PDA

View Full Version : Bestaat deze droomgitaar echt?



vulvasonic
6 juni 2013, 00:42
Kijk hier eens:

http://www.gitaarnet.nl/webkit-fake-url://5379FA63-44D9-4958-81AE-9A2538190F87/imagejpeg

Ik heb zelf sinds een jaar een Gibson J-45. Smoorverliefd op het ding. Maar ik zou een moord doen voor een wit exemplaar. En helemaal als er ook nog zo'n kek tortoise slagplaatje op zit. Heel sporadisch komen er wel een limited editions uit in afwijkende afwerkingen, maar een witte had ik nog nooit gezien. En waarom niet eigenlijk? Dit is toch een gitaar om bij weg te kwijlen? :)


Hier de link (als ie werkt): http://item.rakuten.co.jp/ikebe/gibson_ltd_j45_std_wh/

Pepe
6 juni 2013, 01:54
Ik deel je mening niet ben ik bang, klinische Dr. Bernhard style. Een white Falcon komt er mee weg wegens overdadige kitsch maar een akoestische gitaar zie ik toch het liefst in naturel of sunburst.
Maar goed, niets weerhoud je er van om wanneer de winterschilder weer langskomt de gitaar aan de muur te laten hangen. :D

barno
6 juni 2013, 07:54
een witte J45, ik vreesde het ergste toen ik dat las. maar als ik de foto zie, heeft het wel iets ja. maar hier ook liever burst toch.

Riny
6 juni 2013, 08:10
Tja, een witte uitvoering Hmm.
Ook ik kan daar niet echt warm voor lopen maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen/voorkeuren.
Ben ook het type wat toch meer warm loop voor naturel of eventueel zwart (transparant) waardoor je door de lak toch houtnerven kan zien.
Bij elektrische gitaren heb ik het liefst sunburst of ook naturel.
Echter is het zo'n persoonlijke keuze, zet 10 gitaristen bij elkaar en deze zullen allemaal een net iets andere voorkeur hebben.

vulvasonic
6 juni 2013, 08:18
Tot een week geleden deelde ik je mening VOLLEDIG!!! Ik weet niet wat me overkomen is, maar het begon met het enige acceptabele alternatief voor sunburst en naturelle afwerkingen voor de akoustische gitaar, nl zwart.
Ik zat te dagdromen over een tweede J-45 die ik een hele toon lager wilde stemmen, omdat ik veel liedjes in het verleden geschreven heb waar ik met mijn stem niet meer bij kan komen (kwestie van leeftijd). En om dan twee exact dezelfde gitaren te hebben vind ik ergens een beetje zonde. Naturel is dan de enige echte optie, maar net iets te lieflijk voor een omlaag gestemde gitaar. En om een perfect klinkende gitaar omlaag te stemmen (mijn huidige sunburst) en een naturelle erbij te kopen vond ik ook weer zoiets...
Ik zei al, het blijft een kwestie van dagdromen.
Enfin, zwarte versies van de J-45 is aan te komen, maar die vind ik niet zo heel mooi. De enige echt mooie zwarte akoustische gitaar is de D35 Johnny Cash. Prijstechnisch gezien geen serieuze optie. Toch maar een J-45 dus. Op zich ook al niet de goedkoopste. En aangezien ik alleen maar wijnrode en sienna sunburst versies van de J-45 tegenkwam (niet mooi) besloot ik mijn grenzen te verleggen. Na zwart leek wit mij de enige afwerking waar ik mee zou kunnen leven. Toen ik er vannacht eentje tegenkwam sloeg dat 'ermee kunnen leven-gevoel' over naar een stijve plasser opwekkende 'potjandorie, wat is dat lekker-gevoel'. En nu ben ik verliefd.

Het kan gek lopen, Pepe.
Toen ik nog heel jong was vond ik alle ouwe auto's maar lelijke krengen. Maar als ik NU een Citroên DS zie, of een Peugeot 404, of een Volvo Amazon, dan word ik zowaar even vrolijk.
Het kan heeeeeel gek lopen. :D

Kim Wilson
6 juni 2013, 08:21
Nee, in het wit vind ik hem niet zo mooi. Dan, als het toch dekkend moet, liever zwart.

Dutch66
6 juni 2013, 10:32
Dit is er echt eentje voor "De Toppers" vrees ik.

