PDA

View Full Version : Welke squier classic vibe heb ik?



Freakoutus
30 mei 2013, 13:30
Hallo,

Tijdje terug een leuk gitaartje gekocht. Wou graag een squier classic vibe BB hebben. nu zag ik in de winkel 1 staan, deze was niet bepaald standaard maar speelde wel ongelovelijk goed. Na een tijdje ben ik toch wel erg benieuwd geworden naar welke classic vibe ik in huis heb.

de dingen wat anders is aan mijn tele tov de standaard zijn de volgende punten.
- op punt van de headstock net naast de tuners zit een modificatie, dit is een zwart schroef (voor sustain?)
- ipv 1 stringtree zitten er twee op
- ipv een Classic Vibe stick er zat er een sticker van de amerikaanse vlag op (deze heb ik verwijderd)
- volgens mij heeft de pickguard meer bevestigingsschroeven en heeft het ook 1 of 2 schroeven op plaatsen waarvan ik niet snap waarom deze er zit:seriousf:

Als iemand weet welke gitaar dit precies betreft dan hoor ik het graag. ik heb geen foto's of informatie op internet kunnen vinden welk overeenkomen met mijn gitaar.

Greetings,


Freakoutus

HaroldA
30 mei 2013, 13:38
Laat ik de rest voor zijn door het gebrek aan foto's van jouw gitaar aan te stippen ...

Freakoutus
30 mei 2013, 13:40
ben niet thuis dus kan nog geen foto's plaatsen, had de hoop dat aan de hand van mijn omschrijving al meer bekend kon zijn

hole
30 mei 2013, 13:47
*trap tegen deur, onnodig, want reeds open*
Kan de winkel waar je hem kocht er niks over vertellen?

Freakoutus
30 mei 2013, 13:51
die geven tot nu toe niet bepaald thuis, zal zsm foto's plaatsen als ik thuis ben.

Freakoutus
30 mei 2013, 19:17
http://imageshack.us/a/img546/3430/cam00204e.jpg
http://imageshack.us/a/img27/6476/cam00201m.jpg

hierbij alvast foto's. Hopelijk kunnen jullie hieruit meer wijzer worden dan mij.

Lexvandoef
31 mei 2013, 11:08
En foto's van de rest van de gitaar? Dat op de headstock ziet er geprutst uit. Zeker niet origineel.

Freakoutus
31 mei 2013, 11:16
En foto's van de rest van de gitaar? Dat op de headstock ziet er geprutst uit. Zeker niet origineel.

Toch komt deze gitaar zo nieuw uit doos, heb zelf meegeholpen deze uit te pakken toen deze net binnen kwam in de winkel. Origineel moet het dus wel zijn. de rest van de gitaar is als een normale squier classic vibe 50's Butterscotch blonde telecaster. op 1 schroef na van de pickguard

geprutst lijkt het dan misschien op de foto (echt goed in foto's maken ben ik niet). ik vind het wel wat hebben en de gitaar speelt ook enorm goed.

Lexvandoef
31 mei 2013, 11:26
Nou, ik heb zelf ook een butterscotch blonde squier classic vibe en die heeft zeker niet zo'n ding op de headstock. Ook de tweede stringtee voor de d en g snaar zijn niet origineel.
Verder hoort een een single ply black 5 gats pickguard op te zitten. Post eens foto's van de rest van de gitaar. Ik vermoed toch dat er een geprutst is, ondanks dat je hem in de winkel gekocht hebt.

Freakoutus
31 mei 2013, 11:32
de rest is zoals je omschrijft, alleen die verandering aan de headstock is anders en een klein schroefje bij de pickguard, voeg daarvan binnenkort een foto toe. zou het best vreemd vinden dat er geprutst zou zijn aan een gitaar die rechtstreeks uit de wagen komt in een doos welke nooit open is geweest.

HaroldA
31 mei 2013, 11:33
en een klein schroefje bij de pickguard

Ah, da's voor de sustain. :ok:

Freakoutus
31 mei 2013, 11:36
Ah, da's voor de sustain. :ok:

serieus? die schroef op de headstock is daar wel voor meende ik, maar dat schroefje dus ook?!?!:crazyhappy:

Martijn-w
31 mei 2013, 11:46
Harold houdt je voor de gek. Waarom zouden het schroefje op de headstock en de pickguard extra sustain opleveren?

