PDA

View Full Version : DT Tribute #2: About To Crash (Reprise)



minoin
14 juni 2013, 11:25
Hey guys,

Nummer 2 van de DT cover reeks, waar ik aan werk met mijn tribute band Panic Attack, is online :)
Deze keer zijn we gegaan voor About To Crash (Reprise):

http://www.youtube.com/watch?v=4qQNpQkrljQ

Gear: EBMM JP7 (BKP Cold Sweat) --> Rocktron Chameleon --> MOTU Microbook II

Ben niet helemaal tevreden over het gitaargeluid, maar het geheel klinkt wel lekker.
Zal bij de volgende cover eens aan het tweaken gaan met mn Chameleon en Mesa Recording Pre.

Hoop dat jullie het mooi vinden!

PS. #1 "These Walls" is hier te vinden: http://www.youtube.com/watch?v=DAOQrjMBOPY

pasqual
16 juni 2013, 12:45
Ik vind je gitaargeluid echt niet verkeerd. Van mij mag de bas er iets prominenter in gemixt worden. De drums klinken wel lekker trouwens...goeie drummert!

minoin
16 juni 2013, 19:11
Thanks voor je reactie Pasqual :)

Top dat je mn sound goed genoeg vind, zou jammer zijn als dat het nummer naar beneden bracht.
Ik vind mn sound zelf nog iets te steriel klinken; volgende keer ga ik voor een iets meer "organische" sound.
Zal je puntjes doorgeven aan de drummert en mixxert ;)

Brum
22 juni 2013, 14:59
Whoa, Joshua Hommes op de toetsen, hoe vet is dat!:rockon:

Duhsjaak
2 juli 2013, 06:25
Whoa, Joshua Hommes op de toetsen, hoe vet is dat!:rockon:

Waaruit de mate van beschaving van de Fransen maar weer blijkt. Ik ben net terug uit Frankrijk. En op de helft van de deuren hebben ze daar Hommes geschreven. Hoe chique is dat!

@Minoin
Niet mijn muziek, wel vreselijk goed gedaan. Daar moet zeker in da UK met zo'n podium circuit toch iets leuks te doen zijn? Of schat ik dat te rooskleurig in?
Als je die band bij elkaar weet te houden staat je nog heel wat speelplezier te wachten. Doen jullie ook eigen muziek? Zou ik zeker naar komen luisteren. Of een eigen plaats hebben op festivals etc.
Vriendelijke groet, Gus

vulvasonic
2 juli 2013, 08:31
Geweldig!

Ik heb eigenlijk maar 1 probleem bij het horen en zien van een groep getalenteerde muzikanten van jullie kaliber. Als jullie het ogenschijnlijk zo goed afgaat om dit soort muziek te spelen, dan zou ik er alles aan doen om naast het DT repertoire ook te werken aan eigen materiaal. Zelfde clubje, andere band. Misschien doen jullie dit al, maar zo niet, BEGIN ER DAN AAN!

Ik ben blij verrast. :)

Brum
2 juli 2013, 14:49
Even zonder grapje, ik vind jullie alle vier ontzettend goeie muzikanten, maar de drummer valt me nog het meest op. Kolere, wat ramt die gast me een potje strak man, complimenten!

En wat vulvasonic zegt, eigen compostities misschien niet wat voor jullie? Nou is nummers schrijven ook wel weer een vak apart, maar met de muzikale bagage die jullie met jullie meedragen, er valt toch heel wat uit te halen lijkt me.

Aikara
3 juli 2013, 13:45
Vet, met een hoop uitroeptekens! Hopelijk vinden jullie snel een zanger(es) zodat jullie kunnen gaan optreden want jullie zijn te goed om alleen maar in de repetitieruimte te blijven hangen.

minoin
3 juli 2013, 13:50
Wauw, thanks guys! Erg fijn om te horen dat het op niveau is :)

Wat betreft eigen muziek; dat hebben we (gitarist, basist en toetsenist) jarenlang gedaan onder de naam Fire Of Autumn. En ookal win je een paar bandwedstrijden, je komt niet verder dan de plaatselijke kroeg. Na een album en een single zijn de zanger en drummer opgestapt vanwege verschillen in muzikale smaak. Toen hebben we de drummer Pi Verstappen gevonden en zijn we een DT Tribute gestart om meer live te kunnen spelen. Dat zijn we nog steeds van plan als ik terug in NL ben (zit nu in de UK voor onderzoek) aan het einde van het jaar.
Desondanks kriebelt de schrijfdrang wel, dus wie weet hoe dat zich ontwikkeld.

Goed nieuws; we hebben een fantastische zanger gevonden voor ons project, dus binnenkort zijn de video's compleet.
Ook komt #3: A Fortune In Lies volgende week online :D
Nogmaals bedankt voor de complimenten!

Noid
3 juli 2013, 22:12
Damn, inderdaad een fijn setje muzikanten bij elkaar. Respect. Klinkt goed. Mooi dat jullie nu ook een zanger hebben (hopelijk ook nog iets beter dan LaBrie). Met deze kwaliteit moeten jullie je makkelijk een plaatsje weten te veroveren in het covercircuit.

pasqual
3 juli 2013, 23:31
Ik heb niets tegen LaBrie als zanger. Oké, live wil hij het wel eens laten afweten maar hij bepaald voor een groot gedeelte het specifieke DT geluid. Als je een DT-tribute band hebt, zou het natuurlijk wel gaaf zijn als de zang bij hem in de buurt zou komen.
Verder sluit ik mij aan bij de algemeen heersende gedachte dat als je zó veel talent hebt als band, dat het zonde is om niet ook eigen werk te gaan doen. Vulv had een goed idee: zelfde clubje, andere bandnaam. Kun je lekker kieskeurig zijn waar je speelt!

Magic Bean
5 juli 2013, 11:53
Whoa, Joshua Hommes op de toetsen, hoe vet is dat!:rockon:

Whahaha, zo had ik mezelf nog niet bekeken :-)
Bedankt voor alle positieve reacties, gasten! Zoals Minoin al aangaf, we hebben een uitstekende zanger gevonden. Het stemgeluid ligt wat dichterbij Ronnie James Dio dan Kevin James LaBrie, maar dat ervaren wij niet als iets negatiefs :rockon:

Wellicht dat we ook weer richting ons eigen materiaal gaan werken. We hebben nog een aantal nummers op de plank liggen die we als Fire of Autumn nooit meer hebben kunnen doen. Wie weet, wie weet...

Hou het kanaal in de gaten!