PDA

View Full Version : zoom mrs4 of korg pxr4



bebe
25 juni 2003, 20:49
Welke zouden jullie nemen? Voor mij zou hij heel simpel in gebruik moeten zijn. Enkel voor kleine proefjes op te nemen. Is het een groot nadeel dat de zoom geen USB heeft of is dit slechts een klein ongemakje.
Aub wees niet te hard voor een leek op opnamegebied.

gerjo1980
26 juni 2003, 10:41
Een usb-poort is heel handig, aangezien er op je smartcard maar heel weinig minuutjes muziek op kunnen. Via de usb kan je dan je opgenomen riedeltje overzetten op de computer. Over het algemeen hebben de computers van vandaag iets meer dan maximaal 128mb (das d8 ik de maximale grootte van een smartcard).

Je kan natuurlijk ook via de line-out of de koptelefoonuitgang de muziek op je computer zetten (via de line-in), maar het is net wat je zelf makkelijker vind.

Voor de rest doen ze vrijwel hetzelfde. Het is gewoon opnemen op max 4 sporen en meer niet. :wink:

moretel
30 juni 2003, 15:30
Voordeel van de Korg is dat ie ook goed als oefen aparaatje is te gebruiken, amp simulaties, effecten, drumcomputertje .
Ik heb een zoom mrs4 en het werkt allemaal prima, mijn gitaargeluid komt dan via een korg pandorra,

Ik heb wel het kaartje vervangen voor een 128 mb versie want 32 mb is zo vol, je kan via een reader de boel overzetten met speciale software.

volgens mij werkt die korg ook met een smartmedia kaartje.