PDA

View Full Version : stukjes stof uit Elixir snaar



davidof
30 mei 2013, 16:35
Hoihoi

Ik gebruik voor de eerste keer Elixir snaren en ik ben er ongelofelijk content van! Maar ik merk dat er uit mijn D snaar (omwonden dus) stukjes stof komen waar ik hem aansla. Rondom heel de snaar voor ongeveer 5 centimeter komen er plukjes stof.. Heeft iemand dit nogal gehad?

smullie
30 mei 2013, 16:40
Zoiets:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTzjylC1cXv-6dT-coaMuvhZwelBUINr1Cd8Bp2VznuWeZRGcEo

En meestal juist waar je hem aanslaat over een strookje van een paar cm? Precies alsof er stof van tussen de snaren komt?

...

Nope, geen idee, nog nooit van gehoord en nooit dat probleem gehad... :makeup:

JohnLord
30 mei 2013, 16:45
Is gewoon de coating die loslaat, niets om je zorgen over te maken. Volkomen normaal.

Als je de Polyweb variant hebt hem je er wel meer last van dan met de nanoweb.

davidof
30 mei 2013, 16:53
Zoiets:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTzjylC1cXv-6dT-coaMuvhZwelBUINr1Cd8Bp2VznuWeZRGcEo

En meestal juist waar je hem aanslaat over een strookje van een paar cm? Precies alsof er stof van tussen de snaren komt?

...

Nope, geen idee, nog nooit van gehoord en nooit dat probleem gehad... :makeup:

Omg :D maar idd zoals op de afbeelding


Is gewoon de coating die loslaat, niets om je zorgen over te maken. Volkomen normaal.

Als je de Polyweb variant hebt hem je er wel meer last van dan met de nanoweb.

Oké thanks! Ik heb de nanoweb zitten normaalgezien.

Thiez
30 mei 2013, 17:12
Idd de coating die loslaat. Persoonlijk zelf niet zo een fan van gecoate snaren, maar er zijn genoeg voorstanders van ;)

Thyrif
30 mei 2013, 17:54
Gebruik zelf ook Elixirs, en dit gebeurt me ook bij mn rechter hand. Kan geen kwaad, dit gebeurt bij mij pas na een paar weken, maar daarna gebruik ik ze nog wel minstens een paar weken, je hebt er niet echt last van. Misschien gebruik je een plectrum die nogal scherp is aan de zijkant, dat kan het proces natuurlijk wel versnellen (van die goedkope plaatjesrommel ofzo)

joh@ndederde
30 mei 2013, 17:59
Herkenbaar, maar geen probleem. Dat de coating daar los laat is logisch, dus ik geloof graag dat dat het is. Elixir zijn voor mij de beste snaren, aangezien ze lang meegaan. Wel is het zo dat de toon bij bv. Ernie Balls "beter" is. Maar die zijn bij mij na 2x spelen roestig en smerig. Als ik ooit professioneel speel, zal ik voor Ernie Balls kiezen, maar nu... Blijf ik graag bij Elixir.

Thiez
30 mei 2013, 22:08
Herkenbaar, maar geen probleem. Dat de coating daar los laat is logisch, dus ik geloof graag dat dat het is. Elixir zijn voor mij de beste snaren, aangezien ze lang meegaan. Wel is het zo dat de toon bij bv. Ernie Balls "beter" is. Maar die zijn bij mij na 2x spelen roestig en smerig. Als ik ooit professioneel speel, zal ik voor Ernie Balls kiezen, maar nu... Blijf ik graag bij Elixir.

Misschien een keer de ernieball coated proberen? Best of both worlds misschien voor jou?
Ik heb jaren ernieball gebruikt. maar de laatste 4 jaar met alle tevredenheid overgestapt naar Curt Mangan.

joh@ndederde
30 mei 2013, 22:45
Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip :-D