PDA

View Full Version : welke pickup set in squier classic vibe 50's?



Freakoutus
31 mei 2013, 21:00
Hallo,

in de mijn vorige topic heb ik jullie al kennis laten maken met mijn "vreemde" squier classic vibe 50's. deze speelt als een klokje maar kan wel een upgrade gebruiken denk ik. vooral de pickups zou ik graag willen omruilen voor een leuk setje. nu heb ik een paar setjes van Fender gezien. de "Texas special" en de "N3 noiseless".

ik weet dat het een kwestie van smaak ik, toch zou ik graag van jullie willen weten wat jullie zouden doen Welke twee van bovengenoemde setjes jullie zouden kiezen) en waarom. Als ik denk aan wat ik wil spelen met de telecaster dan is het wel een beetje het Status Quo idee en zo nu en dan wat meer scheur dan dat.

Ik zou zeggem, brand los!

Tabula Rasa
31 mei 2013, 21:03
Ik zou in ieder geval iets kiezen met extra sustainschroeven.














:cooler:

Freakoutus
31 mei 2013, 21:06
okeeeee.... en vanaf nu graag serieus... of ga gitaarspelen:cooler:

Tabula Rasa
31 mei 2013, 21:09
okeeeee.... en vanaf nu graag serieus... of ga gitaarspelen:cooler:

Oke, serieus:

Dit topic is totale onzin zonder te weten wat er nu exact in zit, wat je hoort, wat je wil horen en wat je mist.

Freakoutus
31 mei 2013, 21:13
ik vraag niet wat ik wil, ik vraag wat anderen zouden doen en waarom. ik wil juist horen waarom iemand een bepaalde set zou kiezen.

Tabula Rasa
31 mei 2013, 21:28
ik vraag niet wat ik wil, ik vraag wat anderen zouden doen en waarom. ik wil juist horen waarom iemand een bepaalde set zou kiezen.

Oke. Dan zou ik een lekker pittig brugelement nemen.... weet niet precies wat en een dikke vette PAF in de halspositie.

Freakoutus
31 mei 2013, 21:29
volgens mij lees jij niet wat ik vraag. ik vraag te kiezen tussen de twee setjes die ik heb omschreven

GuitarL91
31 mei 2013, 21:32
volgens mij lees jij niet wat ik vraag. ik vraag te kiezen tussen de twee setjes die ik heb omschreven


Hallo,

in de mijn vorige topic heb ik jullie al kennis laten maken met mijn "vreemde" squier classic vibe 50's. deze speelt als een klokje maar kan wel een upgrade gebruiken denk ik. vooral de pickups zou ik graag willen omruilen voor een leuk setje. nu heb ik een paar setjes van Fender gezien. de "Texas special" en de "N3 noiseless".

ik weet dat het een kwestie van smaak ik, toch zou ik graag van jullie willen weten wat jullie zouden doen en waarom. Als ik denk aan wat ik wil spelen met de telecaster dan is het wel een beetje het Status Quo idee en zo nu en dan wat meer scheur dan dat.

Ik zou zeggem, brand los!

In dat geval is hij alleen vergeten uit te leggen waarom...

Freakoutus
31 mei 2013, 21:36
In dat geval is hij alleen vergeten uit te leggen waarom...

je hebt gelijk, heb het aangepast. ik ga even niet reageren. ben benieuwd wat anderen zouden kiezen tussen deze twee setjes.

Tabula Rasa
31 mei 2013, 21:38
Sorry, dan geen van beiden.

Noiseless vind ik bijna altijd karakterloos en TS te blafferig.

Mitch
31 mei 2013, 22:33
Dat vat 't wel samen ja.

Misery Signals
31 mei 2013, 23:10
Daar sta je dan met je twee setjes, moet je nog zelf kiezen zonder de goedkeuring hier, shit... :dontgeti:

Moeten het Fender setjes zijn? Want Seymour Duncan/Dimarzio heeft een hele hoop smaakvolle replacement sets voor Fender/Squier in huis.
Duncan Quarterpounders, en Dimarzio Area T/58/61/67 mmm...

MS

Freakoutus
31 mei 2013, 23:14
Daar sta je dan met je twee setjes, moet je nog zelf kiezen zonder de goedkeuring hier, shit... :dontgeti:

Moeten het Fender setjes zijn? Want Seymour Duncan heeft een hele hoop smaakvolle replacement sets voor Fender/Squier in huis.

MS

momenteel ben ik aan het kijken en testen tussen deze twee, dus vandaar deze twee setjes. Binnenkort ga ik naar Thomann om van alles en nogwat te halen op gitaargebied. een nieuw setje pickups staan ook op dit lijstje.

