PDA

View Full Version : London city DEA 130 revisie



Ollifo
6 juni 2013, 14:48
Onlangs heb ik een london city amp gekocht met daaronder een grote 2x12 cab.
De head is jammergenoeg in het zwart overgespoten, maar daar is nu al werk van gemaakt door middel van de lak er af te 'waxen' , het is wel erg tijdrovend.
Maar ook jammergenoeg komt er een brom uit de amp, de eigenaar verdacht dat het de lampen zouden zijn maar ze lijken mij in orde, door middel van een potlood tegen de buizen test.
Dus na een beetje opzoekwerk kom ik het feit van condensators tegen, dat je ze zou moeten vervangen na 15jaar, zou het hieraan misschien liggen?

http://i40.tinypic.com/jqhwdl.jpg

http://i41.tinypic.com/2requk2.jpg

HaroldA
6 juni 2013, 15:07
Welkom, Ollifo! :ok:

Grote kans dat het de elco's zijn ja. Ben je bekend met de gevaren van buizenversterkers?

Ollifo
6 juni 2013, 15:20
bedankt!
Ja ben er bekend mee dat er een fatale stroom kan zitten op zo'n elco, alle elco's vervangen of alleen de grote (filtercaps)?

JaKemp
6 juni 2013, 16:49
Die lak eraf 'waxen' zoals jij het noemt ziet er zo op het eerste zicht wel effectief uit!

Hoe doe je dat juist?

Bernardduur
6 juni 2013, 17:17
bedankt!
Ja ben er bekend mee dat er een fatale stroom kan zitten op zo'n elco, alle elco's vervangen of alleen de grote (filtercaps)?

Als je dan toch bezig bent :)

De BIAS elco's worden meestal vergeten bij deze amps maar dat is wel een goed begin om de buizen goed rustig te krijgen....... zeker icm de grote beker elco's!!

Ollifo
6 juni 2013, 17:35
Hah, goede tesa tape en dan er op plakken en herhalend afrekken met je nagels of vinger er goed op duwen.
Btw er zitten phillips buizen, dus goed spul!
Dus algemene condensator revisie met dezelfde waarden ?

tommus42
6 juni 2013, 18:41
......Btw er zitten phillips buizen, dus goed spul!
Dus algemene condensator revisie met dezelfde waarden ?

Philips buizen slijten ook:).
Iig dr tube heeft vervangingscondensatoren met een schroef. Je zou ook elco's met een grotere waarde kunnen monteren. Weet niet wat voor muziek je speelt, maar voor strummen kan dat (een beetje) beter uitpakken.
Wat het circuit betreft, heb mijne naar Marshall SLP specs opgebouwd, maar je zou de boel nog kunnen verbeteren met andere waarden van bepaalde condensatoren en weerstanden in het signaal-pad, zie diverse topics, niet specifiek voor LC/Marshall.
Ik zou iig de schermroosterweerstanden vervangen, naar Marshall-specs.

cluseau
6 juni 2013, 23:54
......
Maar ook jammergenoeg komt er een brom uit de amp, de eigenaar verdacht dat het de lampen zouden zijn maar ze lijken mij in orde, door middel van een potlood tegen de buizen test.

Klinkt als een gedegen test :soinnocent:



Dus na een beetje opzoekwerk kom ik het feit van condensators tegen, dat je ze zou moeten vervangen na 15jaar, zou het hieraan misschien liggen?


Laat je niet alles wijsmaken door het gereutel op internet, 90% is napraten en/of onzin. Natuurlijk kun je met het vervangen van een paar caps geluk hebben dat hij stil is maar voor een lekker werkende amp komt er wel meer kijken dan een paar caps vervangen en zomaar lampen inprikken.

Liquitone
25 juni 2013, 16:53
Ik heb dezelfde of een vergelijkbare verterker gekregen (schrijf ik straks een post over.) en had ook problemen met brom.

Ik wou het eerst zelf oplossen, maar heb toch besloten om het door een expert te laten doen. (Dr.Tube in drouwenerzand-drente)
Deze wist exact wat hij deed, en het heeft erg weinig geld gekost voor een nu perfect werkende verterker.

Mijn advies is, als je niet precies weet wat je moet doen, laat het door een expert fixen. zeker in het geval van buizen versterkers.