PDA

View Full Version : Welke les paul



jojoblabla
12 juni 2013, 14:22
Ik wil een gaan sparen voor een gibson les paul maar ik ben aanhet twijfelen. Vooral tussen de gibson les paul studio en de gibson les paul signature T. Ook zag ik een aantal goedkopere modellen waaronder: gibson les paul 50s tribute, 60s tribute, 70s tribute en future tribute. Iemand ervaring?

smullie
12 juni 2013, 14:38
Ik wil een gaan sparen voor een gibson les paul maar ik ben aanhet twijfelen. Vooral tussen de gibson les paul studio en de gibson les paul signature T. Ook zag ik een aantal goedkopere modellen waaronder: gibson les paul 50s tribute, 60s tribute, 70s tribute en future tribute. Iemand ervaring?

De LP signature T vind ik persoonlijk de mooiste. En dat is geen bruikbare tip voor jou! :hide:

Hotpepper01
12 juni 2013, 14:53
Ervaring? Ja hoor. Ik heb meerdere Gibsons waaronder een 60s studio Goldtop LP als een Traditional LP als een Custom LP. Prijsverschillen zitten vooral in de gebruikte materialen en de afwerking. Mn 60s tribute GT met P90s er in is heus een van mn favorieten. De mijne speelt en klinkt geweldig, heeft ook maar 2 stukken hout in de body, netjes met de naar over het middel (en de cap natuurlijk). Is ook niet zo zwaar als de Custom.

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC09275.jpg

en een deel van de familie (de 2e studio van links is van de andere gitarist van de band).

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00083_zps2806e239.jpg

TW-Pieter
12 juni 2013, 14:54
Wat wil je er zoal mee gaan spelen? Er zitten (bij die tribute-serie) nogal wat verschillen qua pickups. Komen met zowel P90's, 'normale humbuckers' en Dirty Fingers..

Heb een tijdje terug zo'n '50s tribute met P90's een paar uur kunnen testen. Vond het helemaal geen onaardige gitaar. Solide, resonant en de afwerking was (bij dat exemplaar) helemaal niet verkeerd.

GuitarL91
12 juni 2013, 15:04
Je vraag doet vermoeden alsof je van te voren bepaalt welke Les Paul het gaat worden? Ik zou mij eens inlezen en je keuze bepalen nadat je verschillende modellen heb bespeeld. Zo krijg heb je een veel beter beeld van de playability en de klank? Check op Youtube eens "Gregsguitars'. Hij heeft ontzettend veel filmpjes opgenomen met ontelbaar veel gitaren. Zoek 'gregsguitars' + de naam van de gitaar en hij zal er een filmpje over hebben. Niet dat Youtube perfect de klank weergeeft, maar het kan je idee geven.

Majmun
12 juni 2013, 22:44
Ik zou je een LP Studio uit de jaren '90 aanraden. Voor €800,- kan je er een vinden in hele goede staat, inclusief koffer. Het meeste gitaar en Gibson voor dat geld krijg je bij die gitaar. Verkoopwaarde blijft hetzelfde. Zou je een Tribute kopen of zo, dan zou je er max. €450 - €500,- voor terugkrijgen.

GuitarL91
12 juni 2013, 22:56
Ik zou je een LP Studio uit de jaren '90 aanraden. Voor €800,- kan je er een vinden in hele goede staat, inclusief koffer. Het meeste gitaar en Gibson voor dat geld krijg je bij die gitaar. Verkoopwaarde blijft hetzelfde. Zou je een Tribute kopen of zo, dan zou je er max. €450 - €500,- voor terugkrijgen.

Wat is het verschil tussen '90 Les Paul Studio's en de huidige series/de series van de laatste jaren? Ik ben een redelijk Gibson leek :)

Majmun
12 juni 2013, 23:55
Op '90 Studio's vind je nog een ebben toets en ze staan relatief vaak te koop. :)

GuitarL91
13 juni 2013, 00:08
Op '90 Studio's vind je nog een ebben toets en ze staan relatief vaak te koop. :)
Thanks. In mijn zoektocht naar een nieuwe gitaar ga ik ook eens een GLP Studio aan de tand voelen, maar ik denk dat ze daar geen '90 GLP Studio hebben staan. Zal evengoed wel leuk speelgoed zijn!

Majmun
13 juni 2013, 00:12
Staan relatief vaak te koop.. Op Marktplaats dan. :') Indd, het is maar waar je vookeur naar uit gaat.

vulvasonic
13 juni 2013, 01:20
Kijk hier even. Misschien iets voor jou? Stuur 'm even en PM. Slechts 10 keer op gespeeld zegt ie. Ik ken de serie niet, maar wie weet is het wat.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145128-Het-algemene-quot-Wat-is-deze-gitaar-waard-quot-topic&p=2989941

jojoblabla
16 juni 2013, 12:54
Ik denk toch dat ik voor het warme geluid ga van de humbuckers. Ik denk dan toch dat ik voor de studio ga :P maar ik wil wel nog ff rondneuzen van de nieuwere les pauls. de les paul signature T zag er ook wel nice uit ;D