PDA

View Full Version : HNGD: Lastige keuze



den titten
18 juni 2013, 09:07
Vele GAS-aanvallen overleefd zonder te bezwijken. Maar nu is het er toch van gekomen, hoewel het deze keer eerder over een berekende update gaat. Ik speel nu een 3 à 4-tal jaar als slaapkamergitarist en grijp steeds meer naar de akoestische. Ik kan geen kwaad woord zeggen over de gitaar die ik al had, maar ik vond dat ik eens op een beter instrument moest spelen. Dus heb ik een tijdje de 2ehandsmarkt in de gaten gehouden. Er ging ééntje die me enorm interesseerde aan mijn neus voorbij en daarna zat ik te twijfelen tussen twee kanshebbers. Een Taylor 310 (met L.R. Baggs pickup) en een Furch D22 (met Shadow pickup). De nieuwprijzen van de gitaren zijn exact hetzelfde volgens Duitse sites. Ook de specs zijn grotendeels identiek. Beide gitaren leken volgens de fotos in goede staat, wat de verkopers in beide gevallen beaamden. Er zat dus maar één ding op en dat was de gitaren bespelen. Zo zou je denken dat de keuze eenvoudig te maken is maar er zaten verschillende uren tussen het bespelen van beide gitaren wat het vergelijken moeilijk maakte. Ik kon op het einde van de dag echt niet zeggen welke nu de betere was. Het enige dat ik wist was dat de Taylor mij meer een gevoel gaf van: Wow, dit is echt wel een mooi geluid. (Het was dan ook de eerste keer dat ik iets bespeelde van deze kwaliteit. Had de Furch eerst geweest was dit misschien omgekeerd geweest.) Bij de Taylor heb ik het element kunnen testen/horen. En indien ik achteraf spijt heb van de aankoop een Taylor sneller zou verkopen dan - voor velen - de onbekendere Furch. De Furch nog eens bekijken was lastiger dan de Taylor want die lag te koop aan de andere kant van het land. Het klikte beter met de verkoper van de Taylor en de case bij de Furch was van Stagg, het element was minder waard (en lelijker), er ontbrak een slagplaat wat ik op geen enkele site had tegen gekomen maar aan de andere kant zou je vermoeden dat de bouwkwaliteit van een Furch die hetzelfde kost als een Taylor beter moet zijn... Maar mij gevoel ging dus naar de... Taylor !

Heb ik nu de beste ? Ik durf het nog steeds niet te zeggen. Ben ik een blij man? Yawol !

Voor de vraag komt : De fotos zijn onderweg !


Groeten,
Tom

PS : Speciale thanks to Mr Fingers voor zijn input (ook al heb ik niet volledig geluisterd)