HaroldA
6 juni 2013, 10:34
Wit kan mij ook niet zo bekoren. Clownsburst ook niet ... maar deze weer wel! :ok:

http://west-tech.ru/images/art_news/gibson-j45-custom-amberburst.jpg

Pepe
6 juni 2013, 10:46
Het kan gek lopen, Pepe.
Toen ik nog heel jong was vond ik alle ouwe auto's maar lelijke krengen. Maar als ik NU een Citroên DS zie, of een Peugeot 404, of een Volvo Amazon, dan word ik zowaar even vrolijk.
Het kan heeeeeel gek lopen. :D

Gek genoeg ook weer omgekeerd bij mij. Ik reed altijd in oude Duitse, Itliaanse en Japanse coupe's (seventy's/begin 80) maar het moet nu vooral geen problemen geven (het moet natuurlijk ook geen wijven karretje zijn)
Het is raar die omslag. Die dingen gebeuren blijkbaar.

De flitsende kleurtjes zijn ook langzaam verdwenen uit mijn gitaren.

GuitarL91
6 juni 2013, 12:27
De afbeelding via de link is niet optimaal omdat de achtergrond ook wit is, ik houd mijn inhoudelijke mening nog even voor mij totdat ik een goede afbeelding heb gezien.

vulvasonic
6 juni 2013, 13:14
Zo beter?

http://image.space.rakuten.co.jp/lg01/01/0001143701/22/img93b3fb2azik7zj.jpeg

http://image.space.rakuten.co.jp/lg01/01/0001143701/23/img5a530780zik8zj.jpeg

http://image.space.rakuten.co.jp/lg01/01/0001143701/24/imgadc6c416zik0zj.jpeg

http://image.space.rakuten.co.jp/lg01/01/0001143701/20/img0570d240zikfzj.jpeg

Het ding zal trouwens wel een klein vermogen kosten. Ik ben niet zo op de hoogte van de Yen. Maar het is in zo'n kleine oplage gemaakt...., dat MOET wel duur zijn. Maar och, ik blijf 'm geil vinden. Stelletje conservatieve akoestische kutgitaristen! Sunburtst mag, naturel mag, maar zwart wordt eigenlijk al ietsjes te wild, laat staan WIT!!!!

Wat vinden jullie dan van een fluorescerend groene Martin D28? :D

GuitarL91
6 juni 2013, 14:35
De kleur is nu inderdaad beter te beoordelen, maar ik vind dit wit niets (wat een hoop i-tjes); het is mij te steriel en te kil. Daarnaast vind ik het zonde dat het het logo niet in dezelfde kleur is als de tuners en de schroefjes. Het logo is slecht te lezen en de matching mist.

Desalniettemin zou ik hem wel willen hebben hoor:seriousf:

Ernest01
6 juni 2013, 16:39
Die witte kleur geeft de gitaar een erg goedkope 'uitstraling', vind ik.
Maar wel leuk als je op bruiloften gaat spelen, dat weer wel.

vulvasonic
6 juni 2013, 19:19
Die witte kleur geeft de gitaar een erg goedkope 'uitstraling', vind ik.
Maar wel leuk als je op bruiloften gaat spelen, dat weer wel.

Ik denk dat je niet de enige bent die dat vindt. En toch is dat best raar. Vrijwel iedere (semi) elektrische gitaar zou in deze afwerking het predicaat 'chic' meekrijgen. Maar in het wereldje van de akoestische gitaar oogt het ineens goedkoop.
Vreemd hoe onze hersentjes werken. :)

Ron Houben
6 juni 2013, 19:52
"Ein bischen Frieden
ein bischen Sonne
für diese Erde auf der wir wohnen..."

Songfestival 1982. http://www.youtube.com/watch?v=JicTadLWGnE De spanningsboog wordt erg mooi opgebouwd.

Ernest01
6 juni 2013, 21:26
Vrijwel iedere (semi) elektrische gitaar zou in deze afwerking het predicaat 'chic' meekrijgen. Maar in het wereldje van de akoestische gitaar oogt het ineens goedkoop.
Vreemd hoe onze hersentjes werken. :)

Daar heb je inderdaad een punt. Misschien dat het voor elektrische gitaren niet meer zo opvalt, omdat
die in diverse kleuren te zien zijn.
En ook de 'kast' van dat type gitaar is niet groot, zodat de kleur er ook niet zo 'uitspringt'.

