PDA

View Full Version : NewPickupDay: almost new set of Gibson Tim Shaw pickups



Majmun
13 juni 2013, 21:14
Zoals je kunt zien zijn ze als nieuw. Ze komen uit een 1980 Gibson LP Heritage. De ink stamp achterop geeft aan of het een neck element is (137) of een brugelement (hotter wound - dus 138). De 980 = september 1980, dus ze komen uit september 1980.

Ik kan niet wachten tot ze erin zitten.

Foto's.

http://s8.postimg.org/zeu4hvkz9/image.jpg

http://s8.postimg.org/k8so4okc5/image.jpg

http://s8.postimg.org/i09w9lnud/image.jpg

http://s8.postimg.org/yy8wvfx85/image.jpg

http://s8.postimg.org/ymrgiogs5/image.jpg

Bijna klaar voor gebruik..

http://s8.postimg.org/xboanyak5/image.jpg

:')

Venlonaer
15 juni 2013, 20:36
En ze staan op Marktplaats, ironisch :')

Tabula Rasa
15 juni 2013, 21:54
En ze staan op Marktplaats, ironisch :')

Misschien heeft ie ze zojuist gekocht en heeft de anbieder de adverentie nog niet verwijderd?

Majmun
16 juni 2013, 14:17
@Tabula, laat die drol maar lullen. Hij heeft overal commentaar op. Het zou mij niets verbazen als hij zelfs commentaar zou leveren op zijn eigen moeder.

Mitch
16 juni 2013, 14:32
Ik doe het maar even 'en plein publique', misschien heeft dat meer effect: ik meen mij te herinneren dat na een PB contact met beide magneetzijden er van beide kanten was beloofd elkaar niet meer af te stoten. Kunnen we ons daar ook gewoon aan houden nu? Er is niet zoiets als een plicht om te reageren in topics.

Orpheo
16 juni 2013, 15:57
Ondanks dat ik ze enorm gehyped vind zijn ze wel goed. Hoop dat je niet de hoofdprijs betaald hebt?

PS: is dit het nieuwe alias van Bosnialover?!?

Majmun
16 juni 2013, 16:26
Ik heb mijn andere set Shaws (zonder stamp) verkocht en dan deze gekocht. €350,-. Wordt dat gezien als de hoofdprijs? Meh, valt wel mee.

Bosnialove, ja.

heavy-metal-thunder
16 juni 2013, 16:27
De covers zijn wellicht een decennia ouder?

Majmun
16 juni 2013, 16:28
Die Shaws die op MP stonden waren de mijne.

Die covers zijn idd uit 1971-1972. Deze stond ooit op MP en ik heb hem voor belachelijk weinign kunnen kopen..

Orpheo
16 juni 2013, 16:34
niet rot bedoeld maar

1: je had al een set shaws: waarom toch dan een nieuwe set ipv je oude?
2: waarom mix je 2 era's door elkaar? Hoogtijdagen Norlin cover met een pick-up uit de nadagen van Norlin. Ik ben geen (echte) vintage freak, maar het voelt niet goed voor mij ;) alsof je een greybottom pickup in een 54 strat propt. klopt gewoon niet... als het argument visueel is, kan ik het snappen. maar anders niet echt...

Majmun
16 juni 2013, 16:57
Die set die ik had waren die latere Shaws. Ik heb ze wel altijd wat zwakjes gevonden, maar wel beter dan de 498T die in mijn Standard zat. Na wat Shaws te hebben gehoord die wat eerder waren gemaakt, in de Standard getest natuurlijk, en die klonk een stuk beter met alle zelfde instellingen.

Het blijven maar instrumenten, dus gekocht voor de mooi. Jij hebt toch ook wel kleding van een paar jaar oud die je nog wel draagt, ofnie? :)

Orpheo
16 juni 2013, 17:05
ja, maar ik draag mijn legerkistjes niet onder mijn 3 delig kostuum ;) vind beiden tof, maar niet tegelijk.

Majmun
16 juni 2013, 18:53
Vreemde vergelijking.. Maargoed.. :')

Orpheo
16 juni 2013, 19:14
Vreemde vergelijking.. Maargoed.. :')

nee, jij kwam met 'kleding van paar jaar geleden is nu op zich ook nog goed' waarbij ik 2 compleet verschillende stijlen met elkaar vergelijk. de kistjes zijn de kapjes, het kostuum de shaws, of andersom. dat bedoel ik ermee.

