PDA

View Full Version : Buizenbakje voor op de slaapkamer



Rogier038
16 juni 2013, 18:02
Hallo,

Ik ben opzoek naar een leuk buizenbakje voor op de slaapkamer. Momenteel speel ik op een Fender Stratocaster. Zelf speel ik meestal rock/blues maar ook vaak gewoon clean. Heeft er iemand een leuk buizenbakje voor 100-250 euro in gedachten? Tweedehands is ook geen probleem.

Zelf heb ik al een beetje gekeken naar een Vox AC4 en een Bugera 5W

Heb hier nog een 4x12 cab hier staan, dus een klein buizentopje zou ook een idee zijn.

Ik hoor het wel!

Groetjes,

Rogier

LGK
16 juni 2013, 18:13
Zelf speel in over een laney cub 12r, 15 of 1 watt en met reverb. Vind hem met wat hogere volumes niet beter gaan klinken maar dat zou ook door de speaker kunnen komen. En je heb zelf een cab dus dat zou geen probleem moeten zijn. Vind het een erg leuk dingetje, nieuw 300 volgensmij. Mischien kan je hem nog ergens 2ehands vinden.

Als reverb je niet uit maakt dan heb je ook de cub 10, met 6v6 buizen ipv EL84.

Bugera hoor ik ook veel goede dingen over, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Succes!

peter_heijnen
16 juni 2013, 18:36
Heb hier nog een 4x12 cab hier staan, dus een klein buizentopje zou ook een idee zijn.
Check even je inbox, ik heb een pm gestuurd.

petpas
17 juni 2013, 12:33
Orange micro terror een optie???

Methoxy7
17 juni 2013, 16:34
Bugera 5W is een hele leuke amp, heb ik zelf ook een tijdje gehad. Idd veel amp voor weinig geld.
Ik had wel de stock buizen vervangen door JJ's, omdat ik de amp initieel te warm vond klinken.
De JJ's zorgden ervoor dat deze een pak helderder werd, en iets meer gain dan ervoor.

Check mss ook eens de Fender Greta?
Klinkt vet, en ziet er gewoon te gek uit. :-)

smullie
17 juni 2013, 18:13
Een maat van me heeft ook een Greta en is daar heel content mee. Ikzelf heb een Vox Lil night train en ook dat is een geweldig dingetje. Ga eens naar een winkel en test eens wat dingen uit zou ik zeggen.

Het hangt er ook wat vanaf wat je zoekt...

BamBuFan1
18 juni 2013, 18:26
5W buizen is verdomde hard voor op een slaapkamer. Ik ben zelf daarom juist overgegaan van 5 naar 1W (http://www.blackstaramps.com/products/ht-1/)...

Thiez
18 juni 2013, 22:31
Blackstar HT-5. Heb hem al zeker 4 jaar in gebruik en nog altijd dik tevreden over. IFS regeling is leuk voor thuis. Zeker voor clean gebruik ik hem erg veel. Je kunt hem van een helder bell-like fenderish sound omdraaien naar een warme, iets mid-cut rondere clean.
Denk wel dat V30 een betere combinatie is dan greenbacks.

smullie
19 juni 2013, 01:13
Een maat van me heeft ook een Greta en is daar heel content mee. Ikzelf heb een Vox Lil night train en ook dat is een geweldig dingetje. Ga eens naar een winkel en test eens wat dingen uit zou ik zeggen.

Het hangt er ook wat vanaf wat je zoekt...

Vandaag hebben we eens de VHT special 6, de Blackstar ht-5, de Vox lil night train en de Fender Greta naast elkaar getest in combo met een greenback 112 cab. De ht-5 ging als eerste terug uit. Ik weet niet waarom, maar ik heb er niets mee. De special 6 klinkt warm en is geweldig om pedalen op te gebruiken, maar dat was het doel van vanavond niet. We wilden overstuur uit de lampen halen... De Vox doet dat heel goed, maar ik liep het meest warm voor de Greta... Op zichzelf (4" boxje) ook nog relatief bruikbaar, zeker met een slapende baby boven in haar bedje indachtig, maar schitteren doet hij echt icm de cab!

Morgen proberen mijn vrouw te overtuigen dat ik doodga als ik die niet koop...
http://img.tapatalk.com/d/13/06/19/8e5uzaqy.jpg

Rogier038
19 juni 2013, 09:02
De deal is rond. Via Peter Heijnen een een Valve Jr. Head kunnen komen! Gaat vandaag mee met de post!

Bedankt voor alle hulp/advies,

Rogier

peter_heijnen
19 juni 2013, 09:31
Hij is onderweg, veel plezier ermee!

smullie
24 juni 2013, 14:57
Vandaag hebben we eens de VHT special 6, de Blackstar ht-5, de Vox lil night train en de Fender Greta naast elkaar getest in combo met een greenback 112 cab. De ht-5 ging als eerste terug uit. Ik weet niet waarom, maar ik heb er niets mee. De special 6 klinkt warm en is geweldig om pedalen op te gebruiken, maar dat was het doel van vanavond niet. We wilden overstuur uit de lampen halen... De Vox doet dat heel goed, maar ik liep het meest warm voor de Greta... Op zichzelf (4" boxje) ook nog relatief bruikbaar, zeker met een slapende baby boven in haar bedje indachtig, maar schitteren doet hij echt icm de cab!

