PDA

View Full Version : Gitaar verkopen via Western Union Money Transfer



Mukkez
10 juni 2013, 12:29
Hoi allen,

Ik heb mijn gitaar te koop staan op Marktplaats en enkele dagen terug kreeg ik een mailtje in het Engels met de vraag wat mijn uiterste prijs was. Ik heb netjes in het Engels geantwoord met mijn uiterste prijs en dat ik mij af vroeg waarom deze persoon in het Engels mailde. Ik heb tevens verteld dat ik geen ervaring heb met verzending van gitaren naar het buitenland. De persoon antwoordde daarop met de vraag wat mijn PayPal emailadres was en dat hij het geld meteen zou overmaken. Nadat ik hem mijn Paypal emailadres had gemaild, kreeg ik een bedrag gestort + 500 euro extra. Vervolgens kreeg ik een mail met de vraag of ik dat bedrag via WUMT wilde overmaken naar een pick up agent uit Turkije. Vervolgens zou er een agent de gitaar komen ophalen.

In mijn enthousiasme heb ik een WU account aangemaakt en ik wilde ook al bijna het geld overmaken. Omdat het mijn eerste keer was dat ik zoiets zou doen en ik nog met allerlei vragen zat (zoals verscheping van de gitaar), heb ik maar even gegoogled op 'gitaar verkopen via WUMT'.
Toen kwam ik echter uit op allerlei oplichtingszaken. WUMT zegt zelf ook dat ze niet bedoeld zijn voor internationale transacties voor onbekenden. Ik realiseerde me dat de persoon mijn vragen niet beantwoorde en wel erg to the point was.

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik wil mijn gitaar graag verkopen, maar liever aan iemand uit Nederland die 'm hier komt ophalen.

Alle oplichtingszaken betreffen aankopen. Mensen maken geld over, dat wordt opgehaald, maar het pakketje wordt niet verzonden. Hier is het andersom. Deze persoon heeft het geld al overgemaakt (de persoon heeft het naar Paypal overgemaakt, maar het staat nog niet op mijn rekening). Ik moet echter eerst nog verzendkosten overmaken en vervolgens kan ik het geld 'downloaden' en dan wordt mijn gitaar opgehaald (denk ik).