PDA

View Full Version : tips gevraagd zelfstudiemethode



karintje
25 juni 2003, 13:40
Hoi allemaal,

Ben al een tijdje aan het pingelen op een spaanse gitaar, maar wil me, na de aankoop van een goede westerngitaar serieuzer bezig gaan houden met het spelen en echt leren om bekende nummers te gaan spelen (niet alleen simpelweg akkoorden, maar ook met de extra effectjes), verschillende slagritmes etc.

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde serie zelfstudieboeken ?

Groetjes
Karin

john.3001
25 juni 2003, 13:42
voor de echte basis is Rocktime een hele goede methode denk ik. Er worden cd's bij geleverd met meespeel-liedjes erop.
De boeken kosten iets van 18 euro geloof ik.

Ook raad ik je aan om wat tabs te downloaden van liedjes die je leuk vind. Koop een akkoorden-finder boekje (of zoek de chords op op internet) en speel lekker mee.

De Teng
25 juni 2003, 18:00
Zoek een schema op, wat je hals qua bovenaanzicht weergeeft. Daarbij zoek je dan een toonladder op en ga je dat schema uit je hoofd leren. Per toonsoort verschuift het schema gewoon, dus als je het eenmaal leert ben je klaar. Totdat je erachter komt, dat bepaalde combinaties van die toontjes, die juist weer niet in het schema staan ook prima kunnen. Dan ga je nog verder, totdat je alles kunt spelen op welke plek dan ook. Als het maar in de goede context is.... succes ;)

Megalodon
3 juli 2003, 22:28
Koop het boek "The principles of correct practise for guitar" van www.guitarprinciples.com

Dit is het eerste boek dat je zou moeten hebben. Je bent overigens erg gevaarlijk bezig als je geen les neemt bij een goede leraar. Ik heb ook vrijwel zonder les leren spelen, en heb het geweten ook!!! Ik heb het over de fysieke gevaren die verkeerd gitaarspelen met de verkeerde houding e.d. met zich meebrengt. Dit boek behandelt dat allemaal.

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 00:00
www.cyberfret.com
gratis lessen met realplayer filmpjes erbij.... Heeft mij een eind op weg geholpen!