PDA

View Full Version : Aria AC 50 kopen? Tegen welke prijs?



Kayen
31 mei 2013, 00:11
Ik kan van iemand een oude Aria Ac50 (circa 1980 schat hij) overnemen. Weet iemand of dat de moeite waard is? Made in Japan. Ziet er wel aardig uit. Zal ik dat doen? En is 200,- euro dan een reeel bedrag hiervoor?

Ik ben benieuwd of iemand hier wat kennis over heeft, of weet waar ik met deze vraag anders naartoe zou kunnen gaan.

Vr groet, An

Rizz
31 mei 2013, 09:09
Wat ik kan vinden is het een meer dan redelijk gitaar en aria maakte goede gitaren in die tijd. Ik vind zelfs types met Brazilian Rosewood zij- en achterkant en als deze dat heeft, is 200 euro een meer dan redelijk prijs. Braz Rosewood is nu verboden en wordt beschouwd als het ultieme toonhout.

Iig massief bovenblad (pluspunt!) met een palissander (rosewood) zij-en achterkant. Als jij 'm lekker vind spelen, denk ik dat je er een goede gitaar aan hebt!

Heb je er foto's van? En dan met name van de achterkant?

Kayen
31 mei 2013, 10:03
Hi Richie, ik heb geen foto's. Maar ga 'm vanavond bekijken en hopelijk bespelen als de snren oed gnoeg zijn. Als ie er goed uitziet, dan koop ik 'm en dan post ik hier wel even wat foto's van. Ik weet niet of ik het verschil tussen Palissander Rosewood en Brazilian Rosewood zou herkennen. Misschien jullie aan de hand van foto's dan.

Rizz
31 mei 2013, 10:10
Hi Richie, ik heb geen foto's. Maar ga 'm vanavond bekijken en hopelijk bespelen als de snren oed gnoeg zijn. Als ie er goed uitziet, dan koop ik 'm en dan post ik hier wel even wat foto's van. Ik weet niet of ik het verschil tussen Palissander Rosewood en Brazilian Rosewood zou herkennen. Misschien jullie aan de hand van foto's dan.

Hi hi, Palissander=rosewood, andere benaming voor hetzelfde. Ik breng je in verwarring. Palissander is een verzamelnaam en daar vallen meerdere soorten onder.. Brazilian-, Oost Indisch-, madagascar-, enz..

Veel succes vanavond en ik zou het vooral niet noemen naar de verkoper! ;)

Kayen
31 mei 2013, 11:59
Aha, dank je. Ik heb het even opgezocht in google. Lastig de verschillen te herkennen. En ik laat toch maar de uv lamp thuis en aan de gitaar likken lijkt me ook wat ongepast. Ik zal de snuffel-test doen. Maar het lijkt me niet een heel kostbaar instrument. We gaan 't zien en deel de foto's...

Kayen
31 mei 2013, 21:58
Hallo Richie en anderen, ik heb de gitaar gekocht. Vanwege het fijne bespeelbaarheid. Hij is heel licht en een prachtige klank.
De gitaar heb ik gekocht van de eerste eigenaresse, die hem bijna 40 jaar geleden nieuw heeft gekocht in Amsterdam. Ze gebruikte deze niet meer, omdat ze 4 jaar geleden een nieuwe had gekocht. Destijds was de gitaar 1000,- gulden vertelde ze. De gitaar heeft best wat butsjes hier en daar. Zou het de moeite waard zijn om deze te herstellen? Is het een fatsoenlijke gitaar en mijn 225,- waard?

Ik weet niet hoe ik foto's kan posten...

Rizz
31 mei 2013, 22:13
Volgens mij wel, van die fatsoenlijke gitaar dan. Als jij het het geld waard vind, is het toch goed? Butsjes onzichtbaar laten repareren kan nogal in de papieren gaan lopen en hij is via natuurlijke weg gereliced! Je wilt niet weten hoeveel geld mensen uitgeven om hun gitaar er zo uit te laten zien! Niets meer aan doen, zouk zeggen als je er geen last van hebt met spelen..

Gefeliciteerd! Klank en bespeelbaarheid gaat het tenslotte om en je hebt jezelf weer 5775 euri uitgespaard! :soinnocent: En je bent er geen cent minder blij om! Tjeesssuss richie, niet zo grappig! :D

Foto's moet je onderbrengen bij een externe host als tinypic of photobucket. Ff account aanmaken (gratis) en je kan foto's plaatsen.

Kayen
31 mei 2013, 22:20
Dat begrijp ik. Maar dat is niet mijn vraag... Ik vraag juist wat experts / forumleden die een beetje verstand van gitaren hebben ervan vinden. Dat ik er blij mee ben is inderdaad duidelijk!

Ik probeer photobucket en post dan zometeen. Dank je voor de tip!

Gelukt: http://s1303.photobucket.com/user/Kayen81/library/Guitar
http://s1303.photobucket.com/user/Kayen81/library/Guitar

Het lukt me niet om de foto's hier zichtbaar te maken helaas. Dus je moet even op de link klikken en dan zie je de foto's...

Rizz
31 mei 2013, 22:48
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, misschien dat iemand anders daar z'n licht over kan laten schijnen, maar het is een waanzinnige set zij- en achterkant, heb je er al aan gelikt? ;) de kleur doet vermoeden dat je een heule mooie prijs hebt betaald. Maar nogmaals, ik weet het niet zeker!

Aan de rechterkant naast je foto staan een aantal links, als je die waar IMG voor staat aanklikt, komt er copied in beeld, die link plak je hier..

http://i1303.photobucket.com/albums/ag145/Kayen81/Guitar/gitaar021_zps7ed808b2.jpg (http://s1303.photobucket.com/user/Kayen81/media/Guitar/gitaar021_zps7ed808b2.jpg.html)

Rizz
31 mei 2013, 22:56
Daarbij, het zal wel geen BR zijn, staat Aria er nog steeds om bekend dat ze hele goede gitaren maken en je hebt hier een hele mooie te pakken. Een nieuwe AC 50 doet ook nog 800/900.. En zijn uitgelezen studiegitaren voor de minder fortuinlijken.

Een plaatje! heel mooi en nogmaals gefeliciteerd. Heb nog even geduld, er zijn niet zoveel klassieke gitarenkenners hier..