PDA

View Full Version : Nieuw liedje - Distance



paulusdeBKB
12 juni 2013, 00:25
Tijd om een nieuw liedje te delen! Dit is 'Distance', ergens afgelopen winter opgenomen en sindsdien op de plank blijven liggen. Gisteren nog een beetje aan gepoetst en een orgelpartij toegevoegd. Thuis opgenomen met Logic, ingezongen met een... ehh... AKG C1000? Denk ik? Alle sounds komen uit Logic, met uitzondering van gitaren en bas.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

https://soundcloud.com/paul-van-egmond/distance-demo

B~Rock
12 juni 2013, 09:32
Tsja, gewoon serieus goed wat mij betreft.

Ernest01
12 juni 2013, 10:42
Mooi nummer, dat lekker in het gehoor ligt.
Orgel toevoegen is een goed idee geweest. Vult goed op en steunt het geheel.
Tweede stem klinkt ook goed.

Prima gedaan !

jasses
12 juni 2013, 13:38
Hier ook een prima, lekker relax sfeertje. Andere dingen op je soundcloud zijn trouwens ook wel fijn gedaan, maar dit ligt me dan wel iets meer...

paulusdeBKB
12 juni 2013, 13:54
Dank voor de complimenten tot zo ver!

@Jasses: grappig om te lezen dat je Distance het mooist vindt. Ik heb jouw soundcloud-profiel nu opstaan: klinkt heel fijn! Is dat huisvlijt of in een studio opgenomen? Drums zijn echt als mijn oren me niet bedriegen.

arnoldtims
12 juni 2013, 16:17
Heerlijke relaxte muziek.
Mooie zomerdag, dakje open van je auto en dan dit snoei hard op de radio. Dat is het beeld wat het bij me oproept.

In het begin wringt de zang wel een beetje volgens mij.
ook de rest maar even beluisterd en dat vind ik ook erg lekker.
Wat ik wel grappig vind dat elk intro van de nummers in eerst instantie een associatie bij mij op roept van een andere band.
Dit nummer doet me even in het begin vaag denken aan John Mayer.
Madeleine is de beste doet me in het begin denken aan le port d'Amsterdam van Jacques Brel.
Let's not try again demo doet me ook sterk aan iets denken waar ik nu zo snel niet opkom.
Maar echt muziek waar ik vrolijk van word en het klinkt ook goed in balans en professioneel gespeeld.

paulusdeBKB
12 juni 2013, 18:27
John Mayer? Grappig dat je dat zegt, arnoldtims. Toen ik het liedje aan het schrijven was, heb ik bij herhaling gedacht: Damn, zit ik nou Vultures na te maken? Valt gelukkig mee, vind ik zelf. Maar! Mocht iemand merken dat ik iets plagieer, wil je me dat dan laten weten?

Oe! Dat doet me eraan denken: in de solo zit een citaat van een andere, bekende solo! Rara, uit welk liedje komt de derde maat van de gitaarsolo? Hint: hij staat in deze Solo TOP 100 aller tijden: http://guitar.about.com/od/guitaristsatoz/tp/100-Greatest-Guitar-Solos.htm

Je opmerkingen over de zang zijn terecht hoor - ik kan niet goed zingen; en zit momenteel te dubben of ik les ga nemen, of me wil verbinden aan een vocalist. Allebei heeft het voor- en nadelen. Ook 1 van de gitaren is een beetje vals, dat stoort me ook. Tijd voor een gitaar met een vaste brug.

Madeleine is de beste is bedoeld als genrestuk, met als twist het bluegrass-chorus en de banjobreak. Waarschijnlijk dat het je daarom aan le port d'Amsterdam doet denken.

zoldergitarist
13 juni 2013, 10:39
Hier word ik nou lekker rustig van, heerlijk nummer!

jasses
13 juni 2013, 10:55
@Jasses: grappig om te lezen dat je Distance het mooist vindt. Ik heb jouw soundcloud-profiel nu opstaan: klinkt heel fijn! Is dat huisvlijt of in een studio opgenomen? Drums zijn echt als mijn oren me niet bedriegen.

Ze bedriegen je niet. Voor de opnames zijn we naar MARS gegaan (Murphy Audio Recording Studios), low budget studio in Leuven. Ik ben zeer tevreden van het resultaat. Eigenlijk zo tevreden dat ik straks maar eens zelf een draadje ga aanmaken.

Han S
13 juni 2013, 20:19
Lekker bezig Paul, vooral doorgaan.

Waar is Gus als je hem nodig hebt?

akkebaas
14 juni 2013, 13:57
Oe! Dat doet me eraan denken: in de solo zit een citaat van een andere, bekende solo! Rara, uit welk liedje komt de derde maat van de gitaarsolo? Hint: hij staat in deze Solo TOP 100 aller tijden: http://guitar.about.com/od/guitaristsatoz/tp/100-Greatest-Guitar-Solos.htm



Hmm, 't zit op 2:10 he, maar ik kan het niet meteen thuisbrengen... Eagles? Pink Floyd?

arnoldtims
14 juni 2013, 14:08
Ja leuk hoor zit hier nu al bijna 2 dagen op te broeden.
ik weet het, komt me zo bekent voor. Het licht op het puntje van me tong.
Kan er gv!@#$#@76 niet opkomen.

paulusdeBKB
14 juni 2013, 14:35
Het zit inderdaad op 2:10 :)

Zal ik het maar zeggen of ontneem ik jullie dan het plezier van het ontdekken?

