PDA

View Full Version : Ok, leg me alsjeblieft nog eens uit waarom een Arion SCH-1 zo'n gek geluid maakt :)



Nitefly7
1 juni 2013, 01:36
Oproep aan D_H en andere pedalengoeroe's:

- mijn Arion SCH-1 zit op een isolated output van een Harley Benton Jr. (...yes I know, maar 't werkt op zich prima).
- mijn pedalenketen geeft een soort pulserende ruis (toch wel clock noises)
- het geluid is weg als ik de 9v-plug uit de Arion haal (hij is TB gemod)
- het geluid is ook weg als ik de 9v plug erin laat, en de Arion aan zet.
(ik heb het nog niet met batterij geprobeerd)

pedalen: bufferbox/TB-looper->Phase90 (TB)->Maxon SD9 (TB)->Danelectro CTO-1 (TB) of Marshall Bluesbreaker v.1 (non-TB denk ik)-> Arion -> Line6 Echo Park

wat is hier (ook alweer..?) aan het handje?
en wat kan ik er tegen doen?
Zou een andere power supply toch soelaas bieden..?

Nitefly7
1 juni 2013, 11:25
Ok, update:

zoals verwacht is het probleem alleen aanwezig als:

- Echo Park aan staat
- Arion in bypass (Arion aan = getik weg)
- Arion 9v voeding (Arion's 9v-stekker eruit = getik weg)

als ik de Arion helemaal uit de keten haal, is het geluid ook weg.

Nu heb ik het volgende geprobeerd:

- Echo Park achter TB-looper (die eigenlijk een 'paniek'-switch is, om al mijn pedalen te bypassen)
- Arion in TB-looper
- Arion uit
- Arion 9v-stekker erin

Nu is het probleem alleen aanwezig als:
- Echo Park aan staat
- TB-loop 'aan'
- Arion in bypass
- Arion 9v gevoed

Het geluid is nu weg als ik:
- de TB-loop 'uit' zet
- Arion in bypass

Kan dit betekenen dat de True Bypass + 9v-stekker van de Arion zelf niet ok is ?
Als ik de gebypasste TB Arion in een TB-loop zet, dan is hij immers 'stiller'

MarkS
1 juni 2013, 11:38
9 vd 10 keer heeft de Echopark een eigen gescheiden voeding nodig.

Rinze
1 juni 2013, 11:52
Klopt. Stond ook ergens op de Line 6 site. Het bezit van 2 Tonecore pedalen leidde bij nij tot het bezit van 3 1Spots.

Lexvandoef
1 juni 2013, 11:58
Maar met isolated outputs heb je toch in principe al een aantal gescheiden outputs? Die kan je toch zien als een aantal aparte gescheiden voedingen?

Frits van Mourik
1 juni 2013, 12:51
Niet bij zo'n Harley Benton- dinges...

hs0504
1 juni 2013, 13:54
Die Harley Benton heeft volgens mij geen geïsoleerde uitgangen. Daarom is hij ook zo goedkoop. Is wat dat betreft dus eigenlijk hetzelfde als een Onespot oid.

Dirk_Hendrik
1 juni 2013, 17:47
Het getik dat je hoort is de LFO in je arion die staat the crosstalken in je bedrading. Op het moment dat je je arion inschakelt gaat de buffering van die arion ook in werking en vangt die het getik af. Ik had er met m'n AfterImage ook last van.
Oplossing is het muten van de LFO als je arion in bypass staat. En dat doe je niet 1-2-3- zelf vrees ik.

Nitefly7
2 juni 2013, 09:14
Hi D_H, dank!
Ik wist niet zeker of dit euvel ook dat gecrosstalk was.
Na zn vorige servicebeurt (9v probleem) bij jou dacht ik dat hij weer tiptop was, maar dit issue was toen niet echt aanwezig/storend.
Kan het dat de Echo Park meer invloed heeft op dan de TC Flashback of MXR Carbon Copy die ik erachter zette?
Als je'm kunt LFO-muten, gaat ie binnenkort op reis!

Nitefly7
2 juni 2013, 09:17
@Frits en hs0504
De Benton is een kopie van de Fuel Tank Jr en heeft wel degelijk 5x120mA isolated outputs, werkt prima om delay van de rest te scheiden! De gewone Powerplant is een kopie van de blauwe Fuel Tank, die geen iso's heeft

the sure thing
2 juni 2013, 10:44
Haha! Je ene pedaaltje stalkt de ander.... Grappig om te lezen (als niet techneut)

Nitefly7
2 juni 2013, 19:40
Haha! Je ene pedaaltje stalkt de ander.... Grappig om te lezen (als niet techneut)

contactverbod derop ;) !