PDA

View Full Version : Expressie pedaal voor multieffect



Franc
1 juni 2013, 09:42
Mogge,

Ik heb een Digitech RP55 multieffectpedaaltje. Op zich een redelijk budget ding, maar hij voldoet voor hier en daar een apart effect in een nummer (octaver, whammy, autowah). Er zit dus wel een ingang voor een expressiepedaal, maar het zit er niet standaard bij en kan kan ook nergens een expressiepedaal vinden specifiek voor de RP55.

Ik heb dan ook momenteel mijn oude Crybaby verbasterd door direkt op de pot een verbinding te maken voor naar de RP55 en dat werkt wel, maar ik heb het idee dat het bereik niet klopt ofzo.
Komt waarschijnlijk omdat de waarde van de pot niet juist is voor een expressiepedaal.

Heeft er iemand suggesties voor de ideale waarde van de pot? Ik wil van een lege wahbehuizing een nieuw pedaal maken waarmee ik de RP55 ook gelijk kan bypassen ipv met de dubbele-knop-bediening van de RP55 zelf (wie heeft dat bedacht? probeer maar eens om in het heetst van de strijd met de punt van je laars 2 knoppen precies tegelijk in te trappen :???::punk:) en dan heb ik mijn CryBaby ook weer terug...

Dutch66
10 juni 2013, 20:38
The rear panel of the RP55 includes an input for an expression pedal. Any passive mono
volume or TS (tip/sleeve) expression pedal can be used as an expression pedal with the
RP55. TRS expression pedals are not supported.

nou dan deze dus ;

http://www.thomann.de/nl/zoom_fp02_expression_pedal.htm

Maar die van een tientje gaan het ook doen hoor..

tommus42
10 juni 2013, 22:09
Zou een naaimachinepedaal ook werken? Heb hier drie naaimachines staan (één bijna antieke volgens mij). Ze zitten allemaal vast, voor de liefhebber, gratis af te halen, motortjes werken:).

alias
10 juni 2013, 22:31
Die van Thomann gaat dus niet werken, want heeft TRS aansluiting. Moet volgens de gekopieerde spec hierboven TS zijn. Een gitaarkabeltje in de output van een mono laagohmig volumepedaaltje zou dan wel moeten werken, 25k, 50k of iets ertussen.

Dutch66
11 juni 2013, 23:53
Die van Thomann gaat dus niet werken, want heeft TRS aansluiting. Moet volgens de gekopieerde spec hierboven TS zijn. Een gitaarkabeltje in de output van een mono laagohmig volumepedaaltje zou dan wel moeten werken, 25k, 50k of iets ertussen.

pffff... ok iets te snel mijnerzijds, maar kom op lees z'n post, het gaat niet om TS of TRS dat heeft hij na z'n Vox operatie zelf ook wel door....