PDA

View Full Version : Eigen werk van RoadLash



Rwin
25 juni 2003, 18:32
Eigen werk...

Http://www.roadlash.nl/audio/RoadLash-My_Own_Shadow.mp3
Http://www.roadlash.nl/audio/RoadLash-Concede.mp3

- verbeter ons
- geef tips
- vertel het met woorden

- maar gelieve wel onderbouwd :-D

Thanks!

Rwin

jorrit
30 juni 2003, 19:57
hmz eens even luisteren.....

my own shadow.....

soms vind ik de zang goed maar soms ook een stuk minder...
de solo in het nummer begint leuk maar komt verder niet op gang...misschien iets meer snelheid + positie wisseling....(hoger/lager op de hals)
verder geen slecht nummer hoor....niet echt super mijn smaak maar klinkt niet slecht...

concede....

weer vind ik de zang goed en slecht...die gozer kan best een beetje zingen alleen het moet nog iets gelijkmatiger worden van qualiteit maar dat komt wel....maar de zang is op dit nummer stukken beter als op het eerste
de gitaar...leuk detail dat scratch stukje...verder is het al een stuk afwisslender als het eerst nummer (Voor het gehoor dan..)

over het algemeen klinkt het allemaal lekker in de oren (tis nog geen metal maar goed :razz: )

k hoop dat je hier iets met mijn snelle observatie kan.....

Rwin
1 juli 2003, 22:07
ja bedankt,

tis inderdaad geen metal maar daar zijn we te jong voor en we houden meer van rock en "nu-metal" (nu-metal in de stijl van disturbed, trust company, staind)

jorrit
1 juli 2003, 22:45
haha dr zit geen leeftijd gebonden aan metal hoor......dr is ook nieuwe metal die geen nu metal is...

maar goed...wat jullie nu maken is een mengelmoesje van rock en nu metal probeer eens een echt rock nummer te maken of een echt nu metal nummer.....

t zijn maar suggesties....ik respecteer iedereen die zelf muziek maakt en alles kan altijd beter....dus ik denk niet dat ik beter ben ofzo...

sunday violence
2 juli 2003, 02:24
hee mannen goed bezig! ik vind beide nummers cool gedaan, keep it up!

delphiro
2 juli 2003, 09:17
[my own shadow]
mmm zang is vaak kantje boord, hij probeert 'heftig' te klinken maar dat lukt nog niet echt (lage bereik is wel mooi (beetje Chris Cornell) maar als ie hoger / heftiger gaat klinkt het bepaald niet overtuigend (totaal niet Chris Cornell :) )
verder beetje saai en cliche met de gebruikelijke powerchord rondjes. 'Solo' is ook saai.

Nee.. 5je, niet meer

[concede]
Iets afwisselender, al blijven die saaie powerchord rondjes een beetje irri
leuk 'clean' gitaargeluid, leuke effectjes en versierseltjes tijdens 'cleane stukjes'

Ik vind het allemaal te saai en voorspelbaar maar het grootste probleem vind ik de zang. Die doet bij dit soort nummers zo veel.. das (voor mij) vreselijk belangrijk. Om maar weer op Chris Cornell terug te komen (ik vind jullie muziek wel een beetje Soundgarden achtig), als je zijn stem hoort is de muziek gewoon goed. En bij jullie krijg ik het gevoel dat ie wel wil maar niet kan. Dan is de muziek, ondanks technisch goed gespeeld, voor mij niet zo boeiend.

Rwin
2 juli 2003, 22:22
jeeh, thnx voor de reacties.

we gaan niet een bepaalde kant op omdat we dat willen (rock OF nu-metal)
We schrijven gewoon en dit komt eruit. Ik heb een hekel aan iets naar een richting toe schrijven.

Ik zal het de zanger zeggen...

Powerchords vinden we gewoon lekker klinken... we zijn nog te jong en wild voor jazz zullen we maar zeggen. En dat licht ons ook niet echt. Ooit zullen we vast wel wijzer worden en een andere richting op gaan. Voorlopig hakken we vrolijk door.

Solo is ook niet echt een solo maar gewoon een Lekker-blijven-hangen-melodie...

Rwin