PDA

View Full Version : Gibson Les Paul prijs vergelijk



benwave
16 juni 2013, 17:06
Er moet dus een nieuwe Gibson Les Paul komen. Je kent dat wel zòn aanval

Een Gibson les Paul traditional kost ongeveer 1900
Een plus ongeveer 2400.
En dan ineens gaan de reissues naar 3600 euro.

Is dat prijs verschil gerechtvaardigd vraag je jezelf dan af !! Bijna twee keer zo duur
Heb je dan ook twee keer zoveel gitaar in handen. Moeilijk hoor die beslissing

Orpheo
16 juni 2013, 18:08
Mijn twee centen.

Ik vind het de moeite waard om dat extra'tje erbij te leggen. Nou ja.. 'tje'. Het is veel geld. Het punt is alleen dat die customshoppers over het algemeen consistenter zijn, mooier hout gebruiken (en dan bedoel ik niet alleen visueel!) en veel opener klinken. een niet-CS klinkt goed hoor, daar niet van, maar een CS klinkt vaak wat opener, wat strakker en directer en wat stijver (wat ik positief bedoel hoor). een niet-cs is wat logger en doffer. ook al prop je dezelfde pickups enzo erin.

ik zie echter ook bij max guitars een hoop CS'ers hangen voor 2800E. Misschien is dat dan een idee? dan hoef je ook geen stap terug te doen wat die Peter Frampton-signed LP betreft. Tenzij je gaat voor een custom, die is wat duurder.

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=394

benwave
16 juni 2013, 19:53
Ik denk dat ik eens komend weekend op pad ga.
Ik zat eigenlijk aan Keymusic in Belgie te denken st Niklaas een stuk dichter in de buurt.
Bij Max ben ik ook nog nooit geweest. Ruilen die een beetje fatsoenlijk in dat iemand weet ?

Orpheo
16 juni 2013, 19:56
ik weet dat sommigen heel slechte ervaringen hebben aldaar maar ik heb nooit problemen gehad. niet echt in ieder geval.

Marbles
16 juni 2013, 19:56
Met Max is vaak wel te praten. Winst zul je zeker niet gaan maken, maar een deal maken als je wat leuks hebt lukt altijd wel. Stuur m anders eerst een mailtje voordat je de reis maakt, dan weet je of het zin heeft.

vulvasonic
16 juni 2013, 22:14
Ik kan ook Max aanraden. Zit ook in Nijmegen (misschien handiger). Je kunt absoluut een goede deal met ze maken. Maar inruil is per definitie inleveren. Particulier krijg je altijd meer voor je instrument, terwijl je normaal altijd wel wat van de prijs af kan lullen. Dat doen ze meestal niet als je er ook al iets op inruilt. Scheelt op dergelijke bedragen al snel honderden euro's.

Orpheo
16 juni 2013, 22:22
Ik kan ook Max aanraden. Zit ook in Nijmegen (misschien handiger). Je kunt absoluut een goede deal met ze maken. Maar inruil is per definitie inleveren. Particulier krijg je altijd meer voor je instrument, terwijl je normaal altijd wel wat van de prijs af kan lullen. Dat doen ze meestal niet als je er ook al iets op inruilt. Scheelt op dergelijke bedragen al snel honderden euro's.

waarheid als een koe.

Klppmn
16 juni 2013, 23:37
In Guitarking in Boekel is ook de moeite waard. Prettige winkel, mooi assortiment.

Ik vind het verschil tussen US standard en Customshop groot. Precies zoals Orpheo beschrijft! Probeer het uit en laat jezelf overtuigen.

access
17 juni 2013, 13:19
In Guitarking in Boekel is ook de moeite waard. Prettige winkel, mooi assortiment.


+1 Helemaal mee eens.

Ook ik ben het eens met Orpheo's opmerkingen over gibson cs. (jeetje.... da's voor het eerst)

Als je een cs wil hebben, probeer er zo veel mogelijk uit. Het verschil is best groot tussen gitaren met dezelfde specificaties.(nekprofielen, gewicht, geluid etc)

humbucker
17 juni 2013, 13:41
Kijk ook eens naar the heritage. Meer dan de moeite!

benwave
19 juni 2013, 16:06
Zaterdag naar Max, hij heeft wel interesse in de Goldtop ook vanwege het verhaal.