Maar al met al : als jij het een mooie gitaar vindt, dan is dat een reden om achter zo'n gitaar
aan te gaan.

Bassa
6 juni 2013, 21:30
Het is niet perse dat de body groter is en het wit meer opvalt. Op bijvoorbeeld een lp custom (in het wit) zitten nog allemaal knoppen enzo, gouden hardware, pickups. Waardoor het wit er minder uitspringt op elektrisch.

RUIS
6 juni 2013, 22:22
Bij een witte gitaar is het ook niet heel erg onwaarschijnlijk te noemen dat hij binnen een paar jaar flink aan het vergelen gaat. Bij een electrische gitaar kan dat er heel goed uitzien, maar bij een akoestische... Zelf heb ik ook een witte akoestische gitaar (heel wat goedkoper, een Samick) en die is met de jaren ook heel wat minder wit geworden. Het verdient geen schoonheidsprijs, ziet er alleen maar nog goedkoper uit. Kwestie van smaak ook denk ik, maar probeer je eens voor te stellen hoe die Gibson er over een jaar of tien uit gaat zien.

budje
6 juni 2013, 22:29
"Ein bischen Frieden
ein bischen Sonne
für diese Erde auf der wir wohnen..."

Songfestival 1982. http://www.youtube.com/watch?v=JicTadLWGnE De spanningsboog wordt erg mooi opgebouwd.

Wat Ron zegt!!!

barno
6 juni 2013, 22:36
Dat acoustische gitaren in dekkende kleurtjes het niet goed doen is gewoon logisch: er is geen enkele reden om zo'n high end gitaar in kleur te zetten, integendeel, men ziet het klankbord niet meer, terwijl dat wel een indicatie geeft over de resonantie kwaliteit van het hout (strakke rechte nerven...), bovendien, hoe meer lak hoe minder resonantie en integenstelling tot bij electrische planken is dat bij acoustische gitaren niet slechts theorie.
Dus ik veronderstel dat velen bij een gelakte gitaar onbewust - en in dit geval wsch onterecht - de associatie "rommel" maken.

vulvasonic
6 juni 2013, 23:49
Dat acoustische gitaren in dekkende kleurtjes het niet goed doen is gewoon logisch: er is geen enkele reden om zo'n high end gitaar in kleur te zetten, integendeel, men ziet het klankbord niet meer, terwijl dat wel een indicatie geeft over de resonantie kwaliteit van het hout (strakke rechte nerven...), bovendien, hoe meer lak hoe minder resonantie en integenstelling tot bij electrische planken is dat bij acoustische gitaren niet slechts theorie.
Dus ik veronderstel dat velen bij een gelakte gitaar onbewust - en in dit geval wsch onterecht - de associatie "rommel" maken.
Waarschijnlijk is het ook een combinatie van jouw uitleg en een stuk conservatisme. Want de standaard uitvoering is al sinds de eerste productiejaren sunburst, waarbij het dekkende 'zwart' het grootste deel van de body bestrijkt. En ook transparante lak is gewoon lak. Klankmatig zou het dus niet bijzonder veel uit mogen maken. Een Steinway & son zul je niet snel tegenkomen met een niet dekkende laklaag. Een geverfde viool is daarentegen weer uit den boze. Gewenning zal ook een rol spelen. Het heeft toch nog behoorlijk wat jaren tijd nodig gehad voor men meer wilde betalen voor een custom colour stratocaster.

Overigens ben ik niet serieus van plan een tweede J-45 aan te schaffen. Zelfs geen witte (al vind ik 'm nog zo mooi). :D

grayfink
6 juni 2013, 23:58
Die knopjes aan de bovenkant van je huidige J45, als je daar een slinger aan geeft doet dat ook wat met de stemming toch?

