PDA

View Full Version : Je favo wah?



Ijselrobo 07
13 juni 2013, 10:04
Gewoon omdat ik benieuwd ben wie welk wah pedaal gebruikt, waarom en voor welke muziekstijl?

Zelf gebruik ik de Dunlop Crybaby Classic. (http://www.jimdunlop.com/product/gcb95f-cry-baby-classic)
Muziekstijl gaat richting blues/funk met wat Satriani en Billy Talent (Ian D'sa) invloeden.
Waarom gebruik ik 'm? Dit was een van mijn 1e pedalen en toendertijd had ik geen idee wat ik eigenlijk gekocht had :D
Maar ik vind dat 'ie erg lekker werkt voor solo's en hij werkt ook goed samen met mijn drives (Ibanez BB9, Vox Satchurator & Vox Ice9).

En mijn excuses als hier al een topic over was :hide:

HaroldA
13 juni 2013, 10:17
Ibanez WH-10v2. Heerlijk muzikaal zonder je geluid te slopen, zoals een Cry Baby wel doet.

Brum
13 juni 2013, 10:45
Ernie Ball Wah.
Ibanez WH10, als ie niet zo fragiel was...

humbucker
13 juni 2013, 10:46
Crybaby classic. Staat al een jaar of 4 op m'n bord, vaste waarde, samen met de tuner.

HaroldA
13 juni 2013, 10:54
Ibanez WH10, als ie niet zo fragiel was...

De v2 lost dat op.

Brum
13 juni 2013, 10:58
De v2 lost dat op.

Weet ik, maar die ken ik niet, dus kan onmogelijk m'n favoriet zijn.:D Ik heb het ook alleen maar van lezen, maar er schijnt een andere chip in te zitten dan de originele en dus iets anders van klank? Nou heb ik het origineel, dus onderdelen overpassen zal geen probleem zijn op zich... Ah well, de Ernie Ball doet het minstens zo goed, zo niet: Beter!:)

arnoldtims
13 juni 2013, 11:21
Ik heb al heel lang een Boss Wah.
Gebruik hem ook al heel lang niet meer en kan mij herinneren dat de overgangen niet al te soepel waren.
Kan iemand wat zeggen over waar dit ding staat in Wah Wah land.
https://lh5.googleusercontent.com/-iNBBOqbivkM/UbmNC6xUaRI/AAAAAAAAAHw/3fdDcJvSaiQ/s512/20130613_110844.jpg

The Lo Lands
13 juni 2013, 11:22
Morley Bad Horsie II

Ligt denk ik inmiddels al ruim 10 jaar op mijn plank zonder problemen. Intrappen en gaan :-) De ingebouwde buffer bevalt mij ook erg goed. Perfect voor high gain solo's en funky driven slag.

Heb onlangs de Voodoo Lab Wahzoo getest en vond deze iel klinken en het pedaal niet lekker aanvoelen. Ben inmiddels zo gewend geraakt aan de tegendruk (veer) van de Morley dat een 'zwevend' pedaal mij niet ligt.

Dirk_Hendrik
13 juni 2013, 11:52
Weet ik, maar die ken ik niet, dus kan onmogelijk m'n favoriet zijn.:D Ik heb het ook alleen maar van lezen, maar er schijnt een andere chip in te zitten dan de originele en dus iets anders van klank? Nou heb ik het origineel, dus onderdelen overpassen zal geen probleem zijn op zich... Ah well, de Ernie Ball doet het minstens zo goed, zo niet: Beter!:)


Chip is hetzelfde. Ze hebben alleen de filtering op in en uitgang aangepast om te voldoen aan de hedendaagse eisen waardoor hij wat meet tonesukt in de bypass. Als je ook maar een heel klein beetje kan solderen sloop je dat er zo uit.

EBOUE
13 juni 2013, 12:13
George Dennis :)

kassie
13 juni 2013, 12:30
Build your own clone wah.

Halo Inductor replica, Icar taper pot. Zeer veel instelmogelijkheden d.m.v. trimpots. Heeft een zeer goede gelijkmatige sweep en de filter werkt ook bij flink wat drive zeer goed. Zelfs aan het begin van de signaalketen.

miyaru
13 juni 2013, 12:51
Dunlop Cry Baby 935....... wat anders? LOL

Jan Buurman
13 juni 2013, 17:02
Dunlop Crybaby from Hell op een G Lab True Bypass Wah Pad. Voor solo's en truukjes met flinke gain....

Marbles
13 juni 2013, 18:20
Area 51 drop in kit, beste wah naar mijn mening..

Philippe
13 juni 2013, 21:40
Morley Bad Horsie I.

Ik ben gewoon heel knullig met het aan en uit trappen van die wah's, dus de Bad Horsie is wel een uitkomst voor mij.
Klinkt nog fantastisch ook.

Heb laatst een Vox Big Bad Wah (Satriani signature) geprobeerd, en die klonk stiekem ook ERG vet!

up-guitarman
14 juni 2013, 01:24
Budda BudWah, eerste versie.

Zeer tevreden van.

the sure thing
14 juni 2013, 21:00
Fulltone deluxe wah, 1e versie

DrHanz
1 juli 2013, 16:49
Teese RMC Picture Wah. De laatste blauwgrijze hamerslag versie.

SBe
2 juli 2013, 10:41
Jam Pedals Wahcko Wah, na enkele jaren steeds te switchen - Dunlop - RMC - Fulltone - etc... Deze is een blijvertje!

Koni05
2 juli 2013, 10:55
Morley Bad Horsie II.

