PDA

View Full Version : HOGD '67 Fender Telecaster || Mojo Alert!



Babelouba
6 juni 2013, 20:25
Heb hem al een hele tijd geleden gekocht, maar ben er tot vandaag niet aan toegekomen om er echt foto's van te maken!

Een hele vette, echte, Telecaster uit 1967. Er is veel aan verbouwd geweest, maar dit geeft hem zeker zijn mojo! De kleur is er ooit vanaf geschuurd, maar zo ziet hij er ook perfect uit naar mijn mening! Daarnaast met haar 2,7 Kg echt een lichtgewicht! En een klank... On-ge-lofelijk!

Affijn... Foto's!

http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P6069525_zps885ef037.jpg
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P6069530_zps54cfe4e3.jpg
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P6069534_zps7da9ca59.jpg
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P6069537_zps52ac30d2.jpg
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P6069542_zps8967a327.jpg
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P6069552_zpsed7300d1.jpg

vulvasonic
6 juni 2013, 20:28
Dat is mijn ultieme droomplank. Uit mijn geboortejaar nog wel. :eek:

Hendriks
6 juni 2013, 20:36
Broekie:).


Mooi ding :ok:

jutter
6 juni 2013, 20:53
Alsof hij zo uit de Fender Vintage Showroom komt! Gefeliciteerd! Machtig mooi exemplaar!

Mr.Fingers
6 juni 2013, 20:59
Zie ik daar een ash body? Zeldzaam!

Babelouba
6 juni 2013, 21:02
Ik was het nog bijna vergeten te vermelden!
Hij weegt.. zeg maar... 2,7 KILO!
De lichtste gitaar die ik ooit gehad heb! Hemels!

JaKemp
6 juni 2013, 21:02
Extreme mojo alert! Amai, wat een droomgitaar! Prachtig zo met die natural look.

Wat is er allemaal aan veranderd? Hij ziet er precies zo goed als nieuw uit...

barno
6 juni 2013, 21:02
Alsof hij zo uit de Fender Vintage Showroom komt! Gefeliciteerd! Machtig mooi exemplaar!

driedelige blanke bodies zie je niet in de CS hoor ;)

de nerf van dat swamp ash lijkt hier fel op european ash. De gitaar is niet superlicht veronderstel ik?

Brewskie
6 juni 2013, 21:11
driedelige blanke bodies zie je niet in de CS hoor ;)

de nerf van dat swamp ash lijkt hier fel op european ash. De gitaar is niet superlicht veronderstel ik?

2,7 kg, barno !

Babelouba
6 juni 2013, 21:15
Wat is er allemaal aan veranderd? Hij ziet er precies zo goed als nieuw uit...

Voor aankoop:
De halspickup is vervangen door een Texas Special, originele zat er helaas niet bij.
Switch is vervangen, slagplaat is ooit vervangen, volumepot is ooit vervangen.
Kleur is heel enthousiast afgeschuurd, en de zadels zijn (denk ik!?) vervangen.
Er zijn straplocks ingezet, de input was vervangen, en er was met het input-cover gekloot.
Alles wat hinderde of niet "vakbekwaam" vervangen was, is professioneel vervangen of afgesteld, en ze speelt echt als een (natte?!) droom!

Van de zadels weet ik niet zeker of ze vervangen zijn, aangezien ik ze toch wel vaker tegenkom met deze zadels uit die tijd.

Na aankoop:
Heeft vorige maand een herfret gehad, en de topkam is vervangen.



De gitaar is niet superlicht veronderstel ik?

Ze weegt 2,7 kilo, dus voor mij iig de lichtste gitaar die ik ooit gehad heb!

barno
6 juni 2013, 21:49
poeh, da's idd vederlicht!
Ik vermoedde dat de smalle nerf (voor swamp ash that is) zou duiden op trage groei, hetgeen meestal resulteert in zwaarder hout,
fout in dit geval blijkbaar :)

Mr. Dynamite
6 juni 2013, 23:11
Machtig prachtig! Wist niet dat 't een vintage was, vet! (ik had hem al eens gespot in een van je filmpjes)
En ik had al GAS voor een tele.. oh oh oh :makeup:

:ok:

Mr.Fingers
6 juni 2013, 23:14
*lap tekst*

Zadels zijn inderdaad vervangen, die "barrel"-zadels zijn een product van 1969, er "horen" threaded-zadels op te zitten.

En er is een extra stringtree geplaatst.

orangerocker
6 juni 2013, 23:22
Wauw, gefeliciteerd met je aanwinst! Wat een droomplank met die prachtige tekening van het hout!

Babelouba
6 juni 2013, 23:36
Zadels zijn inderdaad vervangen, die "barrel"-zadels zijn een product van 1969, er "horen" threaded-zadels op te zitten.

En er is een extra stringtree geplaatst.

Klopt inderdaad! Bij aankoop zat er wel het gat van de 2e stringtree, maar deze is toch weer teruggeplaatst, aangezien de hoek wel erg klein was bij 3e en 4e snaar!

