PDA

View Full Version : Pickups voor Ibanez SZ320MH



koentjo
4 juni 2013, 17:04
Beste Forumleden,

Ik heb al zo'n 8 jaar deze ibanez 320 mh, welke 2 splitbare humbuckers in de body heeft.
Nu is het zo dat ik speel over een JTM30, en met deze combinatie vind dat de totale sound erg donker is, wellicht is 'boomy' een betere beschrijving, lage bassen te veel aanwezig.

Dit heeft denk ik zowel te maken met het karakter van de gitaar, door de volledig mahony body/neck combinatie en de rosewood toets, als de JTM30.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar lekkere humbuckers, hoeven niet splitbaar te zijn, voor deze gitaar.
(Ik ben namelijk tegelijk op zoek naar een leuke strat.)

Daarom de vraag, welke humbuckers zouden jullie aanraden voor deze gitaar?
P90's lijken mij ook een goede optie.

Muziekstijl: Led-zeppelin, Black keys. (vintage rock)

groet,
Koen

EDIT: Ik lees net over de elementen die erin zitten: High output with added bass response. (In het latere model van deze gitaar zitten andere pickups: Duncan/Ibanez ipv SZ1 & SZ2)

http://images.wikia.com/ibanez/images/c/ca/SZ320MH_DRF.jpg

ronalddus
4 juni 2013, 18:04
Misschien kan je, voordat je naar andere pickups kijkt, eerst even kijken of het aanpassen van de hoogte een gewenst effect heeft. Dit kan ook schelen

koentjo
4 juni 2013, 23:30
Ik heb toch nog even gezocht naar mogelijke bronnen voor deze ergernis, want eerder had ik deze ook niet echt...

Het wordt echt al stukken anders als ik de versterker van de grond haal, en midden in de ruimte zet, ipv dicht bij de muur.

Toch ben ik alsnog benieuwd wat voor elementen hier goed bij zouden kunnen passen, als mogelijke upgrade voor deze gitaar.

KoenGuitar
8 juni 2013, 01:28
Weet niet hoe je budget is, maar ik zou dan in de buurt van '59 Les Paul-achtige pu's kijken. Maar dan laat ik de invloed van het hout buiten beschouwing.

Edit: bij www.leosounds.de hebben ze e.e.a. in die hoek. Handgewonden en voor een vriendelijke prijs.

koentjo
18 juni 2013, 13:11
Bedankt voor de suggestie.
Die 59-bucker series klinken wel erg lekker!

tommus42
2 juli 2013, 15:26
Gevonden?:D. Heb een Seymour Duncan 'the '59' humbucker gehad, een ontzettende klotengitaar klonk geweldig met het ding. Ik overweeg weer een humbucker aan te schaffen voor m'n tele. Weet iemand trouwens een goedkope 6-zadel-brugdeel-met-humbuckeruitsparing:) te bekomen?