PDA

View Full Version : nieuwe bas?



bobo
25 juni 2003, 19:20
Ik zoek binnen dit en een jaar een nieuwe bas te kopen, met prijs rond 500 euro, maar er is zoveel van bassen op de markt dat ik het niet echt goed weet. Ik hou wel van punchy klank en wil vooral soepel spelen. kunnen jullie mij iets aanraden?

Clunk
25 juni 2003, 19:40
punchy? soepel? hoor ik een ibanez edc???

gheheh.. man, je moet gewoon een paar sites afdonderen, kijken welke je mooi vind, en dan naar je local toe fietsen en er een stuk of 3 uitproberen, en als er een goede bij zit: kopen,

nu ken je voor 500 euro natuurlijk geen hi-end krijgen, maar een tweedehands kan makkelijk, dan ken je als je geluk heb nog een warwick bemachtigen, ofzo, maar nieuwe kom je bij eebn ibanez die in de aanbieding is, of een dean ofzo, kijk ook ff in andere topics, er zijn al meer van dit soort topics hierover geweest...

bathmutz
26 juni 2003, 10:38
voor een fel punchy geluid is een musicman aanteraden.
stingray bijv. zoveel punch dat je achteroverslaat en wakker wordt met 2 blauwe ogen :lol:

BathMutZ

frenske
26 juni 2003, 10:57
Een Musicman voor 500 euro ...... hahahahhhaahaa, you´re killing me!
Een MTD Kingston zit misschien net boven je budget, maar is GEWELDIG!
MTD staat voor Michael Tobias Design, de bekende dure bassen bouwer en heeft deze bas ontworpen.
Er zitten Musicman-type pick-ups op, maar de nek is veel slanker en bespeelbaarder dan de MusicMan en z´n kopieën (vind ik)!

basswasp
26 juni 2003, 11:02
Die Musicman-stijl bas zal een MTD of een Olp worden. Een MTD kost geloof ik ergens in de buurt van de €650 tot €700; een Olp zal ergens rond de €400 uitkomen.

AllodoX
27 juni 2003, 12:07
zeg je " punch ", dan bedoel je Ibanez ATK.

Ik heb nog wel een oud mp3'tje liggen van een 5-snarige ATK, zal ik vannavond ( 'n uur of 19:00 ) online mikken.

bathmutz
27 juni 2003, 12:18
budget is er om ver overheen te gaan toch! :lol:

BathMutZ

Clunk
27 juni 2003, 14:31
zeg je " punch ", dan bedoel je Ibanez ATK.

Ik heb nog wel een oud mp3'tje liggen van een 5-snarige ATK, zal ik vannavond ( 'n uur of 19:00 ) online mikken.

ghehehe, ook, maar ik had die oude edc-versie nog over een hartke combo'tje gespeeld, en daar zat cker wel punch in!!!

AllodoX
28 juni 2003, 00:33
Ietjes later dan beloofd..

http://www.allodox.nl/media/ibanez_atk_parallel.mp3
http://www.allodox.nl/media/ibanez_atk_serial.mp3

Ibanez ATK -> DI -> SB live.
geen EQ / compressor / whatever.. gewoon platte recording.
( niet op het tempo letten bij tussenstukkie in parallel.. is een factor 6 te snel :razz: )

bobo
28 juni 2003, 22:37
klinkt lekker strak! op hoeveel komt die bas ongeveer?

AllodoX
29 juni 2003, 00:01
hmm.. ik denk zo rond de 550 euro

skabouter
29 juni 2003, 07:41
ibanez ATK