Mitch
31 mei 2013, 23:18
De vraag om meer info kun je irritant vinden, maar het is hartstikke relevant. Noiseless kan wat plat klinken, Tex wat schreeuwerig in het mid en hoog en iets daartussen. Maar ja, als jouw gitaar bijvoorbeeld een vrij stevig laag heeft kan een piekje in het mid wel eens erg lekker uitpakken. Dan laat ik je versterker'voor het gemak' nog maar even buiten beschouwing.

Oftewel: op de manier waarop je het nu wil spelen is het een behoorlijk kansloze missie om écht zinnige informatie te krijgen.

Freakoutus
31 mei 2013, 23:24
De vraag om meer info kun je irritant vinden, maar het is hartstikke relevant. Noiseless kan wat plat klinken, Tex wat schreeuwerig in het mid en hoog en iets daartussen. Maar ja, als jouw gitaar bijvoorbeeld een vrij stevig laag heeft kan een piekje in het mid wel eens erg lekker uitpakken. Dan laat ik je versterker'voor het gemak' nog maar even buiten beschouwing.

Oftewel: op de manier waarop je het nu wil spelen is het een behoorlijk kansloze missie om écht zinnige informatie te krijgen.

nogmaals, is niet een missie om te vragen wat ik zou moeten doen. mijn vraag is wat jullie persoonlijk zouden doen en waarom. is puur uit nieuwsgierigheid. de pickups ga ik uiteindelijk zelf beoordelen. Het kan zelfs zo zijn dat ik een heel ander merk dan Fender ga kiezen, maar in eerste instantie ben ik benieuwd naar wat jullie uit deze twee zouden kiezen

Martijn-w
31 mei 2013, 23:47
Man, wat ben jij een koppige fries.

Je kan geen keuze maken op basis van de elementen alleen. De ene set pickups klinkt misschien beter in de ene gitaar en de andere set pickups in de andere gitaar.

Freakoutus
31 mei 2013, 23:51
Man, wat ben jij een koppige fries.

Je kan geen keuze maken op basis van de elementen alleen. De ene set pickups klinkt misschien beter in de ene gitaar en de andere set pickups in de andere gitaar.

yup ben een koppige fries:punk:, er is ook een mogelijkheid om gewoon niet te reageren wanneer je op basis van het gegeven niet een keuze kunt maken. Maar dat laat ik natuurlijk aan jullie over :seriousf:

Martijn-w
31 mei 2013, 23:59
Het is net zoiets als vragen of er nog peper of zout bij je gerecht moet, zonder te zeggen hoe het nu smaakt en wat de ingrediënten zijn en wat je lekker vindt.

Lexvandoef
1 juni 2013, 00:08
In mijn classic vibe zit een Fender nocaster brug element en een filrertron in de neck, klinkt vet, supervet en diep neck element, mooi rinkelend en strak brug element. Maar als het je enige tele is zou ik deze set dan weer niet kiezen, geen classic tele sound in de neck, maar wel erg cool!

Dat zou ik dus doen.

BamBuFan1
1 juni 2013, 01:21
Kies maar uit (http://www.secleosounds.com/oscommerce/catalog/index.php?cPath=22&osCsid=755dc7f7332d6de93f289049901de449)

Freakoutus
1 juni 2013, 10:59
Het is net zoiets als vragen of er nog peper of zout bij je gerecht moet, zonder te zeggen hoe het nu smaakt en wat de ingrediënten zijn en wat je lekker vindt.

wederom, je hoeft niet te reageren. plus het feit dat iemand of peper of zout alleen als voorkeur heeft kan voorkomen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat iemand een voorkeur heeft, heb op engelstalige fora gelezen dat bij voorbaat de N3 noiseless pickups geen telesound in zich zouden hebben. Ik kan mij voorstellen dat iemand daarom alleen al niet voor de N3 kiest.

wat mij ook opvalt aan engelstalige fora: als daar een topic geopend is waar het 1 vs het ander is, dan zijn er vaak op een paar post na, alleen maar antwoorden waar de topicstarter naar vraagt.

Bassa
1 juni 2013, 11:07
wat mij ook opvalt aan engelstalige fora: als daar een topic geopend is waar het 1 vs het ander is, dan zijn er vaak op een paar post na, alleen maar antwoorden waar de topicstarter naar vraagt.

Dan vraag je het daar toch. Maar zal je waarschijnlijk een beetje de zelfde antwoorden verwachten omdat je niet duidelijk bent.

