PDA

View Full Version : Wahwah



Lucaars
15 juni 2013, 13:22
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe Wah, ik heb indertijd een Crybaby gehad, die vond ik te schel en nam veel te veel tone weg.
Ben dan overgeschakeld naar een Ibanez WH10v2 en dat geluid vond ik ongelooflijk, alleen is die pot al 5keer kapot gegaan (in 1jaar tijd). Op die V2 kon ik dus niet rekenen, dan heb ik mezelf een Ten Spot Wilson Wah II gekocht, een kopie van de V2 maar met andere potmeter die langer zou meegaan maar hetzelfde klinkt.
Het probleem is nu dus dat die potmeter ook ongelooflijk kraakt, heb al geprobeerd met contact reiniger maar die hielp eerst maar voor een dagje en nu doet het helemaal niets meer.
Ik wil dus niet direct die man van Wilson effect een nieuwe potmeter (36euro+verzendingskosten amerika) laten sturen als hij dan toch weer kapot gaat.

Iemand enig idee welke wah er dicht aanleunt bij het geluid van die Ibanez en die lang genoeg meegaat?
Of ligt dat volledig aan mij dat ik die niet proper genoeg houd?

Bedankt!

Zottepee
16 juni 2013, 19:52
Ik heb net een WH10v2 gekocht, maar heb hem van de eerste keer laten modden (bypass, andere pot)
Kost een paar tientjes, maar ik hoop dat hij dan ook gewoon even lang meegaat als bv. een crybaby.

Lucaars
16 juni 2013, 20:59
Waar heb je dat gedaan?

Zottepee
16 juni 2013, 21:26
Bij Keymusic, heb hem daar besteld en ze modden hem ook meteen, heb hem normaal in de loop van deze week :)

Lucaars
16 juni 2013, 22:30
wow,cool, klinkt dat dan precies hetzelfde?

Zottepee
17 juni 2013, 10:39
het bypassen is volgens mij sowieso een must bij de WH10, en dat veranderd het geluid volgens mij niet, maar als hij uit staat zal je geluid wel verbeteren.
En voor de rest denk ik dat het verschil zeer miniem zal zijn, 'het wh10 geluid' bestaat toch niet, hangt af van de gitaar, kabels, versterker..

GuitarFX
17 juni 2013, 22:42
het bypassen is volgens mij sowieso een must bij de WH10, en dat veranderd het geluid volgens mij niet
Modden naar true-bypass is simpelweg zorgen dat wanneer het effect uitgeschakeld is; de input rechtstreeks aan de output hangt. Normaal gesproken is dat inderdaad niet zo bij de WH10 waardoor je signaal altijd door (een klein deel van) het circuit gaat en daar tone suck/bijgeluiden door ontstaan.

Zottepee
18 juni 2013, 11:17
Modden naar true-bypass is simpelweg zorgen dat wanneer het effect uitgeschakeld is; de input rechtstreeks aan de output hangt. Normaal gesproken is dat inderdaad niet zo bij de WH10 waardoor je signaal altijd door (een klein deel van) het circuit gaat en daar tone suck/bijgeluiden door ontstaan.
Sommigen beweren wel degelijk een verschil te horen, omdat een niet bypass pedaal een mooie buffer kan zijn.
Verschil is hoe dan ook zeer miniem.

Lucaars
10 augustus 2013, 14:29
Klinkt die dan hetzelfde met een andere potmeter?

the sure thing
10 augustus 2013, 21:08
Sommigen beweren wel degelijk een verschil te horen, omdat een niet bypass pedaal een mooie buffer kan zijn.
Verschil is hoe dan ook zeer miniem.

Ben ik normaal altijd met je eens, maar bij de gemodde cru baby hoor ik wel verschil.

scabiosa
20 augustus 2013, 15:24
Iets van RMC wah's?

Heb zelf de rmc 1 en vind hem zalig, veel minder schel dan de crybaby, ook true bypass en zo van die onzin... ;-)