Misschien vind ik daar wel een `58 met een wat dunnere neck.
Zijn er forum leden met een R8-of R9 waarvan de neck wat dunner is.
Of zijn die per definitie allemaal dik ?

freakout
19 juni 2013, 17:40
Hallo benwave, heb een R9 waarvan de neck super is, als je de goldtop te dik vind dan ga je niet voor een R8 want die net zo dik, de R0 heeft een neck die dunner is, maar je komt er wel achter als je bij Max gaat uitproberen. ben benieuwd wat het gaat worden.

rpl
19 juni 2013, 18:36
http://www.gibson.com/en-us/lifestyle/productspotlight/gearandinstruments/choose%20your%20weapon_%20variations/

D3nnis
19 juni 2013, 22:07
Een Gibson les Paul traditional kost ongeveer 1900
Een plus ongeveer 2400.
En dan ineens gaan de reissues naar 3600 euro.


Het stomme is nog dat anderhalf jaar geleden ofzo, de customshop goldtops, en customshop customs,zo rond de 2600 euro nieuw lagen. Toch best een flink hogere prijs nu, en dat zelfs met crisis.

Ik vind wel, als iemand die absoluut geen gibson kenner is, dat al die verschillende soorten en maten les pauls erg ondoorzichtig is, bomen en bos, zeg maar. Lijkt me ook lastig selecteren!
(Maar het blijft wel een jongensdroom....)

Martin_
19 juni 2013, 22:34
Zaterdag naar Max, hij heeft wel interesse in de Goldtop ook vanwege het verhaal.

Misschien vind ik daar wel een `58 met een wat dunnere neck.
Zijn er forum leden met een R8-of R9 waarvan de neck wat dunner is.
Of zijn die per definitie allemaal dik ?

Begrijp ik nu goed dat je de Peter Frampton gitaar wil inruilen?:dontgeti:

Bassa
19 juni 2013, 22:35
Begrijp ik nu goed dat je de Peter Frampton gitaar wil inruilen?:dontgeti:
Inderdaad????

Tabula Rasa
19 juni 2013, 22:38
Ach... als je er toch niet op speelt.... tís maar een gitaar, niets meer en niets minder.

mesaman
19 juni 2013, 22:42
hahaha, mooi verhaal inderdaad.

tuurlijk, gewoon weg doen, tis maar hout en metaal. Emotie en een verhaal is natuurlijk ook maar flauwe kul.

Tot je toch spijt krijgt en de winkel hem in de vitrine zet of iemand anders er mee gaat showen.

Martin_
19 juni 2013, 22:49
Ja, Max gaat er mee naar DWDD of de Top 2000. Niet dat je dat zelf perse moet willen, maar als wederom iemand met het verhaal aan de haal gaat, is dat toch lullig. De gitaar die je er voor terug krijgt, is net zo goed maar een gitaar.

benwave
20 juni 2013, 07:13
Begrijp ik nu goed dat je de Peter Frampton gitaar wil inruilen?:dontgeti:

Ja inderdaad. Kijk tuurlijk is het leuk om die gesigneerde Goldtop te hebben,
maar uiteindelijk is die gitaar niet om naar te kijken, en dat is toch zonde van zon gitaar dat hij naar de zolder is verbannen.
Ik heb liever een Les Paul waar ik wel elke dag op speel.
En om nou zelf 3000-4000 euro uit het zakje te halen, daar heb ik weinig zin in. Als Max er zijn voordeel uit kan halen, en ik ook, is het toch prima.
Voor mij is het gevonden geld die Goldtop, ik heb nog steeds het verhaal , dat blijft

Scarface
20 juni 2013, 07:58
Hi,

Kan je geen ongelijk geven. Mooi verhaal,maar om de gitaar te laten ver stoffen in z'n kist is ook zonde. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Succes

Groet,
Marco

Kim Wilson
20 juni 2013, 08:25
Ik vind dat je knettergek bent om die Frampton LP weg te doen. Je hebt dat ding nota bene persoonlijk van Peter gekregen. Maar goed, wie ben ik...

arjanb01
20 juni 2013, 09:00
Geef hem anders maar aan mij, die Frampton. Mijn handen zijn groot genoeg voor een 57-er hals. -:)