vulvasonic
7 juni 2013, 01:09
Die knopjes aan de bovenkant van je huidige J45, als je daar een slinger aan geeft doet dat ook wat met de stemming toch?
Klopt, maar ik heb in de loop der jaren vele liedjes geschreven die ik nu weer op wil gaan pakken. En de meeste van die liedjes klinken het best in de normale stemming. Er zijn echter ook nog wat mupkes waarvoor ik de gitaar omlaag moet stemmen om het vocaal nog te kunnen behappen. En om steeds heen en weer te stemmen is niet echt een optie. Niet alleen omdat het vervelend is om te doen (en tijdrovend), maar ook omdat een perfect afgestelde akoestische gitaar niet perfect blijft als je alle snaren even een hele toon omlaag stemt. Dikke kans dat de snaren aan gaan lopen en dat de octaafzuiverheid te wensen over zal laten. Ik zal dus nog eens een tweede akoestische gitaar nodig hebben. Maar ik kan echt niet eventjes €1600,- of meer uitgeven voor een tweede J-45, of een gitaar van een vergelijkbare klasse.
En de Eastmans die mij zeer konden bekoren waren weliswaar zeer goed, maar zeker niet zo goedkoop. De Eastmans die ik op het oog had lagen (zonder korting) rond de €1400,- Daar kan ik best 200 van af lullen, maar ja, de J-45 heeft dan weer het voordeel van een goed klinkend element. Als ik er dan eentje in een Eastman moet zetten kom ik net 150/200 euro onder de J-45 uit.

Tijd om me opnieuw te verdiepen in betaalbare alternatieven, wetend dat ik consessies zal moeten doen aan het geluid.
De zoektocht is echter leuk zat om het maar aan me voorbij te laten gaan. :)

barno
7 juni 2013, 02:09
over welk element heb je het dan in de j45? is dat zo'n piezo die ook zit in de Blues King die ik onlangs heb aangeschaft van LR Baggs? ik overweeg nl van toch nog een dread bij te kopen; de L00 heb ik gekocht voor blues fingerpickgedoe. de gitaar was bijna nieuw en moet nog openbreken maar ik zal toch wat body blijven missen voor meer strumgetinte dingen. ik twijfelde eerder al tussen deze parlor en een J45 dus als ik iets kan verkopen komt er waarschijnlijk een j45 bij. Ik ben er nog niet uit of ik de ingebouwde piezo bruikbaar vind, nog niet live getest;

vulvasonic
7 juni 2013, 03:06
Ik dacht idd dat het een LR Baggs was. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de gitaar nog nooit heb ingeplugd. Dat de kwaliteit van het element goed is heb ik slechts van horen zeggen. Nu heb ik het wel horen zeggen door iemand voor wie ik een grote bewondering heb vanwege zijn goede gehoor. Ik vertrouw blind op zijn oordeel. :)

Barloef
7 juni 2013, 08:07
Tijd om me opnieuw te verdiepen in betaalbare alternatieven, wetend dat ik consessies zal moeten doen aan het geluid.
De zoektocht is echter leuk zat om het maar aan me voorbij te laten gaan. :)

is dit wellicht iets voor je :
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=170619

Ik heb verder niets met de advertentie te maken. En als je niet van sunburst houd, kan je hem altijd nog wit lakken :)

vulvasonic
7 juni 2013, 10:28
is dit wellicht iets voor je :
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=170619

Ik heb verder niets met de advertentie te maken. En als je niet van sunburst houd, kan je hem altijd nog wit lakken :)
Bedankt voor de tip, maar ik zal toch echt eerst nog moeten beginnen met sparen. Ik moet tenslotte ook nog twee versterkers laten repareren, een ES-347 laten afstellen en wat klein spul aanschaffen. Ik was er weer eens wat vroeg bij. :D

barno
7 juni 2013, 10:33
Ik dacht idd dat het een LR Baggs was. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de gitaar nog nooit heb ingeplugd. Dat de kwaliteit van het element goed is heb ik slechts van horen zeggen. Nu heb ik het wel horen zeggen door iemand voor wie ik een grote bewondering heb vanwege zijn goede gehoor. Ik vertrouw blind op zijn oordeel. :)

ik zou het versterkt geluid omschrijven als: veel beter dan wat je van een normale piezo gewoon bent (maar je blijft wel horen dat het piezo is). ook tamelijk feedback gevoelig wel maar da's mss weer een indicatie dat het goede acoustische pu is.

northernlake
7 juni 2013, 12:23
Aan de andere kant van het hek, bij Martin, hebben ze ook wat van dat soort dingen. Er is een Clapton 000-bellezza bianca (wit) en nera (zwart). En de D-35 Johnny Cash is gedekt zwart. Niet mijn ding, dat hoge Liberace gehalte.

Als je echt zo iets zou willen zou je eens een mailtje naar Fuller's guitars (http://www.fullersguitar.com/) kunnen sturen. Bij mijn weten is dat een van de grotere Gibson premium dealers met veel acoustische customs. Ik weet niet of Gibson, zoals bij Martin, ook de mogelijkheid biedt om one offs te laten bouwen. Mijn Martin D-18V heb ik in de States besteld met een sunburst als enige optie en dat kostte me destijds slechts $150 meer op de prijs. En lange wachttijd omdat het built-to-order was.

