PDA

View Full Version : humbucker covers



luuk engel
1 juni 2013, 12:39
hallo ,ik ben van plan een gibson explorer faded wb te kopen maar vindt de humbuckers niet mooi.Dus wil ik covers kopen . Maar kan je op elke gitaar humbucker covers doen, en hoe moet dat eigenlijk?

Orpheo
2 juni 2013, 23:11
het kan in principe op elke humbucker maar je moet goed meten: niet iedere pickup of kap is hetzelfde. hoe je het doen moet:

use fucking google, man! 'how to put cover on humbucker'.

benwave
3 juni 2013, 12:54
het kan in principe op elke humbucker maar je moet goed meten: niet iedere pickup of kap is hetzelfde. hoe je het doen moet:

use fucking google, man! 'how to put cover on humbucker'.

Orpheo, Doe eens een beetje normaal man. Geef normaal antwoord of reageer niet.
Dat mannetje is net nieuw hier.

jonghj
3 juni 2013, 19:21
Aan de onderkant van de pickups zit aan beide kanten een dot soldeertin. Je hebt 2 opties voor het verwijderen
1. Regel een flinke soldeerbout, de soldeer de oude pickup covers. (Kort verwarmen, anders komt de wax los en krijg je een fluitend element.
2. Snij met een mes voorzichtig de dot soldeertin door. ( = Veiligste optie, maar let op dat je mes niet te diep in het element steekt)

Daarna plaats je de nieuwe covers, en die soldeer je met een hete bout 60W of iets meer snel vast.

Tip: plaats een heel klein beetje blijvende flexibele (doorzichtig) kit op de bovenkant van het blote element voor je de cover plaatst. (e kant waar geen gaten komen te zitten.
Je voorkomt zo de meeste feedback problemen omdat het metaal van het kapje dan niet meer hoogfrequent kan gaan trillen (dat geeft fuitende feedback)

Orpheo
4 juni 2013, 13:23
Orpheo, Doe eens een beetje normaal man. Geef normaal antwoord of reageer niet.
Dat mannetje is net nieuw hier.
Hij is oud genoeg om te weten hoe google werkt. Als die tutorials niet helder zijn, kom dan m et een gerichte vraag. Zoals zijn eerste vraag. Dit soort googlebare vragen bezorgen mij jeuk.

Net als jouw reactie overigens. Dat overbeschermende... die angst om niet op teentjes te trappen en als het dan gebeurt de onschuldige Madonna met de verpletterde ziel uithangen. Grow some balls, kweek een wat dikkere huid. De werkelijkheid is niet zo glibberig en fragiel.

Fuhgawz
4 juni 2013, 13:49
Je realiseert je toch wel dat je niet verplicht bent om te reageren he. Zéker wanneer de vraag of de verdere inhoud van een topic je niet bevalt is dat een heel goede optie.

benwave
4 juni 2013, 15:33
Hij is oud genoeg om te weten hoe google werkt. Als die tutorials niet helder zijn, kom dan m et een gerichte vraag. Zoals zijn eerste vraag. Dit soort googlebare vragen bezorgen mij jeuk.

Net als jouw reactie overigens. Dat overbeschermende... die angst om niet op teentjes te trappen en als het dan gebeurt de onschuldige Madonna met de verpletterde ziel uithangen. Grow some balls, kweek een wat dikkere huid. De werkelijkheid is niet zo glibberig en fragiel.

Nee Orpheo, Weer erggg extreem zoals jij de dingen voorstelt. Zoals ik zei, doe gewoon normaal man

HaroldA
4 juni 2013, 15:54
Tip: plaats een heel klein beetje blijvende flexibele (doorzichtig) kit op de bovenkant van het blote element voor je de cover plaatst. (e kant waar geen gaten komen te zitten.

Ik tape de cover altijd dicht en kieper er kaarsvet in van een theelichtje. Niet te veel(!), maar genoeg om geen lege ruimtes over te laten.

Het vergt wel een beetje snelheid, de pickup moet goed zitten voordat het kaarsvet weer gestold is.

Brum
4 juni 2013, 16:24
Ik tape de cover altijd dicht en kieper er kaarsvet in van een theelichtje. Niet te veel(!), maar genoeg om geen lege ruimtes over te laten.

Het vergt wel een beetje snelheid, de pickup moet goed zitten voordat het kaarsvet weer gestold is.

Precies zo heb ik het laatst ook gedaan, maar helaas had het bij mij niet helemaal de juiste uitwerking. Ik bleef toch licht wat feedback houden...

@ de topicstarter: Er staan heel veel handige filmpjes op YouTube. Type 'replace humbucker cover' in of iets dergelijks en je kan haast niet meer verkeerd gaan.;)

luuk engel
4 juni 2013, 21:43
oke bedankt iedereen:ok:

HaroldA
4 juni 2013, 21:53
oke bedankt iedereen:ok:

Orpheo ook? :soinnocent:

luuk engel
8 juni 2013, 12:31
nee hij niet denk ik:p

Orpheo
9 juni 2013, 19:13
Nee Orpheo, Weer erggg extreem zoals jij de dingen voorstelt. Zoals ik zei, doe gewoon normaal man

lekker zwakjes, weinig inhoudelijke respons en gewoon all in all slap. Ik doe normaal, jij doet zwak.

Neemt overigens nog steeds niet weg dat de TS jong genoeg is om Google te kennen en als hij al dit forum kon vinden en een reactie kon plaatsen had hij/zij Google helemaal moeten kennen.

lcvanderhelm
9 juni 2013, 21:28
Toch leuk dit forum,er zijn leden met borderline,autisme,ADHD,schizofrenie en dan heb ik het alleen nog maar over Orpheo.

Majmun
10 juni 2013, 18:06
Lol........

toine1965
18 juni 2013, 01:20
Als je de maat weet, kan je bellen naar 013-5442889 ACE-Muziekhandel en Reparatiecentrale.

gr toine

Agent_Smith
18 juni 2013, 12:34
Toch leuk dit forum,er zijn leden met borderline,autisme,ADHD,schizofrenie en dan heb ik het alleen nog maar over Orpheo.

Idd; niet te filmen dit gedrag.

Maar ontopic: zoals al gezegd: je kunt ze idd gewoon bestellen in de kleur die je wilt. Let wel even op de afstand tussen de poolschroefjes; meet dat dus op, want er zijn verschillende maten.
Monteren gaat zoals al hierboven is aangegeven.

almarvk
18 juni 2013, 13:00
lekker zwakjes, weinig inhoudelijke respons en gewoon all in all slap. Ik doe normaal, jij doet zwak.

Neemt overigens nog steeds niet weg dat de TS jong genoeg is om Google te kennen en als hij al dit forum kon vinden en een reactie kon plaatsen had hij/zij Google helemaal moeten kennen.

Orpheo, gedraag je weer 's ff normaal. Je vliegt weer ouderwets uit de bocht zonder enige aanleiding. Doe je de volgende keer weer even lief en rustig tegenover andere forumleden?

jonghj
26 juni 2013, 11:28
Jongens, een beetje Jordanesque directheid is toch geen probleem.

Moet kunnen vind ik, want inderdaad de eerste hits op google leveren mooie beschrijvingen en zelfs youtube filmpjes van het proces.

Tijd is kostbaar, en vragen naar de bekende weg is voor niemand interessant.