PDA

View Full Version : eerste resultaat nieuwe band - blissard



jasses
13 juni 2013, 16:28
Aloha allen,

wij, blissard, zijn na een poosje in het oefenhok te hebben gezeten, ons eerste album aan het opnemen. Omdat het vermoedelijk nog wel een poosje zal duren eer we alles ingeblikt hebben gekregen, wilden we alvast het resultaat van de eerste sessies op de wereld loslaten. Vooral om eens te horen wat ervan gedacht wordt, en als tweede vooral in de hoop dat het ergens interesse voor optredens zou opwekken, want we hebben alle vier wel heimwee naar de planken.

Alhier een linkje naar de soundcloud, waar de eerste vijf nummers te vinden zijn...
https://soundcloud.com/blissardband

Alle commentaar wordt geapprecieerd!
Daarnaast: als facebookloos individu leid ik een naar hedendaagse maatschappelijke normen uiterst leeg bestaan. Vul die leegte door onze band te gunnen wat ik mezelf ontzeg, en "like" ons. Als u het mooi vindt natuurlijk, ook digitaal willen we geen valse liefde. Alhoewel, misschien beter dan geen liefde. Soit, ik wijk af van het punt : luister!

paulusdeBKB
13 juni 2013, 16:52
Ben aan het luisteren... Energiek hoor! Het lijkt me dat dit het prima doet op een festival :)

Voorlopige opmerkingen:
- veelal inventieve akkoorden en riffs, leuk!
- ik mis een beetje meezinggehalte. Past niet echt bij de stijl maar helpt de argeloze luisteraar wel om aan te haken.
- dynamiek tussen de liedjes mag wat gevarieerder. 't Is een beetje veel van hetzelfde. Hoewel Comet is wel lekker jangly

Voorlopig favoriet: Ghost Room

barno
13 juni 2013, 17:58
zit goed in mekaar

en never mind dat meezinggehalte

jasses
29 juni 2013, 12:50
Bedankt voor je tijd te nemen en de nummers van commentaar te voorzien, altijd leuk. Inderdaad niet echt meezingers, die zullen we ook niet snel scrhijven vrees ik. Daar staat barno me toch al in bij...




Voorlopig favoriet: Ghost Room

Hoewel ik het niet ons beste nummer vind, komt het naar mijn mening in de opnames ook het best uit de verf.

Alvast bedankt voor jullie meningen

Duhsjaak
1 juli 2013, 09:13
Hi J
Als Simon Vinkenoog enthousiast werd, riep ie altijd heel hard en lang: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
En die traditie van een jaar of 45 hou ik dan maar even hoog.

Echo head en Ghost room als voorlopige favorieten. Ze zouden zeker opknappen van een minder zware compressie. De huidige wereld gaan niet aan depressie ten onder maar aan teveel compressie. Minder compressie dan wordt het geheel wat opener en luchtiger.

Verder heerlijk om naar te luisteren.
Go go go Cuby! Ehm Blissard!
Vreidnelijke groet, Gus

Fusion
1 juli 2013, 13:58
Hi J
Als Simon Vinkenoog enthousiast werd, riep ie altijd heel hard en lang: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
En die traditie van een jaar of 45 hou ik dan maar even hoog.

Echo head en Ghost room als voorlopige favorieten. Ze zouden zeker opknappen van een minder zware compressie. De huidige wereld gaan niet aan depressie ten onder maar aan teveel compressie. Minder compressie dan wordt het geheel wat opener en luchtiger.

Verder heerlijk om naar te luisteren.
Go go go Cuby! Ehm Blissard!
Vreidnelijke groet, Gus

Geniaal. Mag ik deze als sig gebruiken op dat andere gitaar forum? :)

Duhsjaak
1 juli 2013, 22:09
Hi
Zo geniaal vind ik m persoonlijk niet. Het is wat ik oprecht geloof.

Ik zou zeggen: Ga vooral je gang.
Lots of luck ermee.

Vriendelijke groet, Gus