PDA

View Full Version : 12 volt uit Voodoo Lab Pedal Power 2 plus?



TopRob
5 juni 2013, 20:59
Ik ben van plan om een Harmony Singer (http://www.tc-helicon.com/products/harmony-singer/) van TC-Helicon aan te schaffen en deze op mijn pedalboard te zetten. Voor de voeding van mijn andere pedaaltjes gebruik ik de Pedal Power 2 Plus van Voodoo Lab. De Harmony Singer vraagt echter om 12 volt en voor zover ik weet levert de Voodoo Lab dit niet. In de handleiding wordt echter wel gesproken over “12 volt unregulated”. Wat moet ik daar onder verstaan? Ik heb een paar weken geleden al een mailtje naar Voodoo Lab gestuurd met deze vraag, maar ik krijg geen antwoord.
Weet iemand van jullie toevallig of ik 12 volt uit mijn Voodoo Lab kan trekken?

Marbles
5 juni 2013, 22:35
Als ik het me goed herinner zijn de eerste 4 outputs op 12v te zetten. Dit kun je switchen d.m.v. die dipswitches onder de voodoolab (dat rode blok met witte schuifjes). Omlaag is 9v en omhoog is 12v.

the sure thing
5 juni 2013, 23:59
Die 12V is volgens mij bedoeld voor Boss pedaaltjes die nog ACA in plaats van PSA adapters nodig hebben...

Mitch
6 juni 2013, 08:53
Dat wel, maar die 12V is gewoon 12V? Ik voed er ook gewoon een 12V pedaal mee en geen Boss hoor, niks aan de hand. Je moet alleen even kijken hoeveel stroom die TC nodig heeft. De maximale stroom bij 9V is 100mA, bij 12V blijft daar nog 60mA van over.
Op de TC site staat dat de bijgeleverde adapter 400mA levert als max. Kan zijn dat -ie zwaar overbemeten is, maar ik vrees dat een digitaal pedaal als deze 100mA+ nodig heeft. Dat ga je dus alleen redden met je PP2+ als je gaat combineren voor meer sap... is een speciale kabel voor.

HaroldA
6 juni 2013, 10:37
Wat ben ik blij dat ik destijds voor de Cioks DC8 heb gekozen ipv de PP2+ :cooler:

http://www.keymusic.com/gfx_productcode/XL/125389/Cioks-DC8.jpg

... ook nog eens enorm snel en uitgebreid antwoord van Paul Ciok himself!

the sure thing
7 juni 2013, 18:37
De CIOKS is veul lelijker ;-)

HaroldA
7 juni 2013, 22:06
De CIOKS is veul lelijker ;-)

Vind je ja?

http://www.voodoolab.com/images/p_pp2plus_lg.jpg

De Cioks is ook nog eens bijna de helft kleiner, kan meer, betere support, betere connectors ... ik ben er blij mee!

Mitch
7 juni 2013, 23:06
Da's geen duidelijk antwoord op de vraag van de topic starter, maar fijn dat je blij bent met je eigen spullen. :listen:

TopRob
7 juni 2013, 23:26
Dat wel, maar die 12V is gewoon 12V? Ik voed er ook gewoon een 12V pedaal mee en geen Boss hoor, niks aan de hand. Je moet alleen even kijken hoeveel stroom die TC nodig heeft. De maximale stroom bij 9V is 100mA, bij 12V blijft daar nog 60mA van over.
Op de TC site staat dat de bijgeleverde adapter 400mA levert als max. Kan zijn dat -ie zwaar overbemeten is, maar ik vrees dat een digitaal pedaal als deze 100mA+ nodig heeft. Dat ga je dus alleen redden met je PP2+ als je gaat combineren voor meer sap... is een speciale kabel voor.

Ik zal TC-Helicon eens mailen en vragen hoeveel milliampère het pedaal nodig heeft.
Bedankt voor jullie inbreng.