PDA

View Full Version : Fender Supah Champ X2, Marshall of toch maar een Vox?



Joreeen
12 juni 2013, 09:42
Hallo iedereen,

Ik ben als bassist zijnde terug wat in de gitaarwereld gerold, nu is mijn vraag de volgende:
Ik heb een Fender Tele (en misschien binnenkort een Gibson Les Paul) en ik ben op zoek naar een goeie amp (voor thuis en live!). Ik hoor veel goeie dingen over de Super Champs van Fender, maar ben bang dat die het niet trekken op het podium... een Marshall JCM900 Dual Reverb combo (die met een 2x12) zijn dan wel goed on stage, maar thuis zijn ze waarschijnlijk te luid? Misschien een Vox, maar daar net het zelfde verhaal? Moet ik gaan kijken voor de AC15, de AC15 met 2 speakers of de AC30... Ik ben er nog helemaal niet uit...

Oh ja, ik speel tegenwoordig vooral rock (in't algemeen), poppunk, punkrock en af en toe wat indierock...
De Marshall kan ik goedkoop overkopen, en die zou ik wel het liefste hebben, omdat ik echt voor de Marshall Sound ben, maar langs de andere kant gaat ie waarschijnlijk te luid zijn!

Wie o wie kan me helpen!
Grtz,
Joren

lauke_101
12 juni 2013, 13:51
Meestal speel je toch met een microfoon voor je versterker, dan gaat zo'n Champ ook luid zat hoor. Onderschat 15 watt buizen sowieso niet. Wat Vox betreft, ik heb een AC30 CC1 en kan je uit eerste hand vertellen dat je je daar om volume helemáál geen zorgen hoeft te maken, mijn god wat gaat dat ding hard. Die AC30 is thuis nog prima handelbaar, doordat er een mooi vloeiend verlopende master volume op zit, maar dit heeft lang niet elke buizenamp.

Je noemt wel echt 3 totaal verschillende amps op, al zou je qua sound met elk van de drie wel in die genres uit de voeten kunnen. Ander praktisch puntje is misschien het gewicht van de amps... 2x12 combo's zijn echt niet grappig meer om te versjouwen.

Joreeen
12 juni 2013, 15:01
Ja weet ik, het leuke aan de Super Champ is het digitale gedeelte (zonder te veel verlies van klankkwaliteit), maar toch ben ik verzot op zo'n Marshall scheur, maar de Vox vind ik overall een goeie amp!

Willi@m
18 juni 2013, 17:55
Die champ gaat idd behoorlijk hard. Alleen wat betreft je genre zou ik gaan kijken voor iets anders. Als het wat ruiger moet vind ik de champ tegenvallen. Hij kan 't wel maar... er zijn betere denk ik. Prachtig clean maar was je niet naar op zoek volgens mij ;)

Rick trodat
19 juni 2013, 09:56
De x2 ken ik niet. Maar de xd ( voorloper) wel. Het clean is zeer overtuigend fender blackface. Niets op aan te merken en de digitale effecten zijn zeer goed en overtuigend. De scheursounds zijn niet overtuigend. Zeker niet slecht, maar het is niet het grote pluspunt van de amp.

lauke_101
19 juni 2013, 12:44
maar toch ben ik verzot op zo'n Marshall scheur
Dan zou ik zeggen ga voor de Marshall. Met iets anders blijf je waarschijnlijk na verloop van tijd toch steeds terugdenken aan die JCM. Je zei dat je hem goedkoop kon overkopen, misschien kun je testen hoe die amp zich houdt op laag volume?

Als je die digitale effecten etc. leuk vindt, kun je altijd nog een apart pedaal daarvoor kopen (de Mustang Floor Board van Fender heeft dezelfde sounds als uit die Super Champ, plus nog heel veel meer).