PDA

View Full Version : Marshall JVM205/215 combo



Jules Vermeij
7 juni 2013, 14:31
Zijn die nog ergens in Nederland verkrijgbaar/ uit te proberen?

orangerocker
7 juni 2013, 15:28
Bax-shop heeft beide op voorraad. Als je voortaan google shopping gebruikt kan je dit zelf eenvoudig opzoeken;)

Jules Vermeij
7 juni 2013, 16:51
Weer wat geleerd. Bedankt!

LRS
7 juni 2013, 18:17
Ik heb de JVM215 vorig jaar bij Feedback Utrecht getest. Vond em schel, lawaaiig (sissend gain geluid) en dun klinken. Ben met een Budda Superdrive V20 naar huis gegaan. Minder kanalen, maar een dijk van een sound, zowel clean als overstuurd.

Jules Vermeij
7 juni 2013, 20:56
Dat is wel interessant om te horen. Vooral omdat ik met een telecaster speel (staat toch over het algemeen bekend als een wat schellere gitaar) en dus met single coils (meer ruis/brom). Ik ben uiteindelijk wel op zoek naar een versterker met flink wat gain. Een noise gate is geen oplossing?

LRS
8 juni 2013, 08:51
Heb em niet met een noise gate geprobeerd, gewoon een strat uit de winkel die op de mijne lijkt en direct inpluggen. Het idee van vier kanalen leek me wel wat, omdat ik dan mijn GT8 niet meer hoef mee te sjouwen. Dus: gitaar --> kabel --> amp en testen. Voor mij persoonlijk had de Budda meer voordelen, geluidsgerelateerd, die de extra kanalen van de Marshall teniet deden: geen gesis bij meer gain, een warmer geluid en een mooier randje op de eindtrap als je het cleane kanaal wat verder open draait. Maar, ieder z'n ding, het zijn twee verschillende versterkers en er zullen vast ook genoeg liefhebbers voor de JVM215 te vinden zijn. Lang verhaal kort: uitproberen! ;-)