PDA

View Full Version : Epiphone LP Traditional Pro Ltd EB, iemand ervaring mee?



Hypercub
3 juni 2013, 18:26
Ik zag dus op de site van een grote Duitse leverancier dat deze LP te koop was.
Nu ben ik erg gecharmeerd van deze gitaar op papier, maar heeft 1 van jullie deze gitaar al getest?
Ben namelijk van plan een flink deel van mijn vakantiegeld hieraan te besteden :cheerup:.
Wat kan ik verwachten van de split coils, de zebra`s, en de rest?

matty
4 juni 2013, 11:41
ik had er eentje toen ik in canada woonde.
van de coil split moet je niet teveel verwachten en op zich was de bouw kwaliteit ook niet helemaal super geweldig... ik denk dat er betere opties zijn voor het geld, maar als je graag een les paul wilt die nog iets extra kan zal het zeker geen slechte keuze zijn!

thread over de mijne:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150942-HNGD-Epiphone-Les-Paul-Traditional-Pro

lespaulnmarshall
4 juni 2013, 17:06
Ik zou adviseren even door te sparen op een nieuwe of 2e handse Gibson LP 60's tribute (of een andere uit die serie klassieke Gibson LP's in budget uitoering) die zijn nieuw rond de 600 euro en zijn naar mijn idee behoorlijk goed voor het geld.

Hypercub
5 juni 2013, 15:25
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de LP besteld.
Als er iets is wat me niet bevalt aan de gitaar kan ik `m nog altijd binnen 30 dagen retour sturen.

Ow pakjes dag.....The suspense is killing me....

GuitarL91
5 juni 2013, 16:46
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de LP besteld.
Als er iets is wat me niet bevalt aan de gitaar kan ik `m nog altijd binnen 30 dagen retour sturen.

Ow pakjes dag.....The suspense is killing me....

Begrijp ik goed dat je een gitaar besteld hebt zonder hem vast gehad te hebben en zonder 'm gehoord te hebben? Je hebt inderdaad 30 dagen om 'm eventueel retour te sturen, maar ik zou het zelf nooit zo gedaan hebben. Ik moet een gitaar vasthouden, voelen en horen voor ik er 1 koop. Ik hoop dat de gok goed uitpakt en dat je geen gitaar in huis haalt die het gewoon net niet is. In ieder geval succes en houd ons op de hoogte!

Hypercub
5 juni 2013, 17:52
Inderdaad, gitaar gekocht na een paar weken zoeken naar reviews.
Mijn vorige aankoop, een epi EJ200CE heb ik weliswaar bij een winkel gekocht en uitgeprobeerd, maar daar was bij de eerste 2 exemplaren van alles mis toen ik ermee thuiskwam. Reisje naar muziekwinkel, weer terug etc en dat 3 keer.
Van te voren uitproberen heeft natuurlijk mijn voorkeur, maar heb nergens een mogelijkheid gezien dat te doen.

Maar ik zal zeker posten of het wat is. Ik heb geen hoge verwachtingen van de split coils (althans, ik verwacht geen fender strat geluid), maar als alles goed loopt heb ik een LP die standaard goed klinkt, en als ik eens gek wil doen kan ik naar single coil overschakelen.

Ik ga ook geen +600 euro Gibson kopen, dat is voor een hobbyzolder gitarist als ik gewoon teveel geld.

DennisZw
5 juni 2013, 18:25
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de LP besteld.
Als er iets is wat me niet bevalt aan de gitaar kan ik `m nog altijd binnen 30 dagen retour sturen.

Ow pakjes dag.....The suspense is killing me....

geloof me, 't is een goed ding. :) ik heb hem zelf niet, maar heb er wel op gespeeld. hij is zeer comfortabel, klinkt erg goed en de coil-split is geinig (ben geen fan van single coils)!

Hypercub
7 juni 2013, 13:25
Nou, de buit is binnen.
Het enige wat moest gebeuren was stemmen, afstellen was al prima gedaan.
Speelt erg lekker, bijna zo goed als mijn ingespeelde Ibanez afs75t. Met de tijd gaat het nog soepeler denk ik.
Ik had niet echt veel verwacht van de coil-split, maar het werkt en klinkt nog best aardig. Afwerking van de gitaar is goed, de hals was volgens sommigen te dik, prima voor mij echter. Zeker een goede gitaar voor het geld, ik kan er alle kanten mee op. Eindelijk een waardige opvolger voor mijn Rokkoman Deluxe LP die na dik 20 jaar écht aan de muur mag.

orangerocker
7 juni 2013, 15:21
Mooi dat je er tevreden mee bent, nu nog plaatjes posten;) ik ben zelf ook fan van coilsplit op les pauls, geeft meer mogelijkheden zonder de authentieke humbuckertoon aan te tasten. Ik gebruik vaak naast mn volumeknop ook de splitcoils voor meer dynamiek/een soloboost, zou geen les paul zonder willen.

Hypercub
17 juni 2013, 13:18
Bij gebrek aan deugdelijke digicam foto`s, hier beeld en specs. Ben nog steeds helemaal blij met deze gitaar!
http://www.epiphone.com/Products/Les-Paul/Les-Paul-Traditional-PRO.aspx

Pontimic
17 juni 2013, 15:34
Gefeliciteerd met je aankoop. Mooie gitaar!!!