PDA

View Full Version : Guitar skin zelf maken



jannn
10 juni 2013, 12:56
Hallo,

Ik heb thuis nog een oude goedkope akoestische gitaar liggen die op dit moment er zo slecht uitziet dat ik ze zelfs niet op zolder tentoon durf stellen :)

Ik was er gisteren aan het denken om deze misschien wat op te maken.
Zou het niet mooi zijn zo'n gitaar te verkrijgen?
(linksboven mijn gitaar, de andere exemplaren zijn afbeeldingen van het internet)

http://oi41.tinypic.com/2sbvi83.jpg

Enig idee hoe ik dit zou kunnen bereiken?
Ik heb zelf totaal geen ervaring met hout/vernis/lijm/stickers, maar het is een goedkope gitaar, dus het hele ding verprutsen is geen doodzonde :)

Zelf was ik aan het denken om dit als grote sticker af te laten drukken, om deze vervolgens op maat te snijden?

Zou dit een mooi resultaat geven of zijn er andere meer voor de hand liggende opties?
Of zeg het maar eerlijk ... het is onbegonnen werk :)

Bedankt,
Jan

smullie
10 juni 2013, 15:04
Ik zou zeggen: zoek een mooie poster ipv een sticker te laten maken. Ik denk dat je wel eens zou kunnen verschieten wat zo'n sticker je zou kunnen kosten... ;)

jannn
10 juni 2013, 15:18
Ik had het eens opgezocht, en het leek iets van een dikke 30 euro te zijn (voor de beste kwaliteit sticker op 123sticker.nl in de geschikte grootte). Inderdaad niet goedkoop, maar dat heb ik er nog net voor over :)

LaurentB
10 juni 2013, 17:53
Na het opplakken van de sticker klinkt-ie wel nóg slechter hè. Dat bovenblad wordt dan belemmerd in zijn trilling. Is afschuren en opnieuw lakken niet een idee? Ook leuk om te proberen :)

6snaar
10 juni 2013, 19:56
Juist de klank naar de kloten, ik denk dat de dikte van je voorblad juist is afgestemd op je achterblad van je gitaar stikkers gaan de trilling beïnvloeden en de lijm gaat ook de lak van je gitaar aantasten, natuurlijk als je dit gaat doen met een gitaartje van een koek of eitje prijs maakt dit hier geen reet uit.:o

vulvasonic
10 juni 2013, 20:29
De klank lijkt me op voorhand al het minste waar je je zorgen om zou moeten maken. Die is hoogstwaarschijnlijk nu ook kut, dus wat boeit het?
Je kunt misschien ook nog een afbeelding op papier gebruiken, vastlijmen met behanglijm (?) en daarna afwerken met een dun laagje vernis. Dan zou je ook de randen nog in een soort burst kunnen meespuiten, alvorens de gitaar af te lakken. :D

De Paisley telecasters van Fender zijn op een vergelijkbare manier behandeld. Ik weet dat dat Paisley motief gewoon behang is. Ik weet alleen niet hoe ze het behang op de gitaar plakken. Of zou het van dat zelfklevende behangspul zijn? :D

In ieder geval, veel plezier met het klussen. En dan lekkah jammah man!!! :)