Rooker
20 juni 2013, 11:27
Mijn voorstel is dat je hem niet aan me hoeft te geven. Maar gewoon in bruikleen:seriousf:. Ik zal hem koesteren als mn kind en er elke dag een paar uur op spelen.. En je mag hem gewoon weer ophalen wanneer je wilt :-)

benwave
20 juni 2013, 12:05
Ik hoor het al,.. mogelijkheden zat

Misschien hou ik hem wel, het is nog geen zaterdag, Misschien ook mijn naam maar gelijk veranderen in twijfelkut

Majmun
20 juni 2013, 12:06
Weet wel dat je Max je Frampton-gitar een stuk lager in waarde zal geven. Ik wilde bepaalde gitaren inruilen om die Custom te kopen uit de '70s, maar hij gaf er belachelijk weinig voor. Ik heb er maar vanaf gezien. Dat is bij Max Nijmegen dus.

Als ik jou was zou ik hem gewoon op Marktplaats zetten. Dan zul je veel meer opvangen dan bij Max. En dan naar Max toe om iets uit te zoeken.

Scarface
20 juni 2013, 14:18
Ik hoor het al,.. mogelijkheden zat

Misschien hou ik hem wel, het is nog geen zaterdag, Misschien ook mijn naam maar gelijk veranderen in twijfelkut

Inderdaad " twijfelkut" ...... Verkopen dat ding.. als je daarvoor de gitaar krijgt die jou helemaal bevalt heb je een goede deal gemaakt. Met de nadruk op KRIJGT! natuurlijk.

Groet,
Marco

Mitch
20 juni 2013, 14:30
Dikke nek is een uitstekend verkoopargument; genoeg internet-consensus dat een gitaar altijd beter klinkt met een stevige hals. "TONE" weet je wel. Goldtops zijn ook altijd hip dus ik zou zeggen: Marktplaats, want je staat al 2-0 vóór.

orangerocker
20 juni 2013, 15:07
Ik zou hem persoonlijk niet verkopen maar wanneer je dit wel zou doen zou ik gaan voor Ebay, grotere kans dat er in het buitenland meer Peter Frampton-fans zijn die hier flink wat voor over hebben.

arjanb01
20 juni 2013, 15:25
Inderdaad niet inruilen bij MAX. Die man is zo zakelijk als de pest, geeft je een lage inruilwaarde terug en gaat cashen door verkoop aan een andere klant. Zo is hij ook in les paul gekomen die in DWDD geshowd is. Oppassen met inruilen, ga je echt het schip in.
En dan verkoopt hij een R8 of R9 zeker aan jou als NOS.... :stop:
Mooi op Ebay of marktplaats zetten en dan kijken wat er geboden wordt.

freakout
20 juni 2013, 15:47
Niks schip in, je vertrekt weer als je de deal niet aanstaat, die goldtop de koffer in en goodby Max, weet je wel waar je aan toe bent en kun je hem altijd nog zelf verkopen, R9 in overvloed.

benwave
20 juni 2013, 16:24
Wat zou die Goldtop waard zijn is dan de vraag.
Er stond pas een gesigneerde Joe Bonamassa les paul op marktplaats, en die man vroeg 1000 euro meer dan dat de gitaar in de winkel kost.
Daar moest ik dus zelf even om lachen.
Als meneer Frampton bij de gitaar goden in de band speelt wordt het misschien een interessante gitaar.
Toch maar laten liggen voor mijn dochters dan ?
En een standaartje plus gaan halen ? Waar ik denk ik net zo blij van word !

Martin_
20 juni 2013, 19:45
Je zou ook kunnen overwegen om de hals van de Goldtop te laten "reshapen". Dat zou dan mogelijk wel weer ten koste gaan van de verkoopwaarde, maar dat vind ik altijd nog een betere optie dan verkopen. Indien netjes gedaan, kan dat echter ook wel meevallen.

arjanb01
20 juni 2013, 19:52
Een lp reshapen??? Lijkt me een hele kostbare grap aangezien je een verlijmde hals moet gaan nabewerken. Een strat is dan handiger na te bewerken.

pueblo
20 juni 2013, 21:17
tja, orpheo heeft het zelfs met een zakmes gedaan, dus het moet toch wel te doen zijn.

