PDA

View Full Version : Nieuwe SOG-Site online (ook mobiel)



Dribbel_
4 juni 2013, 15:23
Na weken hard werken en ontwerpen hebben we onze nieuwe website online. Belangrijk was de toegankelijkheid waardoor we hebben gezorgd dat de site zowel op mobiel apparaten en computers goed overzichtelijk is.

Ik denk dat we met deze site goed geslaagd zijn maar tips over hoe het eventueel nog wat beter of duidelijker kan zijn altijd handig om vanuit buitenaf te krijgen.

Graag hoor ik van jullie wat de eerste indruk van de site is :) Alvast bedankt!


www.sogband.nl

GuitarL91
4 juni 2013, 16:10
Ik vind de website er strak uitzien; de gekozen template past qua kleur volgens mij perfect bij jullie. Daarnaast is het erg overzichtelijk, wat mij als gebruiker makkelijk over jullie website doet navigeren.

Een paar kleine verbeterpuntjes (just my opinion):
- Ik vind de pagina 'about & repertoire' erg druk, de hele pagina staat vol.
- Wat mij betreft kun je 'band' en 'about' combineren?
- De interactie is vrij irritant. Daarmee bedoel ik dat de visuele effecten voorbij schieten aan de functionaliteit. Een voorbeeld: Rechts van jullie pagina staan de buttons met verwijzingen naar jullie Facebook, Twitter, etc. Als ik de Twitter button aanklik, expand er een box. Als ik verkeerd heb geklikt en eigenlijk jullie Facebook button wilde aanklikken, moet ik eerst met mijn cursor van de hele box af en kan ik pas de andere social media selecteren als de box weer is ingeklapt, dat vertraagt enorm. Het zou ideaal zijn als de ander buttons naar jullie social media ook zichtbaar blijven, links van de Twitterbox is namelijk wel de button voor Twitter zichtbaar. Hetzelfde geldt eigenlijk voor jullie foto-overzicht bij 'band'. Pas na 2 seconde op een foto staan met je cursor krijg je de naam en functie in de band. Ik zou ervoor kiezen om dit gelijk weer te geven en na die 2 seconde eventueel een qoute of andere informatie weer te geven.

Nogmaals, ik vind de website er strak uitzien en het geeft perfect weer wie jullie zien. Er zitten een aantal leuke details in de template, bijvoorbeeld dat je menubalk wordt vervangen door 'browse' als je de pagina kleiner maakt. Zat dit standaard in de template toevallig?

Good job:ok:

Dribbel_
5 juni 2013, 11:54
Bedank voor je reactie en goed om te horen dat de eerste indruk goed en overzichtelijk is. :)

De Template hebben we hier speciaal op uitgekozen dat deze op kleine resoluties een browse balk heeft, de kleuren enz hebben we dan weer zelf helemaal aangepast zodat alles in de stijl van de band is.

Goeie opmerkingen ook, vooral die van de Facebook en Twitter feed. Het was me nog niet opgevallen maar dat is wel irritant ja. Ik ga eens kijken of dat in het script opzij te plaatsen is zodat de icoontjes zichtbaar zijn.

Wat betreft de info van de bandleden op de bandepagina daar zijn we nog over aan het denken wat we daar precies in willen hebben. Ik vind het lastig inschatten wat mensen boeiend zouden vinden. Misschien inderdaad een leuke quote.

Bedankt voor het kijken en je uitgebreide post, zeker nuttig!

driftkop
7 juni 2013, 13:52
Ziet er goed uit hoor, ook mooi 'responsive'!

Maar inderdaad iets te druk hier en daar. Veel tips over layout, typografie en leesbaarheid kun je hier vinden:

http://brooksreview.net/2012/11/readable/
http://mattgemmell.com/2013/05/22/designing-blogs-for-readers/
http://www.kaikkonendesign.fi/typography/

Dribbel_
7 juni 2013, 18:24
Bedankt :)

Ik ga dit weekend die links eens doorlezen, thnx!