PDA

View Full Version : Rack tuner?



CatchDude
9 juni 2013, 17:25
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe rack tuner, maar ik vind het aanbod zo verbazend beperkt. Waar kan ik terecht voor een wat uitgebreidere keus? Wat ik via google zo snel vind is vooral een erg goedkope Behringer waar je niet veel goeds over leest, en 2 a 3 ineens vrij dure apparaten. Ik heb niet veel nodig: hij moet duidelijk afleesbaar, nauwkeurig en chromatisch zijn. Allerlei uitgebreide zaken (handenvol alternatieve tunings, etc) zijn niet echt nodig. Enig idee waar ik eens moet kijken?

ateng
12 juni 2013, 18:35
Volgens mij heb je ook niet zoveel rack tuner dus dan wordt het denk ik Korg.

olaf
18 juli 2013, 20:37
Ik gebruik al jaren een rack tuner van het merk Sabine de RT-1600 maar weet niet of dat nog te koop is!

Soulflyhigh
9 oktober 2013, 11:02
Korg heeft een nieuwe racktuner. Pitchblack Pro. Ziet er goed uit. Ik wil hem zelf ook hebben. Echter lijkt hij via Musik-Produktiv pas in maart 2014 beschikbaar te zijn. Thomann zou hem gisteren moeten hebben maar dus helaas nog niet het geval.

J-P
9 oktober 2013, 11:32
Korg en Peterson zijn erg goed. Sinds de AxeFX II gebruik ik de geintegreerde tuner...

D3nnis
22 oktober 2013, 12:34
Effe topic kapen... zijn er mensen met ervaring met de Peterson rack tuners in je signaalketen?
Ik gebruik zelf al erg lang een Korg DTR 2, welke prima werkt, zolang je hem niet in je signaalketen hebt zitten (hoog-af, brom).
Ik gebruik nu de tuner out van mijn zender die naar het stemapparaat gaat, maar als ik met kabel speel kan ik dan dus niet stemmen (zonder de kabel om te steken).
Ideale situatie zou dus eigenlijk zijn: Gitaar in A/B box (=keuze tussen gitaar kabel of draadloos) --> A/B box #2 (keuze tussen versterker of tuner). Met een racktuner met een ingang op de achterzijde en een ingang op de voorzijde zou dit dus allemaal in 1 keer moeten kunnen, mits de Peterson je geluid niet om zeep helpt zoals de Korg dat doet.....

nocaster
23 oktober 2013, 20:10
DE Peterson is totaal ongekleurd, (net als de nieuwe zwarte pieten ;)) Ik heb wel vast gesteld dat de voeding een hele lichte hum heeft,
de peterson die in de verkoop staat heeft een Trex update voeding !

mkootstra
30 oktober 2013, 23:53
Ik wilde ook een racktuner aanschaffen. Die in de G-major is goed maar de GP-100 niet. Omdat ik mijn gitaar zelf wil afstellen is een stoboscoop functie eigenlijk onmisbaar hebben. Ik ben uitgekomen bij de Korg DTR-1 (die is vrij schaars) de korg DTR-1000 of 2000 is ook goed. Dan is er een nieuw exemplaar te krijgen van Rocktron (de Versatune) en die kan dit ook en lijkt het erg goed te doen.

De DTR-2 voldoet maar is iets onduidelijker (heeft geen led met toonweergave)