PDA

View Full Version : Ik wil een nieuwe gitaar



Mithrandir
25 juni 2003, 09:47
Ik zat er sinds kort aan te denken om weer een nieuwe gitaar te kopen, ondanks mijn hevig aversie jegens GAS ben ik er toch ook een beetje ten prooi aan gevallen.

Ik zit te zelf te denken aan een Ibanez RG3120 of iets vergelijkbaars. Kunnen de Ibanez kenners mij vertellen of dit een goeie keus en welke alternatieven er zijn die vergelijkbaar zijn. Niet Ibanez kenners mogen natuurlijk ook reageren om mij te overtuigen toch wat anders te kopen.

Ik wil iig humbuckers, floyd rose, liefst 24 frets en niet al teveel een metal uiterlijk.

FNaRK
25 juni 2003, 09:50
HEB JE ECHT JE SG VERKOCHT :???: :???:

Mithrandir
25 juni 2003, 09:52
:D Tuurlijk niet, beetje stangen he. Nee, ik ben veel te blij met die SG, ook al schijn ik teveel betaald te hebben (boeiuh), om hem te verkopen.

Maar ik wil gewoon een goeie gitaar erbij. Ook omdat op de SG de neck-pu mis en ik wil zo graag een whammy :)

PeArLjAm
25 juni 2003, 10:11
Als je zon gitaar wilt kun je denk ik toch het best een ibanez nemen, en zon prestige model ziet er toch ook niet echt metal uit met gevlamde top enzo. Ik vind ze zelfs best om aan te zien. Japanse Jacksons zijn ook erg goed, laatst een gitarist gezien met zon gitaar en die klonk echt goed. (zijn alleen zowat niet te krijgen in NL dacht ik) Verder heb ik niet zoveel verstand van shred gitaren hoor, dus ik lul eigenliik maar wat :razz: :evil:

FNaRK
25 juni 2003, 10:28
:D Tuurlijk niet, beetje stangen he. Nee, ik ben veel te blij met die SG, ook al schijn ik teveel betaald te hebben (boeiuh), om hem te verkopen.

Hoezo teveel betaald ? Wat vindt "men " dan een normale prijs ?

Ennuh...Nocki heeft nog een goeie Ibanez te koop :D (maar ff serieus: is een hele fijne gitaar....en hij is zo wanhopig dat je hem voor een prikkie meekrijgt)

Mithrandir
25 juni 2003, 10:33
:D Tuurlijk niet, beetje stangen he. Nee, ik ben veel te blij met die SG, ook al schijn ik teveel betaald te hebben (boeiuh), om hem te verkopen.

Hoezo teveel betaald ? Wat vindt "men " dan een normale prijs ?

Ennuh...Nocki heeft nog een goeie Ibanez te koop :D (maar ff serieus: is een hele fijne gitaar....en hij is zo wanhopig dat je hem voor een prikkie meekrijgt)

Over dat teveel betaald: Ik vind dat niet, maar Sinistral liep daar een tijdje geleden telkens over te bleren, maar ja Sinistral he......

En die R570 van Nocki is op zich best leuk, alleen die HB's bevallen me niet, maar die zijn vervangbaar.

Raffel
25 juni 2003, 10:35
de RG3120 is zeker een goeie koop. Wat wil je nog meer horen :)

Wizard neck :D

Toaster
25 juni 2003, 13:41
Zoiets?
http://www.geocities.com/stegers_gs/thetryone.jpg

http://www.geocities.com/stegers_gs/tryone_schuin.jpg

of dit?

http://www.geocities.com/stegers_gs/imbuia.jpg



Hier heb ik ze vandaan. Goeie bouwer. Maakt al heel lang eigen gitaren, weet wat ie aan het doen is.
http://www.geocities.com/stegers_gs/pag1.htm

Maiden Michiel
25 juni 2003, 14:37
3120 is een heel fijn gitaartje, maar misschien vind je een Jackson USA ook mooi? Moet je wel wat extra geld er tegenaan gooien!!

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 16:05
sinsitral zit altijd over alles te blèren.

roppie
25 juni 2003, 17:23
voorspelling van sinistrals reactie: nerelb et sella revo djitla tiz lartsinis

Negative K3 fan
25 juni 2003, 17:55
mith, misschien kun je eens kijken naar die shamray shit als je budget het toelaat!

Mithrandir
26 juni 2003, 08:47
Die Shamray shit is niet aan mij besteed, wel qua budget en op de foto's zien ze er zeer goed uit, maar dat is nog steeds alles wat we er van weten. Daarbij heb ik helemaal geen zin om een gitaar uit Rusland te laten komen, veel te veel gedoe.

Een Jackson USA zal ik eens proberen, alleen die zijn qua uiterlijk niet helemaal mijn stijl. Al vind ik de SL3 Soloist wel mooi en goeie specs.

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 11:42
Nocki zegt in een ander topic z'n RG750 voor €599 weg te doen. Dat is wel een leuke prijs, toch?

Nocki
26 juni 2003, 12:06
als je wilt wil ik dat wel doen idd....

wat wordt er weer fijn over me geluld...

E599 is ook wel goed.

Nocki

Mithrandir
26 juni 2003, 12:18
als je wilt wil ik dat wel doen idd....

Wat bedoel je precies?



wat wordt er weer fijn over me geluld...

E599 is ook wel goed.

Nocki

Ach ja, ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen he.....

Ik hou die RG750 van jou nog even in mijn achterhoofd, maar ik ga eerst even wat andere gitaren proberen.

Nocki
26 juni 2003, 12:21
is goed. hoor. je bent altijd welkom om te proberen...

Nocki

Barret Wallace
26 juni 2003, 13:45
gatverdamme rg 750 :D :razz:

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 13:47
als je wilt wil ik dat wel doen idd....

Wat bedoel je precies?



Hij bedoelt dat 'ie wel 599 wil doen, denk ik

Barret Wallace
26 juni 2003, 16:56
ik kom net van FBack en heb die nieuwe iba prestige gevallen bespeeld de beste vond ik de S blablanog wat ( die met groene burst ofzo) en wat een HEERLIJKE bruggen en bindings mooi afgewerkt etc.

Mith ik denk dat je maar eens goed ff al die ibanezzen moet gaan uitproberen daar ( als je tenminste voor een ibanez gaat ) want kiezen zal niet makkelijk worden ;) met al die prestige modellen die daar hangen

FNaRK
27 juni 2003, 00:03
Hey Mith,
Nocki heeft ook nog een Gibson M3 te koop, ook een vet gitaartje (en ik kan het weten :D )

Rubenios
27 juni 2003, 07:57
@nocki : Dude, je hebt een roze gayboy advance :o

Mithrandir
27 juni 2003, 10:00
Nou, ik ga vanavond even naar Kees Dee, eens kijken wat ze daar aan Jackson en Ibanez hebben staan. En dan morgen naar Feedback R'dam om uitgebreid wat gitaren te mishandelen. Waarom moet ik nou nog een hele dag werken :-(

Weet iemand hoe die Dimarzio/ibz humbuckers klinken die in de meeste nieuwe prestige modellen zitten? Er zijn er maar een paar waar echte Dimarzio's in zitten (o.a. de RG3120).