Het lijkt wel alsof er gewoon een gat in de headstock zat en dit schroefje een "oplossing" was om het gat dicht te krijgen. Heeft verder geen enkele functie lijkt me.

Freakoutus
31 mei 2013, 11:49
Ik durf het niet te zeggen. Tich meerdere mensen gehoord over deze middelen om meer sustain te krijgen. Ook al zou het geen extra sustain opleveren, vind het wel grappig op deze gitaar.

Martijn-w
31 mei 2013, 11:51
Hoe zou een schroefje in een headstock extra sustain op kunnen leveren? Dat heeft er toch totaal niets mee te maken?
Of omdat hij de laatste tuner tegen de andere tuner duwt?

HaroldA
31 mei 2013, 11:55
http://img.tweedehands.nl/f/preview/72412616-bio-stabiel-hanger.jpg

Freakoutus
31 mei 2013, 11:55
ik begrijp het ook niet precies, zou ook met gewicht te maken hebben begreep ik. misschien dat er hier al een topic over is te vinden.

Martijn-w
31 mei 2013, 11:58
Alles wat je gehoord hebt over daadwerkelijke functionaliteit van het schroefje is onzin en moet je vergeten.
Hij hoort er eigenlijk niet te zitten en hij voegt niets toe.

Als jij het leuk vindt dat ie er zit, prima natuurlijk!

caliban
31 mei 2013, 17:37
een gitaar die rechtstreeks uit de wagen komt in een doos welke nooit open is geweest.

In de openingspost zeg je toch dat je gitaar al in de winkel stond?

Ik vind het trouwens grappig hoe koppig je bent om geen foto van de hele gitaar te plaatsen.

grayfink
31 mei 2013, 17:55
Schroefjes in de headstock leveren geen klankverbetering op. Als dat de insteek is zal er toch echt met groene tape gewerkt moeten worden.

Freakoutus
31 mei 2013, 18:03
http://imageshack.us/a/img203/3317/cam00205i.jpg

http://imageshack.us/a/img824/2175/cam00206.jpg

http://imageshack.us/a/img9/6284/cam00207d.jpg


dat ik hem zag staan in de winkel bedoel ik mee dat ik de gitaar nieuw in de winkel gekocht heb. maar goed, dat ter zijde. hierbij de gevraagde foto's welke ik niet eerder kon uploaden vanwege werk (jaja het bestaat nog, werken)

Martijn-w
31 mei 2013, 18:15
Het is in ieder geval wel degelijk een classic vibe, want een serienummer met CGS er in betekent dat het een classic vibe is.

Ik denk dat je er eentje hebt met productiefoutjes ofzo.

Freakoutus
31 mei 2013, 18:16
als dat al zo is, grappig. zoals ik al eerder zei, het is een gaaf gitaartje. dan mogen ze wat mij betreft, en dat is persoonlijk natuurlijk, wel vaker een foutje maken.

GuitarL91
31 mei 2013, 18:21
Je hebt het gelijk gevierd gezien de tweede foto in je laatste foto-post?:seriousf:

Martijn-w
31 mei 2013, 18:23
Haha, heel erg scherp GuitarL91.

arnoldtims
31 mei 2013, 18:54
Zo'n schroefje is natuurlijk intrigerend maar na lang zoeken niks gevonden wat er op lijkt.
Iemand in een post ergens in een ander forum heeft dezelfde gitaar heeft daar wel een gaatje zitten en had daar ook een vraag over.
Was een oud topic en er was nooit geantwoord, weet niet meer waar het was ook.
Wel opvallend dat ik na een aantal verschillende zoek opdrachten uiteindelijk wel 1 gitaar tegen kom die daar op dezelfde plek een gaatje had.
In jouw geval lijkt het dus een gekke coverup van het gaatje met een nutteloze schroef

Freakoutus
31 mei 2013, 20:17
Zo'n schroefje is natuurlijk intrigerend maar na lang zoeken niks gevonden wat er op lijkt.
Iemand in een post ergens in een ander forum heeft dezelfde gitaar heeft daar wel een gaatje zitten en had daar ook een vraag over.
Was een oud topic en er was nooit geantwoord, weet niet meer waar het was ook.
Wel opvallend dat ik na een aantal verschillende zoek opdrachten uiteindelijk wel 1 gitaar tegen kom die daar op dezelfde plek een gaatje had.
In jouw geval lijkt het dus een gekke coverup van het gaatje met een nutteloze schroef

