PDA

View Full Version : Marshall Jtm1-h



Bassa
16 juni 2013, 21:47
Hallo allemaal,

Ik heb woensdag mijn jtm1 head binnengekregen via thomann. Geen problemen enzo (heb m via de 8 ohm ingang naar de 8ohm mono ingang van de cab gedaan) tot gister avond. Als ik niet speel komt er altijd wel een geluid (dat is normaal). Maar dat is dus veel erger geworden. Een hele hoge piep achtig iets en als ik het volume hoger doe komt er ook nog een andere brom bij. Bij me vorige versterker had ik dat 2e probleem ook wel eens af en toe trouwens. Ik heb geen geaard stopcontact.
Iemand een idee wat het is of moet ik hem gewoon terugsturen?

Groetjes, Bas

arcane
16 juni 2013, 21:53
Eerst maar eens testen dan op een geaard stopcontact zou ik zeggen. Bijvoorbeeld in de badkamer.

Bassa
16 juni 2013, 22:25
Heb m gisteren al geprobeerd met verschillende gitaren p90/humbuckers en ook met verschillende kabels dus daar ligt het niet aan.
Net even in de metekast gestopt (geaard stopcontact) en daar was de hoge toon weg als ik niet speelde maar er was daar een andere brom die steeds erger werd als je m verder opendraaide (ik weet dat een brom normaal is maar dit was zeker niet niet normaal).

cluseau
16 juni 2013, 22:40
Klinkt toch als een probleem. Ongeaard spelen mag een beetje brom veroorzaken maar een piep heeft daar niets mee te maken. Zou maar ff contact opnemen met thoman.

Bassa
16 juni 2013, 22:43
Oke bedankt, dan zal ik dat morgen even doen.