PDA

View Full Version : geen input & output USB audio intface



DennisZw
4 juni 2013, 14:42
Hallo,

een tijd geleden gebruikte ik de Line6 UX2 voor standalone modeling software, zoals AmpliTube en Guitar Rig. ging allemaal prima, niks aan de hand, gewoon drivertjes installeren, inpluggen, amplitube installeren en spelen! that's all.

die UX2 heb ik verkocht (dom!), en nou heb ik in de tussentijd 3 vergelijkbare kastjes gehad. de avid/m-audi fast track mkII, de line6 Pod Studio GX en de miditech audiolink 3. met alle 3, kreeg ik geen output en ook reageerde amplitube niet op mijn gepingel op de gitaar; 't decibel metertje bewoog niet. misschien ligt 't aan asio4all,maar ook nadat ik die verwijderd heb, deed ie niks; ook als ik asio4all opnieuw installeerde, niks...

mijn vraag is; ligt dit nou aan die usb kastjes of is 't gewoon iets softwarematigs waar ik (als ICTer haha) de ballen van snap? hoe kan ik zorgen dat 't gewoon prima werkt; inpluggen en 't liefst geluid via m'n desktop speakers (heb opzich monitortjes maar die staan zo in de weg op m'n bureau) ?

B~Rock
4 juni 2013, 15:29
Zou gewoon moeten werken, al zou ik wel aanraden om de bijgeleverde drivers te gebruiken i.p.v. de algemene asio4all. Ik zou denken dat er iets fout gaat bij de toewijzing van een fysieke ingang op je interface aan de plugin.

Wat daarnaast wel een feit is: niet alle interfaces hebben aparte aansluitingen voor een gitaarsignaal. Op het moment dat je een gitaar rechtstreeks in een aansluiting stopt die bedoeld is voor een lijnsignaal dan zal e.e.a. een stuk minder goed doorkomen, echter: er zou i.i.g. "iets" te horen moeten zijn, en dit is als ik het goed begrijp niet het geval.

paulusdeBKB
4 juni 2013, 15:31
Met welk kastje probeer je nu geluid te krijgen? Afgaand op je beschrijving lijkt het erop dat je modeling software niet het goede apparaat 'ziet'. Als je een pc-microfoon hebt liggen (met zo'n 3,5 mm jack) - steek die eens in de microfoon- of line ingang van je soundcard en kijk eens of amplitube dan wel signaal binnenkrijgt. Zo ja, dan heb je de verkeerde soundcard ingesteld in de modeling software. Meestal zit er in de modeling software een preferences-instelling waar je kunt aangeven naar welke soundcard hij moet luisteren. Heb je daar de keuze uit meerdere opties? Kijk op het user support forum van amplitube, daar heeft vast iemand een vergelijkbaar probleem.

Wat je ook nog kunt proberen: ingebouwde soundcard van je pc disablen in apparaatbeheer. Alle soundcarddrivers deinstalleren (opnieuw opstarten tussen elke deinstallatie) en dan ALLEEN de driver installeren die bij je kastje hoort.

paulusdeBKB
4 juni 2013, 15:31
B-rock wat me voor, zie ik :)

Edit: dit is al het tweede soundcardtopic in korte tijd dat in modeling verschijnt. Horen deze topics niet beter thuis in 'recording'? Ik begrijp wel dat de TS modelingsoftware gebruikt, maar mogelijk wordt het recording topic door meer mensen gelezen, wat de kans op een zinvol antwoord vergroot.

DennisZw
4 juni 2013, 16:43
mijn excuses dan dat ik dit in 't verkeerde subforum post, ik wist 't niet zeker :)

ik heb 't geprobeerd met de standaard drivers die bij de usb interfaces komen, voordat ik 't met asio4all probeerde. de soundcard in mijn pc heb ik ook gewoon nodig... ik begrijp niet waarom 't eerst wel prima werkte en nu niet meer, beetje apart dit allemaal! bedankt voor de reacties tot nu toe.

mountainman
4 juni 2013, 16:49
Van die andere kastjes weet ik niets maar ik heb wel een Pod Studio GX. Bij mij wordt die alleen herkend door andere software als ik het bijgeleverde programma Pod Farm aan heb staan. Vraag me niet waarom want ook ik als ICT-er begrijp niet waarom recording op de pc altijd zo omslachtig moet zijn. ;)

DennisZw
4 juni 2013, 16:53
zelfs de bijgeleverde POD Farm deed niks toen ik de GX gebruikte :)

DennisZw
4 juni 2013, 18:26
geformateerd, alleen de m-audio drivers gedaan (de nieuwste) en amplitube (ook de nieuwste cs versie), niks... grrr...

paulusdeBKB
4 juni 2013, 20:37
Dan wordt het tijd om zaken uit te gaan sluiten. Werkt de soundcard wel op een andere pc? Is hij zichtbaar in apparaatbeheer als je hem inplugt en staat er geen uitroeptekentje bij? Zeker weten dat je de gitaar in de juiste input steekt? Weet je zeker dat je gitaarkabel goed is? Voor de hand liggende shit, ik weet het... Sorry :)

harrie-beton
21 juni 2013, 09:54
Check drie dingen:
Kabels in orde?
Werkt input met een signaal van bv cd of mp3 speler?
Werkt kastje op andere pc?