Orpheo
20 juni 2013, 21:32
tja, orpheo heeft het zelfs met een zakmes gedaan, dus het moet toch wel te doen zijn.
2 dingetjes.

1. Had geen schraapstaal en mijn zakmes was scherp. Wat is dan het verschil? ;)
2. De hals was van pau rosa en padouk. Hoefde geen lak te hebben. Scheelt ook enorm.

stijnkenens
20 juni 2013, 21:45
2 dingetjes.

1. Had geen schraapstaal en mijn zakmes was scherp. Wat is dan het verschil? ;)
2. De hals was van pau rosa en padouk. Hoefde geen lak te hebben. Scheelt ook enorm.

Een scherp mes komt niet eens in de buurt van een schraapstaal ;)

Een schraapstaal heeft een burr, een klein opstaand randje waarmee je heel gecontroleerd de final touch kan geven aan een bewerkt stuk hout.

@ Arjanb01: zo moeilijk is dat nu ook weer niet, met de juiste skills en gereedschap !



s.

Orpheo
20 juni 2013, 22:34
Een scherp mes komt niet eens in de buurt van een schraapstaal ;)

Een schraapstaal heeft een burr, een klein opstaand randje waarmee je heel gecontroleerd de final touch kan geven aan een bewerkt stuk hout.

@ Arjanb01: zo moeilijk is dat nu ook weer niet, met de juiste skills en gereedschap !



s.

die knipoog was er om mijn onwetendheid aan te geven. Het ging goed hoor, vraag niet hoe... maar het ging. Dit was zo'n lesje wat ik geleerd heb zo van 'zo kan het maar zou het beter niet doen op deze manier in het vervolg'. ghehe.

Tabula Rasa
20 juni 2013, 22:37
Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik gebruik meestal de haakse slijper en daarna ook een zakmes of kleine dolk.

da Liks
20 juni 2013, 23:03
schaam je.

MarkS
21 juni 2013, 00:20
Hartgrondig eens met Kim Wilson.
Wat is er nou zoveel mis met die Goldtop dattie kans loopt om in een hoekje te liggen verstoffen, afgezien van een acute en bijna niet te stillen GAS voor een andere LP? Ik zou hem houden!
Er zijn uiteindelijk maar een paar echte Peter Frampton Les Pauls, nl. die Verloren Zoon, en die gesigneerde exemplaren als eeuwige dank van mister Frampton himself voor de terugkeer van de Verloren Zoon! Daarbij vergeleken is zo'n GAS-aanvalletje slechts een verkoudheidje die snel weer overgaat of ook via andere wegen te bestrijden is. Gewone Gibsons zijn er all over the place.
De jouwe is op termijn een Closet Classic!

the sure thing
21 juni 2013, 00:34
Gas gaat over. Bij mij duurt t gemiddeld 3 weken per keer.

MarkS
21 juni 2013, 00:37
Gas gaat over. Bij mij duurt t gemiddeld 3 weken per keer.
Want daarna is het salaris in zicht?

nickofzo
21 juni 2013, 01:40
Gas komt wel terug. ;)

MjS
21 juni 2013, 14:27
Al dat gezeik over het al dan niet houden van dat ding... Lekker zelf weten toch. Als dat ding voor jou geen grotere waarde heeft dan wat het potentieel oplevert, waarom dan niet een gitaar zoeken die beter past?

Kim Wilson
21 juni 2013, 20:50
Al dat gezeik over het al dan niet houden van dat ding... Lekker zelf weten toch. Als dat ding voor jou geen grotere waarde heeft dan wat het potentieel oplevert, waarom dan niet een gitaar zoeken die beter past?

Een forum heeft toch ook een adviserende functie? Ik adviseer hem om die gitaar te houden vanwege de, zoals Mark dat zo mooi zei, potentie tot closet classic. Daarbij, als ik Frampton was en ik kwam erachter dat mijn blijk van dank zo werd weggescheten door een ordinaire gas-aanval...

Pepe
21 juni 2013, 20:56
Als ie goed verkoopt denkt Frampton hoogstens, good for you dude.

Een gitaar dicteert niet of ik investeerder moet zijn of gewoon een beetje lol mag hebben van mijn hobby. Zo gewonnen zo geronnen.

