PDA

View Full Version : epiphone g-400 switch



zium
25 juni 2003, 18:56
ik zat net op music 123 een review te lezen over de epiphone g-400, en ik had daaruit begrepen dat er een klote switch op zat

heeft iemand daar wat info over ? en je kan er toch ook een gibson switch inzetten (ik neem aan dat die wel goed zijn) ?

Wilson
25 juni 2003, 20:02
nou, zolang hij niet kapot is lijkt me er geen reden hem te vervangen. Hij is kut omdat hij snel kapot gaat, maar verder werkt hij wel enzo. En gibson switch is in principe dezelfde maar dan hogere kwaliteit

The Mule
25 juni 2003, 20:40
Je wordt op het www echt doodgegooid met verhalen over de slechte switches (en BTW ook de tuners) van Epiphone, maar ik had er zelf nooit problemen mee (heb een LP en een ES-335 Dot gehad).

Ik vraag me serieus af of iedereen elkaar gewoon klakkeloos na zit te praten, of dat het echt zo is. Gibson leest zulke dingen toch ook, zou je zeggen?

edit: grammatica (jawel, taalpurist!)

Matsvansanten
25 juni 2003, 20:45
ik heb een epi G400 korina en die switch is prima hoor, kheb hem nu 6 maanden ofzo en hij doet het prima....

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 22:18
ik speelde een keer op een nieuwe epi G400 en die switch werkte al niet...
Ik speelde een keer op een epi LP en ook de verkoper (die toch echt geen prutser was) kreeg 'm niet fatsoenlijk gestemd.

Epi's zijn dus echt niet altijd van goede kwaliteit... als ze zelfs nieuw al kapot zijn...

Casey
26 juni 2003, 00:32
Mijn G400 switch gaf al gelijk problemen bij de aanschaf , kraken en geluid gewoon helemaal wegvallen van de brug Humbucker , ik heb er toen contactspray ingespoten en nu al een jaar geen problemen meer gehad .
Voor de rest eigenlijk helemaal geen problemen , mooi Mahonie uit 2 stukken en niet zoals sommige allemaal stukjes , netjes afgewerkt , heel stemvast , prima sustain alleen de Designed by Gibson Alnico's klinken aars en zijn behoorlijk microfonisch .