PDA

View Full Version : Telecaster Diego



Tiamo
10 juni 2013, 21:01
Hoi Folks , ff een vraagje (mischien niet in het juiste forum) Ik ben in het bezit van een telecaster Diego in bijna nieuwstaat. Mooie gitaar doch niet mijn ding. Speel liever op mijn fender stratje:) Ik ga op mensen hun tenen trappen maar die Diego speelt zo goed als mijn Fender zoniet beter . Ik wil eens wat anders en zou deze tel willen van de hand doen voor de aankoop van een hollowbody .Weet iemand van jullie wat ik voor die tele kan vragen ?Hoe kan ik hier enkele fotootjes plaatsen?
grtjs.....Erny

Tabula Rasa
10 juni 2013, 21:06
Is dat het merk dat door rockinger gevoerd wordt? Zijn nieuw toch rond de 700, fender mex zal dan ongeveer zijn wat je aan moet houden qua tweede handsprijs. En fender verkoopt makkelijker vanwege de naam. Denk dat je in dat geval op ongeveer 350 moet mikken.

Hendriks
10 juni 2013, 21:49
Goed spul dat Diego , is inderdaad Rockinger , kwalitatief toch een stapje hoger dan een mex.

Tiamo
14 juni 2013, 16:45
Hoi folks, heb een vraagje.Ik heb mijn Diego tele in verkoop gezet om de aankoop van een hollow body te financieren. Nu kreeg ik verschillende aanbiedingen voor een ruil met verschillende gitaren.
Epiphone p93 Riviera
Samick Artist Series San450 (ES model uit de jaren 90)
Aria FA65 (full Holly body)
Nu is mijn vraagje aan de kenners :wat is de beste keuze?
grtjs...........Erny

Flor
14 juni 2013, 17:00
hello,
Die Samick heb ik reeds in mijn handen gehad. Heeel erg goed. Alle Artist modellen zijn trouwens fijne instrumenten.
Epiphone Riviere P93, vroeger eens geprobeerd in een shop in Duitsland...ik kom er niet uit met al die mogelijkheden, veel te veel knoppen, goede sound maar ik vond ze niet stemvast.
Aria :als het eentje van vroeger is, ze waren allemaal goed. Maar Samick San450 is beter.
Opgelet met full body gitaren, die zijn helemaal anders dan de ES335 modellen.
tot uw dienst.
vg
Piet

Tabula Rasa
14 juni 2013, 17:23
Die epi heb ik hier op de werkbank gehad. Hele mooie basis, prima gitaar, maar met wat upgrades kan het echt een waanzinnige gitaar worden. Middelelement loskoppelen, brug en net element verwijderen, paar goeie pots en een es335 wiring en je weet niet wat je meemaakt. Enige "maar...." dan ben je wel al gauw 200 euro verder.....

Tupelo
14 juni 2013, 17:52
Ik zou voorzichtig zijn met die Epiphone inderdaad, tenzij je zelf allerhande modificaties en onderhoud kunt plegen. Overweeg je ook opties met bijbetaling van jouw kant ? Zover mij bekend is zijn Diego telecasters heel aardige gitaren en een kenner zal er best een aardige prijs voor over hebben. In mijn beleving zijn de drie aangeboden gitaren een stuk minder van kwaliteit.

geert1976
14 juni 2013, 18:59
Ik zou voorzichtig zijn met die Epiphone inderdaad, tenzij je zelf allerhande modificaties en onderhoud kunt plegen. Overweeg je ook opties met bijbetaling van jouw kant ? Zover mij bekend is zijn Diego telecasters heel aardige gitaren en een kenner zal er best een aardige prijs voor over hebben. In mijn beleving zijn de drie aangeboden gitaren een stuk minder van kwaliteit.

Mee-eens, ik zou jouw Diego niet sam sam ruilen voor de gitaren die je benoemd.
Diego's zijn erg goed en er lopen best veel gitaristen rond die deze gitaren erg waarderen en er ook een leuk bedrag voor over hebben, waarvoor je de door jouw genoemde gitaren 2e hands kunt kopen en dan nog geld overhoud.