PDA

View Full Version : Input gitaarkabel



Jaws77
20 juni 2013, 19:51
Hallo Forumleden!
Ik heb sinds deze week een probleempje met mijn gitaar. De plek waar de gitaar kabel de gitaar in gaat (Joost mag weten hoe dat heet!) zit op een of andere manier een beetje losjes. Ik bedoel hiermee dat als ik aan het spelen ben mijn gitaarkabel er opeens bij de meest lichte bewegingen er uit valt, waardoor ik de kabel van de grond moet pakken er instoppen en dan na een bepaalde tijd (zeer kort) dat weer moet doen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of moet ik gewoon dat ''ding'' in mijn gitaar vervangen?

Alvast bedankt!

Johannes
20 juni 2013, 20:01
Het heet jack input of gewoon input. Vervangen is een goeie oplossing, die dingen kosten een paar euro bij de muziekwinkel of webshop. Wat voor gitaar is het als ik vragen mag?

Venlonaer
20 juni 2013, 20:02
Hallo Forumleden!
Ik heb sinds deze week een probleempje met mijn gitaar. De plek waar de gitaar kabel de gitaar in gaat (Joost mag weten hoe dat heet!) zit op een of andere manier een beetje losjes. Ik bedoel hiermee dat als ik aan het spelen ben mijn gitaarkabel er opeens bij de meest lichte bewegingen er uit valt, waardoor ik de kabel van de grond moet pakken er instoppen en dan na een bepaalde tijd (zeer kort) dat weer moet doen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of moet ik gewoon dat ''ding'' in mijn gitaar vervangen?

Alvast bedankt!

De Jackinput.

Even de schroefjes rondom loshalen. Dan komt de jackinput los met het jackplaatje. Dan kun je vervolgens de punten van de jackingang lichtjes en met gevoel een beetje verbuigen.

Plant
20 juni 2013, 20:06
Als de jack uitgang 'lam' is en de stekker niet meer vasthoud, is vervangen de enige optie voor betrouwbaar kontakt. De uitgang losnemen uit de gitaar en het lipje wat aanduwen om de veerkracht te verhogen kan, maar dat werkt dan nog maar tijdelijk.

Je hebt je kabel vanaf de uitgang altijd gewoon los naar beneden hangen? Tip is om de kabel met een ruime lus tussen je draagriem en de gitaar te klemmen. Als je staat werkt dit als een trekontlasting. Dat ziet er zo uit:

http://img27.imageshack.us/img27/8994/victorwooten2.jpg

Voordelen zijn dat er geen kracht meer staat op de stekker en beter blijft zitten en dat als iemand (of jijzelf) op je kabel gaat staan de stekker er niet meteen uitgetrokken word.

Jaws77
20 juni 2013, 20:11
Bedankt voor de reacties!
Ik heb alles ff open gemaakt, dat lipje zachtjes aangeduwd en nu zit hij prima. Maar even kijken hoe lang hij dit vol houd en anders maar ff vervangen. Ook niet zo'n grote klus