Threaded zadels... Toch eens naar op zoek gaan dan!

Sinner1980
6 juni 2013, 23:41
Supervet! Een refin in fiesta red of surf green en je hebt echt mijn droomplank. Congrats man, nooit meer wegdoen!

Babelouba
7 juni 2013, 00:12
Supervet! Een refin in fiesta red of surf green en je hebt echt mijn droomplank. Congrats man, nooit meer wegdoen!

Sowieso niet!
Originele kleur was blonde, en heel, heel, echt... heel! misschien laat ik hem ooit resprayen, maar voor nu laat ik hem lekker zo!
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/IMG-20130419-WA0004_zps6da9e4d9.jpg
*Met zwarte slagplaat dan natuurlijk!

vulvasonic
7 juni 2013, 00:28
Doe me een lol en laat 'm gewoon zo. Dit is precies goed!
En die 'threaded' zadels zijn imo niet bepaald een verbetering. Waarschijnlijk zijn ze ook niet voor niets vervangen. Ik heb ze op een tele gehad, maar ik vond ze kut. Misschien zat het tussen de oren, maar ik had het idee dat de snaren werden afgedempt (ik gebruik relatief dikke snaren).

Ik ben zelden zo jaloers geweest op een gitaar als nu op die van jou. Nee, ik ben niet afgunstig, maar oooooooo wat zou ik 'm graag willen hebben.

Horen hals en body eigenlijk wel bij elkaar, gelet op de verbinding?

Babelouba
7 juni 2013, 10:20
Horen hals en body eigenlijk wel bij elkaar, gelet op de verbinding?

Deze horen bij elkaar, maar dit lijkt niet zo te zijn door het enthousiaste verwijderen van de lak. Vooral rond de pocket is er flink wat teveel weggeschuurd.
Had ik al iets getypt over "vakbekwaam"?

De vorige eigenaar heeft hem zo gekocht, dus het is ook niet zijn werk geweest. Het enige wat ik weet:

Ze is van mij, en ze gaat nooit meer weg!

vulvasonic
7 juni 2013, 10:33
En geheel terecht!!!
Eenmaal heb ik op een 67'er gespeeld en dat was de beste telecaster die ik ooit in handen heb gehad. Ook die gitaar was vederlicht trouwens. :)

barno
7 juni 2013, 10:45
Deze horen bij elkaar, maar dit lijkt niet zo te zijn door het enthousiaste verwijderen van de lak. Vooral rond de pocket is er flink wat teveel weggeschuurd.
Had ik al iets getypt over "vakbekwaam"?

De vorige eigenaar heeft hem zo gekocht, dus het is ook niet zijn werk geweest. Het enige wat ik weet:

Ze is van mij, en ze gaat nooit meer weg!

jammer van die pocket, welk kalf schuurt er zo'n stuk af. maar maakt verder geen bal uit. Zelf zou ik 'm ook weer dekkend lakken, mary kay white ofzo

jutter
7 juni 2013, 11:08
driedelige blanke bodies zie je niet in de CS hoor ;)

de nerf van dat swamp ash lijkt hier fel op european ash. De gitaar is niet superlicht veronderstel ik?

Ik had het ook niet over de CS hoor! :D

humbucker
7 juni 2013, 12:51
Ja. Ja. Ja.

Dat is lekker!

Pepe
7 juni 2013, 12:58
Die body is unreal clean, alsof er nooit fullerplast gebruikt is.
Ik heb hier een body waar de lak verwijderd is, dat pakt echt totaal anders uit.

http://img254.imageshack.us/img254/2954/schermafbeelding2013060r.png

Speeddemon
15 juni 2013, 01:07
Wauw, gefeliciteerd met je aanwinst! Wat een droomplank met die prachtige tekening van het hout!
Dikke +1!

Prachtige plank!

Mitch
15 juni 2013, 14:08
In één woord geweldig. :cooler:

geert1976
15 juni 2013, 16:04
jammer van die pocket, welk kalf schuurt er zo'n stuk af. maar maakt verder geen bal uit. Zelf zou ik 'm ook weer dekkend lakken, mary kay white ofzo

Inderdaad zonde van de pocket inderdaad, maar indien TS de gitaar dekkend laat lakken is de pocket wel weer te herstellen, dat je er niets meer van ziet :-)

Verder, waanzinnige plank en de originele zadels waren niet joepi en werden wel vaker vervangen (veel gehoorde klacht van oude kankkertjes die ik ken)

Tupelo
16 juni 2013, 11:40
Yes ik doe ook mee, mocht je 'm willen doneren.

Babelouba
17 juni 2013, 21:32
Bedankt voor alle complimenten! Het is inderdaad echt een prachtplank, en speelt ook nog eens als een droom!

Niets te klagen dus! Ik kan een hele tijd vooruit!

En voor degenen die hem willen... Er zijn nog . . . wachtenden voor u!
Kleine kans!