Mitch
21 juni 2013, 21:06
Laten we 't nou niet te serieus nemen. Topic starter zegt zelf:

Als meneer Frampton bij de gitaar goden in de band speelt wordt het misschien een interessante gitaar.
Toch maar laten liggen voor mijn dochters dan ?
Dus tot zover gaat de emotionele waarde :seriousf:

Kim Wilson
21 juni 2013, 21:12
Of zoals we dat vroeger noemden: stank voor dank. Hoogstpersoonlijk gekregen van mister Frampton himself, maar blijkbaar is dat niet interessant genoeg...

arjanb01
21 juni 2013, 21:22
+1 maar als ben de cash niet heeft om een r9 of r0 te kopen, dan ga je kijken welke gitaar uit je collectie het meeste opbrengt, logisch. Maar als ik zo'n gitaar had zou ik hem koesteren en zeker niet aan robbert van Max geven als ruilobject voor een 13 in een dozijn gitaar als een r9 of r0, wat ordinaire productie les Pauls zijn. Ga dan voor een collector's choice.

nickofzo
21 juni 2013, 23:20
.. Je wilt toch niet zeggen dat je alle verjaardags/kerst-kaarten nog hebt? :hide:
Toch denk ik dat Ben er enigszins spijt van gaat krijgen, al is het maar omdat het tastbare bewijs weg is.

MarkS
22 juni 2013, 02:00
Maar als ik zo'n gitaar had zou ik hem koesteren en zeker niet aan robbert van Max geven als ruilobject voor een 13 in een dozijn gitaar als een r9 of r0, wat ordinaire productie les Pauls zijn.
Dat is precies mijn punt.

Frampton zelf zal er ws totaal niet wakker van liggen, maar de gitaar wordt een stuk interessanter zodra Frampton niet meer wakker wordt.

Emotions aside:
Als het om de huidige veronderstelde waarde gaat zou ik 'em wereldwijd via Ebay aanbieden ipv bij de lokale gitaarboer.

freakout
22 juni 2013, 11:20
He arjanb01 je hebt wel een punt over die R9 want er zijn wel ziljioen van, en denk niet dat het ruilen wordt, weet zeker dar benwave bij moet leggen, ben benieuwd of die naar Max is????

arjanb01
22 juni 2013, 11:43
Hij zal minimaal 70 % van de waarde van een gitaar bij max moeten neerleggen bij max, zo'n zakenman is robbert wel. Maar goed, tis zijn keus! Ik ben ook wel benieuwd.

Scarface
22 juni 2013, 11:59
Hij zal minimaal 70 % van de waarde van een gitaar bij max moeten neerleggen bij max, zo'n zakenman is robbert wel. Maar goed, tis zijn keus! Ik ben ook wel benieuwd.

Dus even gemakshalve bij een gitaar van €5000 krijgt hij €1500 terug voor zijn Gold Top...

Dan hoop ik dat Ben goed geslapen heeft...

Groet,
Marco

arjanb01
22 juni 2013, 12:06
Zou me niets verbazen, bij inruilen heb ik altijd het gevoel dat je genaaid wordt, zeker als het een winkel is waar je niet Vaak komt.

Pepe
22 juni 2013, 12:47
Hoezo genaaid? Het is een zakelijk voorstel en niemand dwingt je. En een winkel zit er om geld te verdienen aan gitaristen, niet om ze een werelddeal te bezorgen.

Rinze
22 juni 2013, 13:15
Precies. Inruilen is voor mensen die geen zin hebben in de rompslomp van particulier verkopen. Makkelijk en snel maar wel duurder.

Braindead
22 juni 2013, 13:42
Ik weet dat mijn mening er geen hol toe doet maar ik zou die Peter Frampton gitaar niet wegdoen. Tenzij (en nu komt het) hij echt voor geen meter speelt wat ik me niet kan voorstellen. Maar goed, dat is mijn eerste reactie hierop. Simpelweg omdat je zo'n gitaar niet meer kan terugkopen als je spijt krijgt. Bovendien is zoiets je gegeven en dat is vast niet met de bedoeling geweest om dat ding weer te gaan vercashen.

Als je hem wel gaat verkopen lijkt ebay me ook de beste plek.