Freakoutus
1 juni 2013, 11:14
Dan vraag je het daar toch. Maar zal je waarschijnlijk een beetje de zelfde antwoorden verwachten omdat je niet duidelijk bent.

ik ben heel duidelijk, alleen willen jullie tot nu toe alle details hebben. die geef ik met opzet niet, en dat is niet omdat ik dat irritant zou vinden of wat dan ook. Deze gegevens geef ik juist niet omdat ik mijn eigen keuze maak, ik ga niet mijn keuze afstemmen op wat jullie in mijn situatie doen. de vraag is nog steeds wat jullie persoonlijk zouden kiezen tussen deze twee setjes voor een squier classic vibe 50's tele. daarin laat ik jullie helemaal vrij met waarom 1 van deze setjes het absoluut niet of absoluut wel zou kunnen zijn. Het mag in deze dan ook om elke muziekstyle gaan.

het is puur interesse.:soinnocent:

Tabula Rasa
1 juni 2013, 12:26
Oké, als ik alleen kon kiezen tussen Texas specials en noiseless, dan zou ik absoluut voor de Texas specials kiezen.

beide elementen vind ik geen zak aan, maar de TS. Verkoop je makkelijker dan de noiseless, want daarvan is algemeen bekend dat ze ruk zijn.

Texas specials dus!

Rooker
1 juni 2013, 16:31
Ligt er ook een beetje aan wat je wilt spelen. Noiseless houden bij veel oversturing wel het geluid lekkerder bij elkaar. Speel je over een mooie vintage amp dan haal je er echt wel de oude bekende strat tonen uit. En dat ze stil zijn is natuurlijk ook een groot voordeel. Het is net wat je zoekt. Bovenstaande is natuurlijk wel gebaseert op een mening he.. De noiseless serie gebruikt Fender voor zijn USA top lijn gitaren dus kut zullen ze in algemeenheid niet gevonden worden.
Het doorverkoop verhaal ben ik het wel mee eens. De Texas specials komen uit een customshopverpakking en daar krijgen de meeste wel een stijf plassertje van.
Het uiteindelijke geluid wat je produceert zit echt in je vingers, in zijn algemeenheid is direct de pickups wisselen in mijn optiek echt grote onzin. Er zitten al best redelijke in. Maar goed, dat weet je waarschijnlijk zelf ook al.

Mitch
1 juni 2013, 22:02
Pfff... als we met meer inhoud komen dan waar je om vraagt, en we worden verzocht om dan maar niet te reageren, mogen we dan tegenwerpen: "je hoeft geen topic te openen"?

http://urbanglasgow.co.uk/facepalm.gif

arnoldtims
1 juni 2013, 23:18
wat mij ook opvalt aan engelstalige fora: als daar een topic geopend is waar het 1 vs het ander is, dan zijn er vaak op een paar post na, alleen maar antwoorden waar de topicstarter naar vraagt.


yup ben een koppige fries, er is ook een mogelijkheid om gewoon niet te reageren wanneer je op basis van het gegeven niet een keuze kunt maken. Maar dat laat ik natuurlijk aan jullie over
Ik ben ook Fries maar niet zo diepfries als jij geloof ik

Je kan er ook voor kiezen om ook niet te reageren op een post die je niet aanstaat.
Anders kan ik je aan raden om naar dat voortreffelijke engelstalig forum te gaan.

Niet echt ontopic mijn bijdrage maar als je na een kut dag van het werk komt en je leest dit, kan ik mooi even mijn irritatie kwijt.

Rock Bottom
2 juni 2013, 00:33
Zeker uit de zuidwesthoek.

Freakoutus
2 juni 2013, 01:08
Ik ben ook Fries maar niet zo diepfries als jij geloof ik

Je kan er ook voor kiezen om ook niet te reageren op een post die je niet aanstaat.
Anders kan ik je aan raden om naar dat voortreffelijke engelstalig forum te gaan.

Niet echt ontopic mijn bijdrage maar als je na een kut dag van het werk komt en je leest dit, kan ik mooi even mijn irritatie kwijt.

Dat zeg je goed, jouw irritaties. ik geef alleen aan waarom ik dit topic gestart heb. En trouwens, ik ben blij dat jij mijn emoties kan zien door middel van het lezen van mijn reacties. waarschijnlijk doordat jij irritatiies hebt dat je tijdens het lezen van mijn posts denkt dat ik er veel om geef(not) dat jij mij diepfries moet noemen.

oh en trouwens, na een kut dag van het werk komen. haha, zo zie ik het niet eigenlijk:sssh: nou goed. ik heb nog 1 ding te zeggen hierover, jij bent niet echt reclame voor dit forum. Maar dat is maar een mening van mij. dus stoor je er maar niet aan, ik zal niet meer op je reageren. scheelt weer wat traantjes zo aan je taalgebruik in de quote hierboven te merken.:cheerup::hippie:

lauke_101
2 juni 2013, 10:22
Als ik het mag vragen: wat bevalt je niet aan het huidige setje? Die Classic Vibe pickups zijn heel zo verkeerd nog niet.

