet me maar niet voorstellen hoe jij je moet voelen....
trouwens een geweldige mooie gitaar die PRS mucho plezier der mee en als je m weg wilt geven of zo, dan ben ik je man... tis maar dat je t weet

renier
3 juli 2003, 07:06
Voorlopig heeft mijn Fender Deluxe90 de eer om de hemelse klanken van de PRS de wereld in te brengen, maar ik moet zeggen dat ik een klein beetje begin te denken aan een 'match made in heaven' met een Mesa Boogie. Afgelopen maart op de Vintage Veenendaal heb ik toch een paar mooie Mk IV's gezien...


ok, that's fuckin' IT pall!

ik was nog aan het twijfelen, maar als je er ook nog een mesa naast zet kom ik je huis gewoon even leeghalen. zou je zo vriendelijk willen zijn je adres even naar mij te sturen, eventueel aan te geven welke avonden je niet thuis bent en oja: een koud biertje in de ijskast zou ik ook wel waarderen... :wink:

The Mule
3 juli 2003, 08:48
als deze spullen zoals ik verw8 allemaal van jou zijn jongen... dan ben ik heel erg jaloers op jou... kom ik dan aan met me Epiphone les Paul :oops: :-( maar ben daar zelfs nog wel tevreden over... met mn marshall VS 15 en me epi ben ik al dolgelukkig

moet me maar niet voorstellen hoe jij je moet voelen....
trouwens een geweldige mooie gitaar die PRS mucho plezier der mee en als je m weg wilt geven of zo, dan ben ik je man... tis maar dat je t weet

Allereerst bedankt natuurlijk! Ik ben natuurlijk erg trots op mijn spulletje, maar zie het echt niet als een verdienste of iets om mee te patsen. Ik twijfel ook erg of ik die hele opsomming moet laten staan, waarschijnlijk haal ik 'em binnenkort weg.

Voorlopig ben ik VEEL meer verzamelaar dan speler, en ik rommel met veel plezier verder maar wat aan (hoewel er wel een kleine progressie in mijn 'spel' zit).

Maar nogmaals: bedankt voor alle positieve reacties! :-D