PDA

View Full Version : Jazz rijst de pan uit!



De Teng
25 juni 2003, 16:36
Wat een onzin zeg, tweedehands J-bass voor 2200 euro in de verkoop. Soms nog meer.

't Zijn leuke apparaten hoor en ze zien er mooi uit, maar voor dat geld kun je er eentje custom laten bouwen die vele malen beter is. Ik snap echt niet dat mensen zoveel voor hun bassen vragen. 't Is wat de gek ervoor geeft, maar overdrijven zijn ze momenteel goed in.

Wilde ik ff kwijt :)

koen_V
25 juni 2003, 16:48
als je zo een bassen koopt, gaat het ook een beetje om snobisme, maar zo is dat met alles.
zoals PRS bij de gitaren vind je niet onder de 2500€ ofzo, is toch ook puur "snobisme", kijk duidelijk naar de aanhalingstekens voor ruzie te vermijden :)

De Teng
25 juni 2003, 17:05
Volledig mee eens dat het nogal duurder wordt t.a.v. de waarde die mensen aan een merk hechten. Ik heb daar zelf ook last van, iedereen toch? Maar ik heb nog nooit die stomme planken zo erg zien stijgen als het afgelopen jaar, terwijl de economie aan het stagneren is....(en natuurlijk daardoor iedereen zijn shit verkoop, althans probeert) Logica ontbreekt... :o

Niet voor niks dat Levi's broeken veel te duur zijn en kwalitatief dat lang niet waard zijn. Maar ja... laat die snobjes dat maar snappen he? ;) Slaat idd nergens op...

koen_V
25 juni 2003, 17:13
inderdaad :)
misschien omdat de ecconomie stagneerd dat de gitaren duurder worden?
alles wordt tegenwoordig duurder,maar het is toch niet iets van nu dat er jazzbassen verkocht worden voor 2200€.
ach laat de ze maar doen, ik ben zeer tevreden met mijn MIM jazz bas van 800€ :)
Dit is ook zo iets de MIM en MIA questie, ik vind het zelfs arrogant van Fender als je er een tegoei gaat bij nadenken, zo van lage loonlanden profiteren terwijl de bassen kwalitatief toch heel goed zijn vind ik.
Maarja ik heb zelf een MIM jazz bas dus ik profiteer ook van de lage loon landen.
Maarja dat is ook weer iets van deze tijd, elk bedrijf trekt tegenwoordig naar Zuid-Amerika, lagere werklonen, minder taxen, betere ligging, fysische omstandigheden.
mja nu gaan we wel hard offtoppic, sorry :oops:

De Teng
25 juni 2003, 17:20
Discussie...leuk toch? inderdaad gaan bedrijven veel naar LL landen. Ik weet niet altijd wat ik daarvan moet vinden, bedrijven profiteren ervan en 'misbruiken' a.h.w. de mensen daar, omdat ze er hier gewoon meer voor kwijt zijn. Aan de andere kant heb je daar dan ook vaak minder geschoolde mensen, dus dat kunnen ze als argument gebruiken voor de lage lonen.

Ik vind het altijd een beetje hypocriet overkomen, zgn. de bevolking aan banen helpen, maar er zelf dus een slaatje uit slaan. Wat dus uiteindelijk resulteert in een grotere verkoopwaarde (vast nog wel groter dan hun MIA producten) van die goedkopere modellen, die relatief misschien nog wel minder hebben gekost dan die USA zooi.

Ontopic weer: hulde voor de lui die een leuke P-bass voor 750 aanbieden bijvoorbeeld.

koen_V
25 juni 2003, 18:02
jep p-bassen worden relatief goedkoop aangeboden zoals bv de '78 p-bas heb je voor een 1000€, zo wil ik er nog ooit 1, mmm...lekker Radiohead.
Nu ff weer naar die LL landen, je ziet ook met een enorme verviuling van de aarde bij landen met een ontluikende ondustrie, ik heb er toch mijn bedenkingen bij met al die shit die er tegenwoordig gebeurt.
Maar uiteraard moeten deze landen ook de kans krijgen om een bloeiende industrie op te bouwen.
Hoe dilema :) wat nu?

De Teng
25 juni 2003, 19:48
Ik kies bij deze maar voor de verbetering van de LL situatie. (wat ben ik toch links)

Emeth
25 juni 2003, 20:02
Het is gewoon de truc van duizendberg
100 Gulden = 100 Euro
:evil:

bassopotmus
25 juni 2003, 20:24
Ik heb de neiging te zeggen melk die jongens die rijst vreten nou niet uit..Maar als ik nou een instrument kan kopen met een vergelijkbare kwealiteit voor een lagere prijs (Fender japan..) dan neem ik dat graag waar. Ik bekijk het zo, met een "echt" instrument zijn wij het die uitgekleed worden.
Het zoeken is naar die bedrijven die goede instrumenten maken voor niet al te comerciele prijzen, bv. G&L die met hun toplijn nog onder de 1400 zitten, nog veel.. maar de instrumenten zijn gewoon uitgebalanceerd en goed. Natuurlijk zijn er zo nog andere merken.

ik denk dat we met zn allen gewoon uitmoeten kijken voor overpricing(Musicman???)