PDA

View Full Version : Nieuwe humbuckers in Epiphone G400



davidof
6 juni 2013, 09:48
Hey

Ik ken helemaal niks van pickups, daarom vraag ik het hier even!
Als brug pickup had ik graag iets gehad dat stevige rock/metal aankan (liefst passief)
Voor in neck positie had ik graag iets voor mooie ballad solo's maar ook vooral waar ik de jazz richting mee uit kan.

Voorstellen?

Dutch66
6 juni 2013, 10:26
Jeetje lastig vraag wat mij betreft omdat je wensenlijstje nogal uitgebreid is. We gaan van Jazz naar Metal en eigenlijk alles wat er tussen zit... Het probleem is ook een beetje je gitaar, hoewel deze een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft, moet je jezelf ook afvragen wat een (reele) update zou mogen kosten...

Misschien kun je ook even aangeven wat er na de gitaar gebeurd, ik bedoel je kunt wel een prachtige SD jazzy neck element erin schroeven, maar als je die vervolgens in je Soldano ofzo propt..., nou ja je begrijpt wat ik bedoel.

TW-Pieter
6 juni 2013, 10:33
Heb goede ervaringen met een Seymour Duncan '59 (alhoewel de jazz ook een goede optie is) in de neck en een JB in de bridge. Heb dit setje nu een paar maanden in m'n Firebird zitten en het verbaast me keer op keer weer hoe veelzijdig ze zijn. Denk dat de genoemde stijlen prima te behalen zijn. Ook nog eens goed te betalen, aangezien ik me ook kan voorstellen dat je (gezien de waarde van de gitaar) ook weer niet teveel uit wilt geven..

DennisZw
6 juni 2013, 11:05
de alnico 2 set van seymour duncan die slash ook gebruikt? of misschien een setje gibson 57 classics met een 57 classic plus in de brug positie? deze kerel heeft ook 57 classics in z'n les paul http://youtu.be/2uv5BATlqFo

ik heb trouwens zelf ook een les paul, een epi standard, nog 't model vóór de pro series, en ik moet zeggen dat ik alle kanten op kan met de elementjes die daar in liggen... zelfde elementjes als in jouw G400 waarschijnlijk! ik zou zelf 't geld uitgeven aan wat anders. een amp maakt naar mijn mening meer verschil als de elementjes.

davidof
6 juni 2013, 15:54
Misschien idd geld sparen voor iets anders .. Ik vind het zo zonde want op zich is het wel een goede (en goed doorleefde) gitaar van 7 jaar oud ondertussen. Ik speel momenteel op een Marshall DSL 100 met een Boss bluesdriver ertussen (en SD-1 voor solowerk)

Tegenwoordig kost de G400 nog maar €250 en voor die prijs heb je 2 elementen ^^ best gek .. kostte vroeger nog €400 toen ik hem kocht.

TW-Pieter
6 juni 2013, 16:00
Als die gitaar gewoon helemaal naar wens voelt en speelt, waarom zou je dan naar iets anders op zoek gaan? En €250 voor 2 elementen? Je kunt véél goedkoper uit zijn hoor.. Er zijn op MP of Gitaarmarkt veel leuke setjes te vinden, of wil je persé nieuw kopen?

davidof
6 juni 2013, 20:55
Als die gitaar gewoon helemaal naar wens voelt en speelt, waarom zou je dan naar iets anders op zoek gaan? En €250 voor 2 elementen? Je kunt véél goedkoper uit zijn hoor.. Er zijn op MP of Gitaarmarkt veel leuke setjes te vinden, of wil je persé nieuw kopen?

Dat maakt op zich niet uit ;) ik vind het idd een toffe gitaar, maar er zou meer uit te halen vallen met beter pup's

Dribbel_
8 juni 2013, 00:50
de alnico 2 set van seymour duncan die slash ook gebruikt? of misschien een setje gibson 57 classics met een 57 classic plus in de brug positie? deze kerel heeft ook 57 classics in z'n les paul http://youtu.be/2uv5BATlqFo

ik heb trouwens zelf ook een les paul, een epi standard, nog 't model vóór de pro series, en ik moet zeggen dat ik alle kanten op kan met de elementjes die daar in liggen... zelfde elementjes als in jouw G400 waarschijnlijk! ik zou zelf 't geld uitgeven aan wat anders. een amp maakt naar mijn mening meer verschil als de elementjes.

Die Slash set is gaaf ja! Ik heb er toevallig nog 1 liggen die ik niet meer gebruik. Nieuw zijn ze 200,- als je wilt mag je de mijne voor 125 overnemen.

Bij interesse moet je maar even een PM sturen en zal ik niet verder spammen in dit topic :)

da Liks
8 juni 2013, 09:43
die is idd gaaf.. ik heb alleen de brugpup maar die is te gek.