Maar terugkomend op mijn inleiding: wat is het probleem precies met die gitaar? Is er niks aan te doen om ervoor te zorgen dat hij je wel bevalt. Beter een gecustomizede Peter Frampton andere pickups, gerefret in andere dikte, gerefinishte , en gerelicte ex Peter Frampton gitaar dan een originele banale gitaar ook al is die uit het duurdere segment. Ik zou er gewoon in investeren. Trek de paint van je hals en olie hem, pleur er een ander fretboard op of monteer een toeter op de headstock, whatever makes you happy! :D Daar moet toch wat van te maken zijn?

Just my 2 cents.

Pepe
22 juni 2013, 13:54
Welnee, uitgekeken op de gitaar. Klaar. Done with. Next.

Als je verknocht bent aan je gieter gooi je de wel/niet vraag niet op een forum, zo simpel ligt dat.
Sowieso gooi je dit soort vragen niet op een forum maar goed, een beetje aandacht af en toe is wel fijn.

Zolang er nog mensen zijn die denken dat BW echt luistert naar de adviezen loopt dit topic nog wel even door.

grayfink
22 juni 2013, 14:27
Nou, ik vind die toeter op de headstock wel een goed advies hoor.

benwave
22 juni 2013, 17:14
Even een kleine update...
Max heb ik netjes afgebeld, met de mededeling dat ik er nog even iets langer over na wou denken.
Ik ben vandaag dan wel even naar keymusic gereden, want ik wou al die Gibsons wel eens zelf zien en voelen.

Daar hebben ze iig alle modellen staan. En ik heb ze allemaal in mijn handen gehad.
Conclusie Orhpeo heeft zowiezo gelijk voor wat betreft de meerprijs van een customshopper tov een gewone zeg maar.
Zòn customshop gitaar is toch wel veel meer instrument ook.

De standard plus viel wat tegen, daar had ik veel meer van verwacht, geen fijne hals.
De standard traditional is echt een instap model, met een dikke 50 tiger neck. Niks voor mij.
Dan is er nog een standard T die kende ik niet maar was op zich een leuk gitaartje met een fijne neck.
Toen de customshoppers.
Gelijk een kwaliteits verschil in alles eigenlijk. Het hele overkomen is beter.
R8 ten en R9 gens geprobeerd. te dik voor mij.
even tussendoor, er hing ook een Joe Bonamassa standaard, prima gitaar fijne neck, kanshebber
Ze hadden daar twee `60 reissues beide geweldig beide dik in de 4000 euro.

De mooiste is een bourbon burst light relic, Daar ben ik nu weg van. maar ja voor de prijs van 4650 euro ( 4950 ) op het prijskaartje

Verder wou ik nog even op het volgende in gaan:
Benwave is zeker niet ondankbaar, integendeel zelfs. Ik ben zeer dankbaar voor de Goldtop
Benwave beslist uiteraard alles zelf
Benwave vind 4650 euro heel veel geld.
Benwave denk dat Frampton er weinig problemen mee zou hebben dat wanneer Benwave die gitaar ruilt voor èèn die wel lekker speelt.
Frampton dat alleen maar toe juicht.
Frampton wel belangrijkere dingen aan zijn hoofd heeft.
Benwave verder nog denkt dat het krijgen van een kado niet verplicht tot het houden van het kado.
Benwave nu weer wat wijzer is

Verder bezin ik nog even.

Zou ik nog vergeten dat ik ook op de Joe Walsh heb gespeeld 7000 plus, en de Erich Clapton vast heb gehad.
bijna 14000 euro ja u leest het goed veertienduizend euro
Dat gaat helemaal nergens meer over. Beide wel dunnen halzen overigens.

arjanb01
22 juni 2013, 17:30
Goed verslag ben, maar ik denk dat het geen kwaad kan de betere tokais zoals de ls 120 en 150 te checken. Ben je de helft minder kwijt dan die 1960 er ri lp's van 4600 eu.
We zijn benieuwd wat het gaat worden!

Scarface
22 juni 2013, 17:40
Hahahaha...super Ben....
Mooi een dag GAS kunnen vormen.


Groet,
Marco

MarkS
22 juni 2013, 20:23
Benwave heeft iig een leuk stukje tijdverdrijf te pakken, en er zijn slechtere gevoelens denkbaar dan een beetje filosoferen en dagdromen over the next new buy. Maar mij is nog steeds niet duidelijk waarom die weg moet. Ikzelf heb nog nooit een echte Gibson gehad. Ik zou al blij zijn met any decent Gibson, dus ook met deze Frampton.