Eagles en Pink Floyd zijn het niet. Het is wel een Amerikaanse band.

akkebaas
14 juni 2013, 15:33
neenee nog niet verklappen:)

ga er vanavond nog eens goed naar luisteren...

akkebaas
15 juni 2013, 23:20
ok ik geef op, ik vind em niet

paulusdeBKB
15 juni 2013, 23:36
Het betreffende lickje komt uit Kid Charlemagne, van Steely Dan. Gespeeld door Larry Carlton.

arnoldtims
16 juni 2013, 11:02
Nou ja zeg heb nota bene van de week nog een filmpje gezien van Steely Dan. En nog dat nummer ook.

Duhsjaak
14 juli 2013, 21:41
Lekker bezig Paul, vooral doorgaan.

Waar is Gus als je hem nodig hebt?

Brandje blussen in Frankrijk. En daaraan vast: Vakantie, omdat wij dat effe nodig hadden.

En blijkbaar loop ik nog steeds achter met het luisteren naar goede muziekjes.

Als ik weer in de buurt van een fatsoenlijke koptelefoon kom, ga ik er (waarschijnlijk met plezier naar luisteren!

Wordt vervolgd!
Vriendelijke groet, Gus

paulusdeBKB
16 juli 2013, 12:39
;-) brandjes blussen, da's pas echt eer van je werk hebben!

Duhsjaak
17 juli 2013, 21:48
Hi p
Ik heb m de afgelopen dagen verschillende keren beluisterd.
Ik ben smoorverliefd op het geluid. Je hebt hetzelfde als The LoLands. Kan geen fuck schelen wat ie speelt, het klinkt altijd zoooooo mooi. Dat heb jij ook en daarvoor (homerecording-wise) kun je niet genoeg worden geprezen.

Het is (alleen) helemaal niet mijn soort muziek. Te netjes. Te mooi. Te koel/berekenend. Stel ik je teleur? Ik hoop het echt niet, want het klinkt fabelachtig. Ik zou graag (alleen) ook iets willen horen wringen/schuren. Langs de rand van de afgrond. En dan ook rakelings.

De geur van gevaar en dreigend onheil. Van akelige substanties, drank en andere weerbarstige dingen van het leven.
Of je het praktiseert of niet is mij om het even. Maar het is net als met reclames: De suggestie dat ze haar broek laat zakken voor hem (en dat hij ziet dat ze er niks onder aan heeft) is minstens zo aantrekkelijk als the real deal.

Dat aspect mis ik een beetje. De mooiste bloemen groeien vlak langs de afgrond. Ik wil ze maar wat graag plukken.

Volmaakt on-rationeel.
Ook on-rationeel, maar wel lekker: Ik ga eerst nog maar weer eens naar je muziekje luisteren want die klank hè.....! Wat mooi!
Vriendelijke groet, Gus

paulusdeBKB
19 juli 2013, 08:43
Dank je voor je reactie Gus! Het is wel waar dat het allemaal wat netjes klinkt wat ik maak. Kennelijk is dat toch een uiting van mijn persoonlijkheid: het echte 'fuck it'-gehalte dat rock & roll zo kenmerkt, bezit ik niet in grote mate. Maar ik neem je opmerkingen mee voor nog te schrijven liedjes :)

Het heeft ongetwijfeld ook met mijn stem te maken: die is gewoon niet zo expressief, of ik heb dat aspect ervan nog niet gevonden in mijn zang. Ik zou dolgraag lessen nemen maar daarvoor ontbreekt momenteel de tijd.

Duhsjaak
22 juli 2013, 07:20
Hi p
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Da's slordig.
Ik heb geprobeerd (niet zo succesvol dus) onder woorden te brengen wat ik fijn en wat ik minder fijn vind klinken in jouw post.
Da's puur een smaak kwestie en heeft geen enkele waarde. Ik ben niet maatstaf voor jouw muziek.

Over je stem kun je natuurlijk ook het nodige zeggen. In een tijd waarin de blèrwedstrijden/wedstrijd min of meer melodieus schreeuwen de buis beheersen, zou je bijna beginnen te denken dat dat zingen is zoals het hoort. Alles moet zoveel mogelijk op elkaar lijken. En als de één uithaal doet in kwasie emo, moet de ander daar weer overheen. Dat voert spanning en kijkcijfers op. En de inkomsten uit reclame. Want het is geen muziekding, het is een wedstrijd in wie de meeste poen binnenhaalt. Dat jij je zingen anders doet vind ik alleen maar een plus.

Steely Dan is een band met een ongelooflijk niveau, individueel en collectief. Toch vind ik (smaak dus) dat niet altijd een prettige soort muziek om naar te luisteren. Ik kan er geen vriendjes mee worden. In mijn familie is Steely Dan compleet, dus ik ben er genoeg mee in aanraking geweest. Geldt ook voor de sax van Desmond in Take Five. De koele Martini van de Jazz. Prachtig, maar ik ben geen James B.

Je hebt een hele fijne houding ten opzichte van je mede forumleden, je hebt een hele fijne houding ten opzichte van muziek en alles wat ermee te maken heeft en je hebt een droomgeluid opgenomen. En al die assets worden in stelling gebracht voor een muziekje dat ik associeer met Steely Dan. Mijn rotten luck. Voor jou geen reden om ook maar iets te veranderen. Zó belangrijk is de mening van je publiek hier op GN nou ook weer niet.
Vriendelijke groet, Gus

grayfink
22 juli 2013, 14:38
In de winter opgenomen? Het klinkt juist heel zomers vind ik. Ik vind het erg mooi.