PDA

View Full Version : Attenuator "probleempje"



Bram_Guitar
19 juni 2013, 17:46
Hallo,

Ik heb zojuist een attenuator gekocht, maar hij werkt niet naar behoren (denk ik!):
Als ik het volume van mijn London City DEA70 (1959 Plexi kopie) op 10 zet, en de knop op de attenuator een beetje opdraai, dan is het geluid zacht. Maar als ik de knop een heel klein beetje verder opendraai, is het ineens loeihard!

Is dit normaal? Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven!

Alvast bedankt,

Bram

B-stone
19 juni 2013, 20:53
Als je eerst eens even vertelt wat voor attenuator je hebt. En over wat voor knopje je het hebt. (En eventuele andere knopjes op de attenuator)

B-stone
19 juni 2013, 20:54
Je hebt hem trouwens niet tussen de gitaar en de amp hoop ik he? :P

Bram_Guitar
19 juni 2013, 21:08
't is een zelfbouw. Er zitten twee inputs (1/2), twee outputs (1/2), 3 switches: out 1/2, off/on, in 1/2 . De knop waar ik het over heb is de volumeknop.
Nee, heb hem tussen de speaker en de top geplaatst.

flo123
19 juni 2013, 21:16
Als het ding goed is aangesloten etc. lijkt het gedrag dat je beschrijft niet normaal.
Maar omdat het zelfbouw is en ik geen idee heb wat die knop zou moeten doen is het een gok...

TopRob
19 juni 2013, 23:54
't is een zelfbouw. Er zitten twee inputs (1/2), twee outputs (1/2), 3 switches: out 1/2, off/on, in 1/2 . De knop waar ik het over heb is de volumeknop.
Nee, heb hem tussen de speaker en de top geplaatst.

Voor zover ik weet hoort een attenuator in de effects loop te gaan en niet tussen de versterker en de speaker.

B-stone
20 juni 2013, 07:59
Voor zover ik weet hoort een attenuator in de effects loop te gaan en niet tussen de versterker en de speaker.

Nee hij heeft hem goed aangesloten ( of het moet een ander type oid zijn?).
Maar ondat het zelfbouw is lijkt mij dat er een contactje niet goed is gesoldeerd oid. Heb je schema's of is het na eigen idee?