Makkelijk te gebruiken, veelzijdig en prima in te stellen. Had met een Cry Baby echt een zuur geluid.. Met een BH II heb ik het wah geluid zoals ik vind dat het moet zijn.

Harm
3 juli 2013, 11:43
- Bad horsie, omdat ie simpel is (heb er zelfs 2 van...)
- evh wah, altijd handig een lampie erbij... ghehehe...
- sinds kort een silvermachine erbij. Had m lang geleden eens getest, en klonk lekker!

Swaag
3 juli 2013, 15:45
Lang lang lang geleden had ik een Aria wah. Helemaal plastic en verre van een goed geluid.
Totdat ik dat ding eens gebruikte in combinatie met een jaren 80 Gig Muff! de Muff op volle oorlogsterkte gaf opeens wel een smerig ruig wah geluid met die Aria.

Maar goed, Muff na een paar jaar weer weg, en met name een betere versterker in gebruik.
Nu ben ik al iets van 10 jaar erg tevreden met mijn Vox V847. Zowel clean als met een randje buizenvervorming uit de amp blijft het warm en toch duidelijk definieerbaar. En zodra ik mijn Rat2 intrap komt er ook weer onweer uit.

Scarface
3 juli 2013, 16:17
http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/CAE-Wah-MC404.jpg (http://s1224.photobucket.com/user/Marlen999/media/CAE-Wah-MC404.jpg.html)

CAE Wah MC404 en daar ben ik dik tevreden over....................

Groet,
Marco

B-stone
3 juli 2013, 17:56
http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/CAE-Wah-MC404.jpg (http://s1224.photobucket.com/user/Marlen999/media/CAE-Wah-MC404.jpg.html)

CAE Wah MC404 en daar ben ik dik tevreden over....................

Groet,
Marco

die zou ik ook nog wel willen! hoe waht hij met gain? en hoe doet hij het met vintage spul (hendrix, vaughan etc?)

Scarface
3 juli 2013, 23:19
die zou ik ook nog wel willen! hoe waht hij met gain? en hoe doet hij het met vintage spul (hendrix, vaughan etc?)


Deze wah is zo veelzijdig, 2 fasel spoelen geel en rood,geel is voor de vintage sound. De gain kun je aanpassen in de wah....Heeft een boost en bypass.Het is geen recht toe recht aan wah,met een beetje experimenteren kun je hem perfect naar je hand zetten.

En volledig hufterproof ,daar ben ik inmiddels al achter.

Ik zou zeggen gewoon eens uitproberen...zal je verbazen.

Groet,
Marco

Thiez
3 juli 2013, 23:41
Geoffrey Teese RMC-3. Oude versie met de controls aan de binnenkant. Deze wah kan je iedere sound uithalen die je zoekt, echter vergt het wel wat geduld, tijd en testen.

Montecristo
4 juli 2013, 08:39
Ik heb er eigenlijk altijd maar eentje gebruikt, dus geen vergelijking in gebruik maar wel in geluid.

Het betreft de Dunlop Cry Baby Q535 (volgens mij, typenummers is niet mijn sterkste kant). De versie in ieder geval met de vijf standen schakelaar aan de zijkant, boost schakelaar en twee leds voor wah actief en boost ingeschakeld. Heerlijk functioneel en veelzijdig. Kan van scherp voor high gain naar funky rond met de standen schakelaar. Wat daarnaast erg prettig werkt is dat na al die jaren nog steeds de wah eenvoudig om een statische tussenstand te selecteren.

B-stone
4 juli 2013, 08:47
Deze wah is zo veelzijdig, 2 fasel spoelen geel en rood,geel is voor de vintage sound. De gain kun je aanpassen in de wah....Heeft een boost en bypass.Het is geen recht toe recht aan wah,met een beetje experimenteren kun je hem perfect naar je hand zetten.

En volledig hufterproof ,daar ben ik inmiddels al achter.

Ik zou zeggen gewoon eens uitproberen...zal je verbazen.

Groet,
Marco

Dank! Denk dat er niet erg veel (niet boutique) alternatieven zijn. En denk dat het deze dan ook zal gaan worden :D

Henri H
4 juli 2013, 09:32
Ik gebruik op dit moment een Dunlop GCB95 waarvan ik de switch heb vervangen door een true bypass switch, en de buffer eruit heb gesloopt aan de hand van Stinkfoot's handleiding (http://stinkfoot.se/archives/546).
Deze wah bevalt me prima, maar ik moet zeggen dat ik niet veel ervaring met andere wah's heb, behalve de Ibanez WH10, zowel de originele als de reissue (V2).
De originele behuizing was kapot gegaan (duh), en ik heb de inhoud hiervan over laten zetten in een V2-behuizing. De V2 was ondertussen dusdanig verneukt dat ie bijna niet meer te repareren viel.
De originele in de V2 behuizing heeft het ongeveer een jaar uitgehouden, en ondertussen ligt ie weer op de werkbank, probleemkindje. :(

Ik gebruik wah ook niet veel, en vergeet het vaak in live-situaties te gebruiken.

Als ik nu een wah zou aanschaffen zou het sowieso ééntje met een LED worden, heb al te vaak meegemaakt dat ik een halve oefenavond de GCB95 aan heb gehad terwijl ik het niet doorhad, en wel dacht: "wat een k-geluid vanavond". :hide:
En ja, ik weet het, een LED kun je ook in een GCB95 bouwen..... ;)

.slash.
4 juli 2013, 12:02
Een hele oude Morley Wah, werkt hetzelfde als die Bad Horsie 1. Fijn ding, klinkt het lekkerst met een lichte oversturing, clean iets minder. Laatst ontdekt dat het een geweldig paardje is, achter de Big Muff! POWER!