PDA

View Full Version : food for thought



Harald
20 juni 2013, 14:49
https://www.youtube.com/watch?v=6xWXenHfehA

barno
20 juni 2013, 16:07
FZ zit gewoon in een heel andere league dan de klassieke gitaarjongens, bij uitbreiding dan alle andere popmuzikanten: dat heb je met een genie.


Coltrane...

ik zit tegenwoordig sinds lang weer in een zappa trip, aantal ouwe LP's toch maar weer via itunes gekocht, zoot allures nog aan toe! :)

Harald
20 juni 2013, 16:50
Eén van de kernpunten is dat hij het benaderd als een componist/muzikant, niet als een gitarist pur sang. Spanning & ontspanning Hij denkt veel meer in wat die noten moeten doen, dan in welke noten hij geacht wordt te mogen spelen...

barno
20 juni 2013, 17:00
Eén van de kernpunten is dat hij het benaderd als een componist/muzikant, niet als een gitarist pur sang. Spanning & ontspanning Hij denkt veel meer in wat die noten moeten doen, dan in welke noten hij geacht wordt te mogen spelen...


daarom heb ik Zappa zo hoog zitten. ik vind de indeling van muzikanten op basis van instrument ook onzin. zappa staat boven het op de borst klopperig sfeertje van den rockgitarist. Prince heeft dat ook, al is die nog wat meer ijdel dan FZ, hij wil wel ook erkend worden als een goed gitarist (wat hij ook is natuurlijk).