Martin_
8 juni 2013, 23:24
Klopt, maar ik heb in de loop der jaren vele liedjes geschreven die ik nu weer op wil gaan pakken. En de meeste van die liedjes klinken het best in de normale stemming. Er zijn echter ook nog wat mupkes waarvoor ik de gitaar omlaag moet stemmen om het vocaal nog te kunnen behappen. En om steeds heen en weer te stemmen is niet echt een optie. Niet alleen omdat het vervelend is om te doen (en tijdrovend), maar ook omdat een perfect afgestelde akoestische gitaar niet perfect blijft als je alle snaren even een hele toon omlaag stemt. Dikke kans dat de snaren aan gaan lopen en dat de octaafzuiverheid te wensen over zal laten. Ik zal dus nog eens een tweede akoestische gitaar nodig hebben.
Downtunen en de normale nummers met een capo spelen, of zeg ik nu iets heel doms? :hide:

vulvasonic
9 juni 2013, 00:01
Downtunen en de normale nummers met een capo spelen, of zeg ik nu iets heel doms? :hide:
Nee hoor. Het is eerder dom van mij dat ik daar zelf niet op gekomen ben. :D
Ik zal daar eens goed over na gaan denken. Ik heb sowieso nooit eerder van een capo gebruik gemaakt. Het zal dus wel wennen zijn. Ik vind het eigenlijk wel een briljant idee. Ik wou toch al een tijdje zo'n ding kopen. Kan ik meteen oefenen. En het is een stuk goedkoper dan een tweede gitaar. Bedankt voor de tip! :cheerup:

Ik heb me zelden zo dom gevoeld.
Verdomme, nu moet ik op zoek naar een andere reden om er nog een akoestische bij te kopen. :D

Fingerpick
9 juni 2013, 00:36
Verdomme, nu moet ik op zoek naar een andere reden om er nog een akoestische bij te kopen. :D


Nee hoor, gewoon dat onderbuik-snaren-gevoel volgen: komt wel goed!

grayfink
9 juni 2013, 00:45
Dan kan ik je Shubb aanraden. Ik had een dure knijpdunlop die alles vals kneep waarna je flink bij moest stemmen en een goedkope Shubb imitatie (3€) van Lordofthestrings.nl. Die is een stuk beter, wel altijd pielen met het stelschroefje. De Dunlop ben ik al een tijdje kwijt en vandaag een originele Shubb gekocht. Die heeft een veertje en een wieltje meer tov de imitatie en dat blijkt een geniaal systeem. Knijpt niet vals tenzij je heel erg je best doet.

vulvasonic
9 juni 2013, 02:20
Dank je, Greef. Ik zal eens gaan kijken. Is dat een universeel ding? Ik bedoel, is ie te gebruiken voor zowel elektrisch als akoestisch gitaar? :)

grayfink
9 juni 2013, 07:59
Ik heb sinds gisteren een Shubb C1 voor akoestisch en electrisch. Niet deze: http://www.bax-shop.nl/capo/shubb-c1-capo-voor-western/elektrische-gitaar/product-details.html
Dat is het oude model, maar deze: http://www.shubb.com/2013/index.html (http://www.shubb.com/)

Ik was bij Musik-Produktiv in Ibbenbüren, wist niet eens dat ze met wieltje geleverd werden. Ik weet niet ook niet of dat voor de stemvastheid beter is, weet wel dat het prettig werkt. :)

Martin_
9 juni 2013, 09:50
G7th Capo's zijn ook hoog gewaardeerd. Die werken zonder stelschroef. http://www.productwiki.com/upload/images/reell_g7th_performance_guitar_capo_2.jpg

kwispelhond
9 juni 2013, 14:16
Die Shubb krijgt mijn stem, ik heb zo'n ding al jaren, inderdaad zowel voor akoestisch als electrisch, en dat ding is lekker klein, simpel en probleemloos. Mijn beste gitaarvriend heeft dat G7th ding, werkt ook erg goed maar is wat groter dus die voel je iets meer bij het spelen. Ik heb ook ooit een goedkope kopie van die Shubb gekocht, werkt ook wel maar voor 2 precies op elkaar lijkende dingen zit er toch verbazend veel verschil in, koop de echte maar want daar krijg je geen spijt van.

