PDA

View Full Version : The Lo Lands | Two out of Thirteen (demo)



The Lo Lands
14 juni 2013, 22:18
Al weer een tijdje geleden dat ik een nieuw nummer heb gepost. Ben druk met mijn band de laatste maanden. Volgende week zaterdag spelen met Mister Jinx op de Hoornse Stadsfeesten. Naast oud spelen we ook nieuw werk.

Dit nummertje wat niet af is heb ik onlangs opgenomen voor eventueel een nieuw nummer. Vind de vibe zelf wel lekker. Ben altijd benieuwd wat jullie er (al) van vinden? Pretty little ditty...

Two out of Thirteen (demo) (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Brum
15 juni 2013, 00:04
Ik vind het heel oké klinken, meer dan zelfs.

Eén puntje van kritiek. Ik vind zowel de slaggitaar als de leadpartij in het begin op zich heel erg lekker klinken, alleen heb ik het idee dat het elkaar wat in de weg zit. Ik heb in ieder geval moeite om beide partijen gescheiden van elkaar te horen. Persoonlijk zou ik de slaggitaar net even wat helderder laten klinken en een klein beetje minder gain. Het is misschien net even wat te vuig en heeft een beetje dezelfde dikte en klank als het lead stukje.

Ik heb de rest ook even vluchtig beluisterd, klinkt goed hoor. Goed bezig!

The Lo Lands
15 juni 2013, 10:13
Ik vind het heel oké klinken, meer dan zelfs.

Eén puntje van kritiek. Ik vind zowel de slaggitaar als de leadpartij in het begin op zich heel erg lekker klinken, alleen heb ik het idee dat het elkaar wat in de weg zit. Ik heb in ieder geval moeite om beide partijen gescheiden van elkaar te horen. Persoonlijk zou ik de slaggitaar net even wat helderder laten klinken en een klein beetje minder gain. Het is misschien net even wat te vuig en heeft een beetje dezelfde dikte en klank als het lead stukje.

Ik heb de rest ook even vluchtig beluisterd, klinkt goed hoor. Goed bezig! Dankjewel Brum!!

Je hebt gelijk wat betreft de verhouding tussen slag en lead. Geen excuse dit maar ik heb onlangs de Fulltone 69 MKII fuzzpedaal gekocht van waaruit de slagpartij als inspiratie is ontstaan. Zal hem bij verdere opnames en live gebruik subtieler (volume iets meer teruggedraaid) toepassen! Het is dan ook nog wel een demo (schets) maar ik neem deze opmerkingen zeker ter harte!

pasqual
15 juni 2013, 15:42
Klinkt veelbelovend. De balans waar Brum het over heeft ,klopt wel. Maar wat weet jij toch een mooie warme tone uit je spul en je vingers te halen! Echt een erg lekkere sound!

The Lo Lands
15 juni 2013, 17:09
Klinkt veelbelovend. De balans waar Brum het over heeft ,klopt wel. Maar wat weet jij toch een mooie warme tone uit je spul en je vingers te halen! Echt een erg lekkere sound! Dankjewel Pasqual! Ik vind een Fuzz lastig op te nemen als je geen mics gebruik maar in mijn geval hardware speakersims. Voor dit stuk was het een momentopname met een voor mij nieuw pedaal. We moesten elkaar nog leren kennnen zeg maar, weet er nu al subtieler en met betere instellingen mee om te gaan :-)

Laatst hebben we twee optredens gedaan waarbij ik complimenten kreeg over mijn spel en geluid. Iemand hoorde er duidelijk Pink Floyd invloeden in terug. Hoewel de oude Mister Jinx nummers eerder teruggrijpen op RHCP en Incubus invloeden. Zoals je misschien weet heb ik voor de Mister Jinx band 3 jaar in een Pink Floyd Tribute band gespeeld en dat is onbewust wel een belangrijke invloed geweest. Nu ik niet opzoek ben naar Gilmour zijn sound is zijn attack en rust in zijn spel wel iets wat ik zelf herken in mijn spel. Vind het in iedergeval tof te lezen als medemuzikanten mijn sound kunnen waarderen. Beter compliment is er bijna niet denk ik :-)

pasqual
15 juni 2013, 20:26
Heb je toevallig nog opnames van die PF tribute?

The Lo Lands
16 juni 2013, 11:14
Heb je toevallig nog opnames van die PF tribute? Ik zelf niet, maar er zijn destijds rond 2001 met ons eerste optreden opnames gemaakt die op VHS band staan :-) Er is nog niemand geweest van de toenmalige band die ze gedigitaliseerd heeft. Misschien wel een goed idee, ik ga eens navragen!

paulusdeBKB
18 juni 2013, 19:09
Geinig stukje hoor. Heb je al een idee voor een tekst/melodie, of blijft het een instrumental?

paulusdeBKB
18 juni 2013, 19:12
Trouwens mijn complimenten voor de opnamekwaliteit! Ook van de andere liedjes.

The Lo Lands
18 juni 2013, 20:36
Geinig stukje hoor. Heb je al een idee voor een tekst/melodie, of blijft het een instrumental?

Dankjewel Paulus! Is een beetje om het even. De zanger van de band had er wel oren naar en hoorde wel een aantal zanglijnen in zijn hoofd. Tijd zal het leren. Ik neem wel vaker wat van deze korte 'demootjes' op en kijk of het een doorstart krijgt of een vroege dood sterft :-)

Duhsjaak
8 juli 2013, 07:42
Hi Lo
Je weet ook dat dit gewoon een ideetje is. Kan nog alle kanten op.
En het is leuk zat. Tegelijk is het een beetje jammer dat er niet wat meer lijn in zit, zodat je weet welke kant het uit zal gaan. Kan nu nog van alles worden.

Maar wat klaag ik? Zelfs als het helemaal niks zou zijn, zou ik alleen nog maar voor de prachtige klank blijven luisteren. Wat een prachtgeluid. Dus alles meer dan niks, is een bonus. Dus bonus.
Vriendelijke groet, Gus