Majmun
22 juni 2013, 21:02
Wat bedoel je met een 'echte' en een 'decent' Gibson? Zo duur zijn ze ook weer niet.

Scarface
23 juni 2013, 00:55
Wat bedoel je met een 'echte' en een 'decent' Gibson? Zo duur zijn ze ook weer niet.

Voor sommige mensen wel Majmun, voor sommige mensen wel...dus,niet zo doen als een verwende trol... Jij hebt al een hele mooie...

Groet,
Marco

Majmun
23 juni 2013, 01:30
Ik bedoel maar, een Melody Maker 'echte' Gibson koop je al rond de €400,-. Als je dan nog kijkt wat voor Gibsons je tweedehands voor €500,- kunt kopen...

Kim Wilson
23 juni 2013, 21:43
Niet iedereen heeft €500 los in de zak zitten. ;)

Majmun
23 juni 2013, 21:51
.. :') ...

nickofzo
23 juni 2013, 21:58
agja, de ene heeft betere gitaren en de ander kan beter spelen..

benwave
23 juni 2013, 22:16
Er zit iets aan te komen.......:)

nickofzo
23 juni 2013, 22:18
:D wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten?

Scarface
23 juni 2013, 23:28
Er zit iets aan te komen.......:)

http://img.tapatalk.com/d/13/06/24/uja4e2aj.jpg

Mooi hè ?

Groet,
Marco

Tonton
25 juni 2013, 17:01
He leuk! zelfde ervaring hier.

Klinkt als open deur verhaal...
Ik wou eens een goede Les Paul, mijn Epiphone Les Paul de deur uitgedaan.. was het net niet.
Ik twijfelde tussen een paar LP traditionals (pro (mooi moderne traditional) / faded en regular) standards 2012 / 2013 (die lichte daarvoor had ik niet zoveel mee) en een Slash Les Paul.
Die laatste mag overpriced als de hel zijn maar het uiteindelijke verschil was gewoon te groot.
De acoustische sound bracht al een glimlach, de afwerking, hout/lak, en natuurlijk de speelbaarheid en wat enorm lekker volle sound.
en de neck pickup zo romig warm zonder dof te worden..
Ook ziet hij er uit alsof hij al een verhaal te vertellen heeft zonder heavy reliced te zijn.
Dat hout zonder dikke laklaag met wat vergeelde randjes staat gewoon super.
En heeft ie verdorie ook nog een mooie Fishman bridge pickup die ook dual en zelfs split cable te gebruiken is..
Gelukkig niet heel erg Slash branded, heel subtiel een trussrod covertje.

De Standards en Traditionals zijn goede gitaren maar met deze Slash hadden ze geen kans in de vergelijk.
Dan ineens blijkt de custom een soort van volledig af gitaar.

Dus maar met een compleet lege beurs, maar wel met een geweldige gitaar de deur uitgestapt
Voorlopig is mijn Les Paul GAS gestild

Pepe
25 juni 2013, 17:32
Aan de andere kant, ik had 2 Goldtops, een R6 en een '71 verbouwde Deluxe. Die CS was goed hoor, lekker licht en goede toon maar de '71 klonk beter, mooie donker gladde toets, meer vibe. Ik heb de CS verkocht.
Ik bedoel maar, als je echt een paar pietermannen kan stukslaan en je hebt geen haast.. het MOET niet perse uit een rek komen he.
Of je moet liever shiny new willen (en in mijn geval, geen zin in een koffer waar ze blijkbaar hun dooie oma in hebben opgeslagen :seriousf:)

the sure thing
25 juni 2013, 20:09
Wat voor soort hals zit er op die Slash LP? Dik/dun?

Bassa
25 juni 2013, 20:13
Wat voor soort hals zit er op die Slash LP? Dik/dun?
Slash houdt van vette halzen dus die sig(s) zullen vast een dikke nek hebben, een 50s ofzo.