Ron Houben
9 juni 2013, 15:30
+1 voor Shubb. Ook de partial capo is cool!

Einzeln
9 juni 2013, 17:10
Deze moet je hebben!

synapse
9 juni 2013, 17:27
Vroeger shubb, nu G7th.
Bevalt veel beter!

grayfink
9 juni 2013, 17:28
En waarom dan?

synapse
9 juni 2013, 17:39
Bij de shubb moet je dmv het stelschroefje zelf de spanning bepalen. Dat betekent dat de druk toeneemt met het breder worden van de hals.
Dat leidt bij mij tot meer ontstemming.
Bij de G7th hebben ze er kennelijk iets op gevonden waardoor de stemming na het aanknijpen constant is.

grayfink
9 juni 2013, 18:14
Ok, de Shubb wieltje versie hoef je trouwens ook niet veel aan te stellen.

Ron Houben
9 juni 2013, 18:44
De G7th was al heel snel kapot. De Shubb gaat dan meer dan 10 jaar mee. Intensief gebruik.

vulvasonic
9 juni 2013, 19:17
Blijkbaar zijn er twee modellen die met kop en schouders boven alle anderen uitstijgen. Ik ga ze gewoon beide eens uitproberen. Bedankt voor de tips iig! :)

Harald
9 juni 2013, 20:59
De G7th was al heel snel kapot. De Shubb gaat dan meer dan 10 jaar mee. Intensief gebruik.

Heb je daarmee gedaan dan? Nooit problemen mee. De Shubb heeft nu een scheurtje in het rubber...

Heb ze allebei, beiden goed. Mijn voorkeur is de G7th aangezien je die inderdaad zelf op spanning knijpt. Afhankelijk van de hals en positie zul je de shubb moeten bijstellen. Niet heel lastig, maar het moet evengoed

Wat betreft de vraag zijn die dingen universeel? Belangrijkste is dat hij breed genoeg moet zijn voor je hals. Daarnaast ook even letten op verschil klassiek en steelstring. Voor klassieke gitaren heb je het liefst een capo met een recht stuk dat de snaren induwt. Bij steelstrings heeft de hals vrijwel altijd een lichte bolling. Daar houden ze bij die capos dus rekening mee. Overigens gebruik ik dat spul door elkaar als ik hier leerlingen heb die geen capo mee hebben. Werkt op zich op allebei. Maar aangezien Mario geen klassiek speelt kan hij er het best even op letten.

De goedkope shubbs imitatie ooit gekocht toen ik ineens geen capo kon vinden... (Mijn G7th bleek later gewoon ergens op één van mijn gitaren te zitten... Dôh!) kan beamen wat er gezegd wordt. Als je voor shubbs gaat, koop dan gelijk het origineel. Waarom er zo'n verschil tussen zit is me een raadsel, maar het is echt zo.

Kim Wilson
10 juni 2013, 08:53
Ik heb ook de Shubb en ik vind het een topding. Bijkomend voordeel is het formaat. Van die knijpdingen worden zo groot, dat ik te weinig ruimte heb om de akkoorden te spelen (vooral bij capo op 5).

vulvasonic
10 juni 2013, 20:13
Vreemd, want zo op het oog lijkt die G7th niet echt veel groter of lomper dan de Shubb. Zou het kunnen schelen als je de capo omdraait, of kan dat helemaal niet? Ik bedoel, beide capo's lijken volledig symmetrisch te zijn en ik zie ook geen versies voor linkshandige gitaren. De klem zou dus zowel aan de bovenkant (lage E snaar) als aan de onderkant (hoge E snaar) kunnen zitten. Misshien dat het 'andersom' plaatsen de bespeelbaarheid in positieve zin bevordert. Of niet?

Einzeln
10 juni 2013, 21:25
Dat G7th zit nooit in de weg. Echt onzin. En gaat inderdaad kapot als je hem gebruikt om met je hond te apporteren. Ik lees hier echt van alles wat ik totaal niet herken.

chris c
11 juni 2013, 16:51
Heb ook beide capo's. Shubb is heel goed maar G7th is handiger en sneller geplaatst omdat je niet aan een schroefje moet draaien om de gewenste druk te krijgen. Ik heb wel liever dat een Shubb op mijn gitaar valt dan een G7th, want die is veel zwaarder...;-)