Om antwoord te geven op je vraag, als ik moest kiezen tussen die twee, ging ik voor Texas Specials omdat ik de Noiseless pickups wat karakterloos vind. Ze zijn wel handig, absoluut, maar geef me dan maar wat meer felheid.

Als ik van je nog wat suggesties aan zou mogen dragen uit wat er verder te koop is (oh, wat is de wijde wereld toch mooi), dan kan ik je Leosounds die BamBufan al noemde wel aanbevelen. Een andere leuke set vind ik wat ik in mijn Baja telecaster heb liggen: een Fender Twisted Tele neck en Fender Broadcaster bridge pickup. Doet het heel erg lekker met wat overdrive, blijft een mooi helder geluid geven.

Rock Bottom
2 juni 2013, 10:30
Ik zou voor de TS gaan wan everything is bigger in texas. Daarnaast wat heb je aan pick ups die niet aan geluid doen.

arnoldtims
2 juni 2013, 11:54
Dat zeg je goed, jouw irritaties. ik geef alleen aan waarom ik dit topic gestart heb. En trouwens, ik ben blij dat jij mijn emoties kan zien door middel van het lezen van mijn reacties. waarschijnlijk doordat jij irritatiies hebt dat je tijdens het lezen van mijn posts denkt dat ik er veel om geef(not) dat jij mij diepfries moet noemen.

oh en trouwens, na een kut dag van het werk komen. haha, zo zie ik het niet eigenlijk:sssh: nou goed. ik heb nog 1 ding te zeggen hierover, jij bent niet echt reclame voor dit forum. Maar dat is maar een mening van mij. dus stoor je er maar niet aan, ik zal niet meer op je reageren. scheelt weer wat traantjes zo aan je taalgebruik in de quote hierboven te merken.:cheerup::hippie:
Zucht, het ging dan ook om mijn dag niet die van jou.
En ik ben geen reclame? zelf een mod was geïrriteerd over jouw houding. Enige reflectie zou je sieren.
Wens je veel plezier met je Zoektocht

DennisZw
2 juni 2013, 12:24
noiseless puur om 't feit dat ik geen brom wil als ik wat overdrive gebruik

Freakoutus
2 juni 2013, 15:27
Zucht, het ging dan ook om mijn dag niet die van jou.
En ik ben geen reclame? zelf een mod was geïrriteerd over jouw houding. Enige reflectie zou je sieren.
Wens je veel plezier met je Zoektocht

vreemd dat je dat dan op mij af wilt reageren. daar is dit forum niet echt voor geloof ik. een mod geïrriteerd over mijn houding, niks van meegekregen :)

anyhow, we gaan weer lekker de discussie verder met waar ik een vraag over heb gesteld, lijkt mij niet de bedoeling om daarnaast een discussie te starten over wie wat verkeerd doet. ik reageer in ieder geval niet meer op reacties welke niet gericht zijn op mijn vraag.

Freakoutus
2 juni 2013, 15:28
noiseless puur om 't feit dat ik geen brom wil als ik wat overdrive gebruik

ben je in dat geval niet bang het karakter van een "telesound" weg te nemen? zoals ik hier en daar heb gelezen missen deze pickups dat. Ik heb nog geen ervaring met deze pickups, dus misschien valt het wel mee.

Freakoutus
2 juni 2013, 15:29
Ik zou voor de TS gaan wan everything is bigger in texas. Daarnaast wat heb je aan pick ups die niet aan geluid doen.

kun je daar meer over vertellen?

arnoldtims
2 juni 2013, 20:14
Pfff... als we met meer inhoud komen dan waar je om vraagt, en we worden verzocht om dan maar niet te reageren, mogen we dan tegenwerpen: "je hoeft geen topic te openen"?

http://urbanglasgow.co.uk/facepalm.gif


vreemd dat je dat dan op mij af wilt reageren. daar is dit forum niet echt voor geloof ik. een mod geïrriteerd over mijn houding, niks van meegekregen :)

anyhow, we gaan weer lekker de discussie verder met waar ik een vraag over heb gesteld, lijkt mij niet de bedoeling om daarnaast een discussie te starten over wie wat verkeerd doet. ik reageer in ieder geval niet meer op reacties welke niet gericht zijn op mijn vraag.
Ik houd er nu over op maar als laatste nog even MR Mitch is een Mod. en daarnaast heb je het nog steeds moeilijk met reflectie over je eigen houding

Mitch
2 juni 2013, 21:47
Voor de duidelijkheid: ik reageer gewoon als forumlid hoor. Als ik wat te mopperen heb staat het gewoon in zwart, als er iets officieels is gaat dat duidelijk in een andere 'taal' en in ieder geval kleur. Neemt niet weg dat er best wat gedaan mag worden met mijn woorden :D