PDA

View Full Version : Fender Bassman 1965 kapot



Nocki
7 juni 2013, 22:50
Hoi,

Ik heb nu een paar maandjes het plezier van een mooie bassman amp gehad maar nu opeens een probleem.

Het begon ermee dat hij soms na het aanzetten het volgende probleem gaf:

"Geen geluid maar bij wat harder aanslaan toch wat gekraak met het geluid van de gitaar erdoor heen."

Na even wachten kwam dat weer goed maar sinds vandaag blijft dat dus en komt er verder geen verbetering in.

Buizen, lampje enzo werken gewoon, zekering is niet stuk, het is niet de kabel of de gitaar.
preamp buizen moet ik nog even wisselen maar ze geven in ieder geval geen geluid als je er met een potloodje ofzo tegen tikt.

Klinkt dit voor iemand bekent? Durft iemand zich aan een diagnose te wagen? Een amp dokter is wel te vinden maar ik wilde het eerste even hier voor leggen voor het geval ik zelf iets kan doen.

Om te voorkomen dat dit topic vol komt te staan met de waarschuwing dat je niet aan een buizenamp moet zitten als je er geen verstand van hebt kan ik nu al melden dat ik dat weet. :-)

Bedankt alvast!

nico verduin
8 juni 2013, 06:02
breuk of slecht contact in een of meerdere:
- onderdelen
- buisvoeten
- jacks
- bedrading
Alleen ik zou het in jouw geval niet zelf doen......Anders stel je deze vraag niet.

Nocki
8 juni 2013, 10:42
Bedankt Nico!

Aangezien het is op beide kanalen en op beide inputs Zit het waarschijnlijk niet in de inputjacks.
Ik zal de buisvoeten, outputjacks en bedrading een aan een visuele inspectie onderwerpen... :) Maar verder blijf ik er vanaf.
Ik hoopt met met m'n vraag misschien een preciezere diagnose te kunnen laten stellen. Het zou eventueel een kapot onderdeel kunnen zijn... Als ik het niet met het blote oog kan vinden, die kans is natuurlijk erg groot, dan breng ik m alsnog weg...

whoosh
8 juni 2013, 11:30
Als ik het niet met het blote oog kan vinden, die kans is natuurlijk erg groot, dan breng ik m alsnog weg...

Jij woont toch in Terneuzen? Dan zou ik hem gewoon naar Gerard brengen, die oude Fenders hebben geen geheimen voor hem en bovendien is hij altijd schappelijk qua prijs en tijd :)

Nocki
8 juni 2013, 12:16
Heb je meer info? Ik ken namelijk geen Gerard... :-)

whoosh
8 juni 2013, 12:27
Heb je meer info? Ik ken namelijk geen Gerard... :-)

U heeft een PM :)

Nocki
8 juni 2013, 12:30
Dankjewel! We zullen er eens een belletje aan wagen!

PeeVee
8 juni 2013, 15:03
Fasedraaier buisje overleden?

Nocki
9 juni 2013, 08:26
Fasebuis even verwisseld maar dat blijkt het niet te zijn. Ondertussen de amp nog eens geprobeerd, na even wat opstartproblemen klonk ie weer geweldig en toen ik een uur laten weer wilde was het weer hetzelfde.
Zal alle buizen nog even doen en dan Gerard eens bellen... :-) Bedankt allemaal!

Antoon
9 juni 2013, 14:24
Standby-schakelaar?

Nocki
11 juni 2013, 13:45
Buizen en standby schakelaar lijken het niet te zijn...

zjanke
19 juni 2013, 09:32
Dit waren toch niet je "famous last words", hoop ik....

Gearjunkie
24 juni 2013, 20:47
Het zal toch niet......

Nocki
24 juni 2013, 20:53
Nee hoor... Toevallig stap ik net weer binnen... Ik ben bij Gerard langs geweest en heb de amp gedropt..
Bedankt whoosh voor de tip. Ziet er betrouwbaar uit en we hadden wel even een leuk gesprek...

Ben erg benieuwd wat er was. Mis de amp toch wel heel erg :-) Zeker ook omdat ik nu niet verder kan met pedaaltje testen...
De Mi Audio Crunchbox werkte echt waanzinnig goed op de bassman... En ik wil er graag nog een crunchy pedaaltje bij en highgain dingetje... maar dat wordt dus even wachten...

Ik hou jullie op de hoogte!

whoosh
24 juni 2013, 22:14
Graag gedaan :) Ben benieuwd!

Nocki
12 juli 2013, 18:41
Iedereen bedankt voor het medeleven. Hij is weer terug! :-)
Er was een solderinkje los bij de zekering... Hij is weer helemaal nagekeken en in orde!
Ik ben weer helemaal happy! Kan ik weer lekker verder bouwen aan mn pedalboard!