PDA

View Full Version : Welke power amp icm modeler?



Di Stefano
13 juni 2013, 21:44
Ik ben een tevreden eigenaar van een Eleven Rack en gebruik deze ook live in combinatie met in ear. Om speakerinteractie te hebben en het geluid ook een beetje te voelen heb ik twee Tech 21 Power Engines achter mij staan. Nu speel ik de laatste tijd ook vaak kleine gigs zonder PA en zonder in ear waarbij dus al het geluid uit mijn twee cabs komt. Ik vind de sound hiervan maar niks, de speakers kleuren het geluid te weinig om de cabsimulatie uit te zetten maar ook te veel om deze aan te laten.

Ik ben daarom op zoek naar een poweramp en gitaarcabinet. Mijn vraag is of een lampenversterker hiervoor beter geschikt is dan een solid state?

peter_heijnen
14 juni 2013, 12:02
Als je echt tevreden bent met de klankopwekking van de 11r, dan is een lineaire amp ideaal: transistor. Maar desalnietemin is het niet van tevoren te zeggen, je zult echt moeten uitproberen wat het best werkt.

Liquid_Metal
14 juni 2013, 13:33
Ik gebruik een ENGL eindtrap en cabinet en schakel daarbij cab sims en poweramp sim van de Axe Ultra uit. Bevalt me heel goed.
Tegelijkertijd gaat de Axe met cab en poweramp sim direct naar FoH en dat klinkt ook superlekker. Het eerste klinkt zoals je gitaar gewend bent, het tweede meer als een versterkt gitaargeluid (wat je hoort na plaatsen van microfoon, of op een cd). Het eerste heeft mijn voorkeur maar het geluid is dan natuurlijk erg gericht, waardoor je niet zoveel bewegingsvrijheid hebt. Via FoH of monitors is dat veel minder.

Di Stefano
14 juni 2013, 15:24
Bedankt voor de reacties. Ik ben momenteel aan het uitkijken waar ik een Rocktron Velocity 300 kan testen. Krijgt goede reviews en ik vermoed dat bij modeling een buizeneindtrap niet echt nodig is. Bovendien zou ik buizen omwille van de fragielheid en het gewicht willen vermijden.

Kingfisher
14 juni 2013, 22:23
Koop gewoon een monitor met ingebouwde amp. Kan je vrijstaand of als stage monitor gebruiken.

Johannes
15 juni 2013, 01:48
Ik gebruik een ENGL eindtrap en cabinet en schakel daarbij cab sims en poweramp sim van de Axe Ultra uit. Bevalt me heel goed.
Tegelijkertijd gaat de Axe met cab en poweramp sim direct naar FoH en dat klinkt ook superlekker. Het eerste klinkt zoals je gitaar gewend bent, het tweede meer als een versterkt gitaargeluid (wat je hoort na plaatsen van microfoon, of op een cd). Het eerste heeft mijn voorkeur maar het geluid is dan natuurlijk erg gericht, waardoor je niet zoveel bewegingsvrijheid hebt. Via FoH of monitors is dat veel minder.


Hoe kun je een signaal uit de AxeFx zonder poweramp simulatie (en speaker en mic sims) naar een fysieke poweramp sturen én tegelijkertijd (in hetzelfde versterkermodel?) een signaal met poweramp-, speaker- en mic simulatie naar FOH? Kan je de poweramp sim los programmeren in de AxeFx?

Ontopic: Ik merk dat een buizen eindtrap het geluid van de AxeFx net ff wat organischer maakt dan direct in de PA. Daarbij hoor ik wel veel positieve geluiden van solid state eindtrappen icm modellers, heb ik zelf (nog) geen ervaring mee.

MetalPunk
15 juni 2013, 18:05
Hoe kun je een signaal uit de AxeFx zonder poweramp simulatie (en speaker en mic sims) naar een fysieke poweramp sturen én tegelijkertijd (in hetzelfde versterkermodel?) een signaal met poweramp-, speaker- en mic simulatie naar FOH? Kan je de poweramp sim los programmeren in de AxeFx?

Ontopic: Ik merk dat een buizen eindtrap het geluid van de AxeFx net ff wat organischer maakt dan direct in de PA. Daarbij hoor ik wel veel positieve geluiden van solid state eindtrappen icm modellers, heb ik zelf (nog) geen ervaring mee.

Ik zou echt Matrix power amps proberen, heb zelf een GT800FX icm een Kemper Profiling Rack en dat werkt perfect samen!

Liquid_Metal
16 juni 2013, 18:49
Hoe kun je een signaal uit de AxeFx zonder poweramp simulatie (en speaker en mic sims) naar een fysieke poweramp sturen én tegelijkertijd (in hetzelfde versterkermodel?) een signaal met poweramp-, speaker- en mic simulatie naar FOH? Kan je de poweramp sim los programmeren in de AxeFx?

Ontopic: Ik merk dat een buizen eindtrap het geluid van de AxeFx net ff wat organischer maakt dan direct in de PA. Daarbij hoor ik wel veel positieve geluiden van solid state eindtrappen icm modellers, heb ik zelf (nog) geen ervaring mee.

Je vraag is terecht want als ik het me goed herinner kan dat inderdaad niet, en ga ik met poweramp simulatie naar de buizeneindtrap. De poweramp zit inderdaad in het preamp gedeelte en kun je niet loskoppelen.
Ik heb het ook geprobeerd zonder die poweramp sim maar het klinkt eigenlijk heel vet als 'ie aan staat, dus voor mij is het geen probleem dat ze niet los te koppelen zijn.

hugo
16 juni 2013, 22:37
Ik heb zelf ook de Matrix en ben er erg tevreden over, voor mij toch wel een beetje de ideale poweramp, klinkt super, licht, compact, mono als stereo te gebruiken en altijd voldoende power.

Johannes
17 juni 2013, 04:38
Je vraag is terecht want als ik het me goed herinner kan dat inderdaad niet, en ga ik met poweramp simulatie naar de buizeneindtrap. De poweramp zit inderdaad in het preamp gedeelte en kun je niet loskoppelen.
Ik heb het ook geprobeerd zonder die poweramp sim maar het klinkt eigenlijk heel vet als 'ie aan staat, dus voor mij is het geen probleem dat ze niet los te koppelen zijn.

Ik doe het ook zo, maar hoopte heel even dat je een manier had gevonden om het wel te los te kunnen koppelen :) Klinkt bij mij gelukkig ook naar alle tevredenheid.

Matrix staat staat hoog op mn lijstje :D