Okee... als het goed is kom ik binnenkort nog wel eens bij de gitaarboer, misschien kan hij aan de hand van orderpapieren uitsluitsel geven. Blijf toch best wel nieuwsgierig naar de precieze omschrijving van deze gitaar. Als iemand toch nog meer informatie heeft, dan hoor ik dit natuurlijk graag.

oh trouwens, is het mogelijk de link van diezelfde post te sturen? staat misschien niet meer in dan wat jij zegt maar zou daar de foto's ook graag van willen zien. alvast bedankt

Tabula Rasa
31 mei 2013, 21:00
Werkt Stevie Wonder tegenwoordig op de assemblage afdeling?

PS: het sustainverhaal is absolute lulkoek.

Freakoutus
31 mei 2013, 21:05
Werkt Stevie Wonder tegenwoordig op de assemblage afdeling?

PS: het sustainverhaal is absolute lulkoek.

Had ik gelezen ja, toch vreemd dat dit best vaak als bewering naar voren komt. ikzelf heb weinig met de verhalen over sustain, alhoewel sustain in sommige gevallen wel lekker is.

PS: wat mij net nog opviel, in plaats van 5 of 8 schroeven voor de pickguard, heeft deze 7:???: misschien helpt dat nog met deze zoektocht.

arnoldtims
1 juni 2013, 10:40
oh trouwens, is het mogelijk de link van diezelfde post te sturen? staat misschien niet meer in dan wat jij zegt maar zou daar de foto's ook graag van willen zien. alvast bedankt

Nee sorry kwam die post tegen na lang zoeken en kan hem nu niet meer vinden, had ook net mijn computer opgeschoond dus ook mijn internet geschiedenis is weg. Maar inderdaad er stond niks meer in die post dan dat diegene een gaatje had zitten op de plek waar bij jouw een schroef zit. (ik heb het nog steeds over de gitaar hoor lol)

Freakoutus
1 juni 2013, 11:02
Jammer, toch bedankt voor het kijken!

LRS
1 juni 2013, 13:31
Kan je er misschien een haakje aan monteren, dan kan je je gitaar eraan ophangen ;-)

Freakoutus
2 juni 2013, 01:09
Kan je er misschien een haakje aan monteren, dan kan je je gitaar eraan ophangen ;-)

Hmmm, nah dan is mijn onoriginele gitaar niet origineel meer:sssh:

jonghj
25 oktober 2013, 11:54
Zo hoort ie te zijn.
Je hebt iets gekregen/ gekocht dat niet is zoals het hoort te zijn.
Of dat erg is, is aan jou..

http://i78.photobucket.com/albums/j87/schmintan/headstock.jpg

guinevere
27 oktober 2013, 11:31
Beste Freakoutus,

Toevallig heeft mijn gitaar sterke overeenkomsten met die van jou; een schroef in de headstock alleen heeft de schroef in mijn gitaar gewoon een metaalkleur, twee snaargeleiders in plaats van een, en op mijn gitaar zit een sticker van de amerkaanse vlag en het serienummer van mijn gitaar begint ook met CGS 11.
Het verschil tussen de twee gitaren is dat jouw gitaar een telecaster is en die van mijn een stratocaster in de kleur Fiësta Red.
Nu wil ik dolgraag de foto's plaatsen maar dat lukt niet. Als ik de foto's wil invoegen dan wordt er om URL gevraagd en als ik dan DSCF1234jpg invoer dan levert dat niets op.
Dus als iemand me kan vertellen hoe ik de foto's op het forum moet plaatsen dan lees ik dat graag.

Ik ben zelf een topic begonnen over dit onderwerp en daar kun je alles lezen. 'Welke Squier Classic vibe heb ik , de onverklaarbare schroef.'

Guinevere.

Venlonaer
27 oktober 2013, 11:59
ga naar www.imageshack.us (of een andere fotoupload site) en plak dan de linke [ url]......[ /url] hier.