RS-Rik
16 juni 2013, 20:28
Posts komen eraan jonge! hou moed

Majmun
16 juni 2013, 21:02
Ik bedoelde er echter mee dat iedereen wel wat oudere kleding draagt in combinatie met nieuwere. Het zijn maar pickup covers.. :)

Rik, doe rustig aan, ik heb geen haast. :D

Dimitri92
16 juni 2013, 21:16
ja, maar ik draag mijn legerkistjes niet onder mijn 3 delig kostuum ;) vind beiden tof, maar niet tegelijk.

Pff... 't is ook nooit goed he LOL

Orpheo
16 juni 2013, 22:07
Ik bedoelde er echter mee dat iedereen wel wat oudere kleding draagt in combinatie met nieuwere. Het zijn maar pickup covers.. :)

Rik, doe rustig aan, ik heb geen haast. :D
oh zo. ja ouwe covers snap ik maar... dat logo is 70ies en daar kan ik niet mee leven ;)

Orpheo
16 juni 2013, 22:07
but who cares. tis mijn gitaar niet :)

Majmun
16 juni 2013, 23:04
Oh ja, hehe, dat is inderdaad zo :')

Majmun
17 juni 2013, 11:16
@ iemand die het weet.. Kan ik die chromen pole piece schroeven vervangen door gouden pole piece schroeven?

Zoja, weet iemand waar ik ze kan krijgen (in NL) & wat voor een schroef ik nodig heb, qua specs?

Ik weet niet of deze passen, ze lijken nogal kort? http://www.ebay.com/itm/6-GOLD-USA-HUMBUCKER-PICKUP-POLE-PIECE-SCREWS-GS-5453-002-/330929375613?pt=Guitar_Accessories&hash=item4d0ced897d

Orpheo
17 juni 2013, 11:45
het kan wel hoor, maar je polepieces zijn een fundamenteel onderdeel van je tone. Ander materiaal en/of andere lengte kan het verschil zijn tussen een te gek geluid of een baggersound.

die polepieces zullen wel passen denk ik hoor. en ze lijken misschien kort maar ze zullen vast wel passen. Ik zou echter zoeken naar een wat langer specimen, en dan met een zaagje afkorten tot de gewenste lengte. misschien zelfs meerdere setjes nemen zodat je goed kan passen en meten, opdat je tone dus niet te dramatisch verandert.

Majmun
17 juni 2013, 12:02
Oh, dan laat ik het maar zitten. Anderen vertelden mij dat het helemaal geen verschil uit kan maken en dat vind ik al vreemd daarom vroeg ik het hier nog een keer. Dat bespaart mij wat geld. :) Thanks

Majmun
17 juni 2013, 13:12
Oke, wacht. Ik heb nog twee opties..

1. Kan ik niet gewoon de gouden schroeven uit de 490R en 498T halen? Dat zullen vast wel dezelfde pole piece screws zijn als op die van de shaws?

2. Ik heb een kennis net over de grens die in een bepaald bedrijf werkt waar hij metalen kan laten vernikkelen, verchromen of vergulden. Zou ik de schroeven uit de pickups kunnen halen en ze dan laten vergulden? Of maakt dat ook verschil?

Het is allemaal puur voor het uiterlijk, het enige wat ik verbeteringen qua toon zal doen is de Shaws installeren en NOS Sprague Vitamin Q's.

Het irriteert mij gewoon dood als iets kleins niet klopt qua uiterlijk, zoals jij hebt met de '70s covers op een '80s pickup.

Venlonaer
17 juni 2013, 13:20
Ik doe het maar even 'en plein publique', misschien heeft dat meer effect: ik meen mij te herinneren dat na een PB contact met beide magneetzijden er van beide kanten was beloofd elkaar niet meer af te stoten. Kunnen we ons daar ook gewoon aan houden nu? Er is niet zoiets als een plicht om te reageren in topics.

Mitch ik zal mijn reactie maar even uitleggen dan.

Het was niet bedoeld om te bashen. Ik kwam de pickups tegen op MP en had juist daarvoor dit topic gelezen. Ik meen dat hier een regel was dat als, je een item van jezelf op MP hebt staan en een topic erover hebt, het gezien wordt als spam ;) Vandaar mijn reactie in dit topic.....

Dat er dan weer een bashende reactie op mij komt kan ik verder niets aan doen.

Mitch
17 juni 2013, 16:39
Helder! Case closed :grouphug:

Pepe
19 juni 2013, 11:09
Nou, het topic hangt van wazigheid aan elkaar .. eerst niet te koop, dan weer wel maar een andere set, latere Shaws zijn anders dan vroegere Shaws... verkeerde kapjes zijn geen punt maar verkeerde schroefjes kunnen echt niet...

het is amusant, precies het goede gehalte gedoe & geneuzel :D