PDA

View Full Version : ERIC JOHNSON



StefanR
25 juni 2003, 10:29
Ik hoor allerlei namen, behalve die van Eric Johnson!
Niet bekend bij het GROTE publiek, maar ( mijns inziens) een van de beste gitaristen alive.
Hij speelde ooit mee in de G3 tour.. Satch en vai zijn onder de indruk van hem! Het is de moeite naar hem te luisteren, heeft vele instrumentale juweeltjes gemaakt, waaronder "cliffs of Dover", waar ie een grammy voor gekregen heeft.
En z'n laatste cd, Alien love secrets, is mega-bruut.
Hij combineert mooie scales met een onnavolgbare techniek met een dynamiek die ik bij geen andere gitarist terughoor!
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hem waarderen???

Maiden Michiel
25 juni 2003, 11:15
Zoekfunctie!!!

Ik heb Venus Isle die is wel leuk, voor de rest vind ik hem niet zo!

Barret Wallace
25 juni 2003, 12:55
Ik hoor allerlei namen, behalve die van Eric Johnson!
Niet bekend bij het GROTE publiek, maar ( mijns inziens) een van de beste gitaristen alive.
Hij speelde ooit mee in de G3 tour.. Satch en vai zijn onder de indruk van hem! Het is de moeite naar hem te luisteren, heeft vele instrumentale juweeltjes gemaakt, waaronder "cliffs of Dover", waar ie een grammy voor gekregen heeft.
En z'n laatste cd, Alien love secrets, is mega-bruut.
Hij combineert mooie scales met een onnavolgbare techniek met een dynamiek die ik bij geen andere gitarist terughoor!
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hem waarderen???

Alien love secrets van Johnson ????????? ik weet alleen dat Vai een cd heeft die alien love secrets heet........

Bates15
25 juni 2003, 12:58
Duidelijk dat hij een meester is. Een goede wij behoeft geen krans toch........ En de zoekfunctie is een mooie functie.... Erg functioneel......

syberen
25 juni 2003, 16:33
Eric Johnson is technisch een erg goeie gitarist, hij speelt echt alles helemaal perfect, alleen ik vind hem helemaal niet mooi spelen. zijn solo's vind ik te eentonig en te standaard, bijvoorbeeld in de G3 dvd die ik heb.

Ibanez
25 juni 2003, 16:41
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=14865&highlight=eric+johnson

Barret Wallace
25 juni 2003, 17:33
Eric Johnson is technisch een erg goeie gitarist, hij speelt echt alles helemaal perfect, alleen ik vind hem helemaal niet mooi spelen. zijn solo's vind ik te eentonig en te standaard, bijvoorbeeld in de G3 dvd die ik heb.

WAAAAAAT heb je weleens goed naar Manhattan geluisterd op die dvd???

taylor
25 juni 2003, 23:24
eric johnson is super vind ik.

je moet eerst is wat meer cd's luisteren van iemand voor dat je tot 1 conclusie komt!

Tymon
26 juni 2003, 09:41
Alhoewel Eric wel een beetje een penta-dude is, als je snapt wat ik bedoel, vind ik hem GEWELDIG! Volgens mij is er ook niemand die zo snel pentatonische licks kan spelen met 2 noten per snaar. Verder ontzettend mooie nootkeuze en mooie akkoordprogressies.

Tymon

StefanR
26 juni 2003, 14:51
sorry... de cd is met z'n project-bandje: Alien Love Child.
en niet alien love secrets.
De cd heet: Live and beyond
check anders ff zijn siet; ericjohnson.com , leuke downloads

syberen
27 juni 2003, 19:10
Eric Johnson is technisch een erg goeie gitarist, hij speelt echt alles helemaal perfect, alleen ik vind hem helemaal niet mooi spelen. zijn solo's vind ik te eentonig en te standaard, bijvoorbeeld in de G3 dvd die ik heb.

WAAAAAAT heb je weleens goed naar Manhattan geluisterd op die dvd???
Yeah, dat vind ik dan ook een cool nummer, maar de rest...