Tonton
25 juni 2013, 21:44
Wat voor soort hals zit er op die Slash LP? Dik/dun?
Laten we zeggen, je kunt er de openhaard een flink tijdje mee aan de praat houden
Officieel zit hij tussen 50's 60's in omdat hij iets platter is, dus een iets plattere 50's :)
Hij zegt er hier iets over: http://www.youtube.com/watch?v=iSyuh-nICgU

maare hij is gewoon dik

Orpheo
26 juni 2013, 12:40
vind je dat al dik? dat is het dunst wat ik in mijn collectie heb. tis maar .875'' op de eerste en .91 op de 12e fret hoor. ik begin pas bij de .92'' en mijn favo's zijn allemaal minimaal 1'' dik. Dus dikker dan een '58 of een '57 goldtop.

Pepe
26 juni 2013, 13:05
http://img9.imageshack.us/img9/2540/i2lg.jpg

Tonton
26 juni 2013, 13:43
vind je dat al dik? dat is het dunst wat ik in mijn collectie heb. tis maar .875'' op de eerste en .91 op de 12e fret hoor. ik begin pas bij de .92'' en mijn favo's zijn allemaal minimaal 1'' dik. Dus dikker dan een '58 of een '57 goldtop.

;)

Weet je het zeker van die maten?
Mijn Jem is 19mm .748" op 1e en 22mm .866" op de 12e :cooler:
Jaja is ook compleeeeet ander gitaar.

Anyway heb het gevoel dat verschil groter is dan die maten die jij mijn gitaar toedicht :)
Google vertelt me:
"Think of a 59 neck as on most earlier standards, similar to that. It has a slightly different profile. But not 60's thin or 50's thick. Best I can do to describe. They will of course all differ slightly."

Orpheo
26 juni 2013, 14:03
;)

Weet je het zeker van die maten?
Mijn Jem is 19mm .748" op 1e en 22mm .866" op de 12e :cooler:
Jaja is ook compleeeeet ander gitaar.

Anyway heb het gevoel dat verschil groter is dan die maten die jij mijn gitaar toedicht :)
Google vertelt me:
"Think of a 59 neck as on most earlier standards, similar to that. It has a slightly different profile. But not 60's thin or 50's thick. Best I can do to describe. They will of course all differ slightly."
weet dat vrijwel zeker ;) de slash is dunner dan een '59 (en die is uit m'n hoofd .92 of .95; niet zo dik dus).

benwave
26 juni 2013, 21:09
Zo iets zit er aan te komen, niet deze, foto geleend van het les paul forum, lang geleden dat ik zo opgewonden was.
As het een beetje meezit volgende week

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/Gibson1960_zps292c07f0.jpg

Bassa
26 juni 2013, 21:12
Dat is wel een beauty hoor! Heb je er al op gespeeld?
Wel zonder slagplaat he ;)

arjanb01
26 juni 2013, 22:12
Moooiiii wordt het toch een r0 ben?
Op de foto lijkt het een r8, maar die halzen waren toch te dik voor je?

benwave
27 juni 2013, 08:37
Moooiiii wordt het toch een r0 ben?
Op de foto lijkt het een r8, maar die halzen waren toch te dik voor je?

Het is een RO, Een speciale, een LTD serie van 25.....mjammie

Scarface
27 juni 2013, 11:57
Het is een RO, Een speciale, een LTD serie van 25.....mjammie

Dit had ik even gemist,

R0, een relic? Wel super mooi,vooral vind ik in TBurst. Ben,ben benieuwd..

Groet,
Marco

Majmun
27 juni 2013, 13:41
Het is een RO, Een speciale, een LTD serie van 25.....mjammie

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=184988 ?

mesaman
27 juni 2013, 23:35
de knoppen staan scheef he, de tune o matic en detailpiece staan te ver uit elkaar en de hoek klopt niet 100%.

de Neck op mijn JEM is 17mm op de 1e fret!

benwave
2 juli 2013, 21:26
Morgen is het zover ... :)

nickofzo
2 juli 2013, 22:08
spannend :)

DarknessAwaits
4 juli 2013, 12:30
Gisteren was het zover... Foto's?

Bassa
4 juli 2013, 12:32
Gisteren was het zover... Foto's?
Hij heeft al een ander topic geopend ;)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161812-Gibson-Les-Paul-1960-Reissue-aged

DarknessAwaits
4 juli 2013, 15:04
Aha, weer een raadsel minder! :)