Morgen proberen mijn vrouw te overtuigen dat ik doodga als ik die niet koop...
http://img.tapatalk.com/d/13/06/19/8e5uzaqy.jpg
Voila, vrouw overtuigd, bestellingkje bij Thomann en vandaag is ze toegekomen...
Ik ben nu nog op het werk, dus ik zal er vanavond maar op kunnen spelen, maar ik ben nu al zo gelukkig... ;)

Mr. Dynamite
26 juni 2013, 11:30
Voila, vrouw overtuigd, bestellingkje bij Thomann en vandaag is ze toegekomen...
Ik ben nu nog op het werk, dus ik zal er vanavond maar op kunnen spelen, maar ik ben nu al zo gelukkig... ;)

Grappig die greta (wat een naam:D), klinkt dat nog een beetje volwassen met zo'n klein speakertje?

smullie
27 juni 2013, 15:28
Grappig die greta (wat een naam:D), klinkt dat nog een beetje volwassen met zo'n klein speakertje?

Het klinkt alleszins beter door een cab, maar ik vind het in elk geval niet tegenvallen, gezien de grootte van de speaker. Ik heb em dan ook vooral gekocht om in de veranda te zetten en erop te spelen zonder dat ik mijn jonge dochtertje wakker maak als die boven aan het slapen is. Luid is het dus heel zeker niet, maar dat is net het hele punt.

Als ik em luider wil, dan plof ik em in de 112 greenback cab. Als het nog luider moet, dan gebruik ik de line out naar een andere luidere versterker die ik staan heb, maar dat zal niet vaak voorkomen, want dan kan ik die andere versterker ook gewoon gebruiken.

Er is echt maar 1 manier om te weten hoe het klinkt uit de 4" speaker en dat is zelf eens gaan testen...

RB74
7 oktober 2013, 09:57
...Als ik em luider wil, dan plof ik em in de 112 greenback cab.

http://img6.imageshack.us/img6/9369/vygp.jpg

Ik heb m'n greta aangesloten op een 1x12 zelfbouwcab met een G12-80 Celestion erin. Lekker hoor.

da Liks
16 oktober 2013, 20:08
Ik heb vandaag die Greta ook getest. Op zichzelf staand wordt het al HEEL snel distorted, vuig. Met mijn Les Paul kon ik er bijna niet clean over spelen. Ik was op zoek naar een lichte warme overdriven sound maar die kon ik niet vinden. toen ik m aansloot op de speaker van een superchamp weer wel, maar toen ging het weer veel te hard voor op de slaapkamer. jammer, want ik had m bijna blind gekocht, ze zijn bij Thomann 129,- incl verzenden, zelfs een b-stock voor 119,-
Het zal toch echt wat anders moeten worden voor mij, ik zou een 1/2 watt kit-ampje die ik over de speaker van mijn superchamp kan zetten erg leuk vinden maar kan niks (betaalbaars) vinden.
Wel vond ik een Voc ax4tv versterker, die je kan schakelen tussen 1/4, 1 en 4 watt. een combootje. dat lijkt me best leuk! hopelijk kan ik die ergens testen.. er bestaat ook een top van maar die heeft een 16ohm uitgang en mijn superchamp speaker is 8 ohm.. heeft iemand ervaring met de ac4tv?

Tabula Rasa
16 oktober 2013, 20:18
De speaker van. Je superchamp gaat waarschijnlijk pas lekker klinken wanneer die toch enig vermogen erdoorheen gejaagd krijgt. Als het echt zacht moet: pc, geluidskaart, speakertjes en een "line6 pod weet ik veel wat geval". Die Marshall van 1 watt, die gruwelijk dure dingetjes hebben trouwens een 1/10e watt switch (overigens nog steeds knetterhard).

da Liks
17 oktober 2013, 08:23
ECHT zacht hoeft ook weer niet, de Greta volumes waren ok, maar die brak veel te snel helemaal door naar distortion.. dat 1/4 watt ampje die ik je had gestuurd via facebook, daar heeft die vent een kitje van gemaakt en wil ie aan me verkopen..

Tabula Rasa
25 oktober 2013, 18:32
Lennard, dit zal ongetwijfeld wel weer afgetikt gaan worden door de mods. Zal zeker gezien worden als spam, gezien je belangen in het verhaal. Lees eens, ter lering en vermaak, de FAQ en de regels door.

Spul ziet er wel veel belovend uit, gezien alle specs.

MarkS
27 oktober 2013, 10:02
Sinds gister kan ik me aansluiten bij LGK: Laney Cub12r!
15W en 1W (eigenlijk 0.75W) schakeling, gain & master volume, uitgebreide eq, 12", reverb, fx-loop. Als het daarmee niet lukt...